728 x 90

آمریکا گروه شبه‌نظامی النجبای عراق وابسته به رژیم ایران را در لیست سازمانهای تروریستی قرار داد

وزارت خزانه داری آمریکا
وزارت خزانه داری آمریکا

آمریکا یکی از گروه‌های شبه‌نظامی عراقی وابسته به حکومت آخوندی در عراق را در لیست سازمانهای تروریستی خود قرار داد و تحریم کرد.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌یی در روز سه‌شنبه اعلام کرد: گروه النجبای عراق را در فهرست گروه‌های ممنوعه لیست اس.دی.ان قرار داده است.

 

خبرگزاری رویترز ۱۴ اسفند ۹۷ گزارش داد: خزانه‌داری آمریکا حرکت النجبای عراق، یک گروه شبه‌نظامی افراطی و اکرم کعبی، سرکرده این گروه را تحریم کرد.

نجبا که در عراق و سوریه فعال است و با گروهها و کسانی همکاری می‌کند که به رژیم ایران وفادار باشند.

نجبا گروهی است که به رژیم ایران در احداث مسیر تدارکاتی دمشق از طریق عراق کمک کرده و سرانش به‌طور علنی به دریافت کمک از رژیم ایران اذعان کرده‌اند.

 

رویترز افزود: دیوید پردو، تد کروز و مارکو روبیو سناتورهای جمهوریخواه در ماه سپتامبر ۲۰۱۸قانون تحریم گروه‌های تروریستی نیابتی را ارائه کردند و این گروه و یک گروه دیگر را هدف قرار دادند.

 

 

خبرگزاری رسمی رژیم آخوندی ایرنا ۱۴ اسفند ضمن انتشار این خبر نوشت النجبا یکی از گروه‌های نظامی تشکیل دهنده حشدالشعبی عراق است که به‌گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا در عراق و سوریه فعالیت دارد.

شیخ اکرم الکعبی مؤسس این گروه شبه‌نظامی پیش از این در تاریخ ۲۶ شهریور ۱۳۸۷ در این لیست سیاه آمریکا قرار گرفته بود.

 

در حالی‌که یکی دیگر از اجزای عمده حشدالشعبی به نام گروه النجبای عراق روز سه‌شنبه در لیست سازمانهای تروریستی آمریکا قرار گرفته است، پاسدار علی لاریجانی رئیس مجلس رژیم روز ۱۵اسفند از حشدالشعبی تمجید کرد.

وی گفت: حشدالشعبی با قدرت توانست در فتنه حضور پیدا کند و غائله را ختم بکند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/12aa172c-d8e2-4fe2-8f1f-6bd0152c5d81"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات