728 x 90

آمریکا پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی رژ‌یم ایران را به شورای امنیت ارائه داد

شورای امنیت
شورای امنیت

کلی کرافت، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت علیه رژیم ایران را به روسیه، انگلستان و فرانسه سه عضو دائم شورای امنیت ارائه کرده و گفته به‌زودی این متن در اختیار تمام اعضای شورای امنیت قرار می‌گیرد (روز دوشنبه ۲۶خرداد).

پیش‌نویس قطعنامه آمریکا در مورد رژیم ایران تحت فصل هفتم منشور سازمان ملل است که هم‌اکنون توسط سه کشور غربی در شورای امنیت، انگلیس، فرانسه و آمریکا در حال بررسی است. واشنگتن قصد دارد بعد از اتمام مذاکرات با متحدان همیشگی خود یعنی فرانسه و انگلستان آن را به روسیه و چین و سپس به سایر اعضای شورای امنیت ارائه دهد.
انتظار می‌رود مذاکره بین اعضای شورای امنیت درباره این قطعنامه جدید طی چند روز آینده انجام شود. طبق گفته همه اعضای شورای امنیت، این مذاکرات بسیار دشوار خواهد بود

در قطعنامه جدید سلسله تصمیمات جدیدی شامل ممنوعیت همه کشورهای عضو سازمان ملل از خرید یا فروش اسلحه از رژیم ایران، ممنوعیت فروش یا انتقال سلاح از ایران به خارج از این کشور و بازرسی و تفتیش کلیه کالاهای تجاری که وارد ایران می‌شود و هم‌چنین بازرسی همه کالاهایی که از این کشور خارج می‌شود در نظر گرفته شده است.

قطعنامه از کشورهای عضو می‌خواهد که مطابق با قوانین بین‌المللی قابل اجرا، هر گونه کشتی ایرانی که ثابت شود به فعالیت‌های ممنوع بین‌المللی در ارتباط است، توقیف و مصادره کنند.
این در حالی است که مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا، با ابراز اطمینان از تمدید تسلیحات سازمان ملل ‌متحد علیه ایران اظهار داشت که واشنگتن برای دستیابی به این هدف برنامه‌ریزی کرده است.

هفته گذشته پومپئو در یک مصاحبه اینترنتی تأکید کرد: «سیاست واشنگتن در قبال تهران به برنامه‌های بلندمدت واشنگتن برای تغییر رفتار رژیم ایران مربوط است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b108b81f-3a9a-4411-a5c2-8de99c3b9311"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات