728 x 90

آمریکا واردات سوخت از ایران توسط حزب‌الله را «ترفند تبلیغاتی» خواند

لبنان - واردات سوخت از ایران توسط حزب‌الله
لبنان - واردات سوخت از ایران توسط حزب‌الله

آمریکا واردات محموله‌های سوختی رژیم ایران به لبنان از طریق حزب‌الشیطان را به عنوان «ترفند تبلیغاتی» محکوم کرد و هشدار داد که تهران کماکان تحت تحریم‌های بین‌المللی است.

رژیم ایران طی یک ماه گذشته چندین محموله سوخت به لبنان ارسال کرده، و وعده داده است که طی روزهای آینده محموله‌های بیشتری برای توزیع توسط حزب‌الله به لبنان بفرستد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پنجشنبه ۱۵مهر، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، طی نشستی مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: «واردات سوخت از کشوری مانند ایران که تحت تحریم‌های گسترده‌ است، راه حل پایداری برای بحران انرژی لبنان نیست.»

او افزود: «ما از تلاش‌ها برای یافتن راه حل‌های شفاف و پایدار که کمبود حاد انرژی و سوخت لبنان را برطرف کند، حمایت می‌کنیم. از نظر ما، کاری که حزب‌الله در حال انجام آن است، تنها یک ترفند تبلیغاتی است، و در حل مشکلات به طور سازنده نقشی ندارد.»

 

نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان، که دولت وی پس از یک سال تأخیر تشکیل شد، واردات این محموله‌های سوخت را «نقض حاکمیت لبنان» دانسته و گفته است که به باور وی، کشورش بابت این قضیه تحت تحریم‌های آمریکا قرار نخواهد گرفت.

امیرعبداللهیان چهارشنبه وارد لبنان شد، همزمان با ورود وزیر خارجه رژیم آخوندی به این کشور، تظاهراتی در اعتراض به سفر وی در پایتخت این کشور صورت گرفت. معترضان می‌گویند که هدف از سفر وی، القای ایده‌ «نفوذ و تسلط رژیم ایران بر لبنان» است. آنها در یک بیانیه مشترک اعلام کردند که ایران به‌وسیله شبه‌نظامیان وابسته به خود در حال تقویت حضورش در لبنان است.

مخالفان حزب‌الله در لبنان می‌گویند که خرید سوخت از ایران، این کشور را که هم‌اکنون نیز دچار سختی‌های بسیار است در معرض خطر تحریم‌ها قرار می‌دهد، خاصه با توجه به این‌که واشنگتن حزب‌الله را در فهرست گروه‌های تروریستی گذاشته است.

یک کارشناس امور انرژی پیش‌تر در واکنش به محموله ۳۳هزار تنی گازوییل نفتکش فاکسون به «نشنال نیوز» گفته بود، این میزان از گازوییل تنها می‌تواند مشکل سوخت لبنان را برای سه روز حل کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/528c4e2a-5cac-4151-8fff-db6479594358"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات