728 x 90

آمریکا علیه رژیم آخوندی تحریم‌های جدید اعمال می‌کند

یکی از پهپادهای ساخت رژیم ایران در آسمان اوکراین
یکی از پهپادهای ساخت رژیم ایران در آسمان اوکراین

به‌دنبال انتشار گزارشهایی مبنی بر این‌که رژیم آخوندی قصد دارد برای روسیه موشک ارسال کند، یک مقام آمریکایی گفته است احتمالاً تحریم‌های تازه‌یی علیه تهران به این منظور اعمال خواهد شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به‌نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داده که مجازات‌های آمریکا علیه رژیم ایران شامل تحریم‌های اقتصادی و احتمالاً محدودیت برخی موارد صادراتی خواهد بود. هم‌چنین اشخاص ثالثی که به تهران و مسکو برای انجام این معامله کمک می‌کنند نیز تحریم خواهند شد.

این مقام آگاه که نخواسته نامش شود به آسوشیتدپرس گفت: «ما در مورد اقدام رژیم ایران برای فروش تسلیحات نظامی به روسیه قطعاً اقدامات بیشتری انجام می‌دهیم. هر کسی در جهان که در حال فروش قطعاتی به ایران است که می‌تواند در ساخت پهپادها یا موشکهای بالستیک ایران مورد استفاده قرار گیرد تحت تحریم‌های ما قرار می‌گیرد. ما هر کسی را که به رژیم ایران و روس‌ها کمک کند تا بتوانند اوکراینی‌ها را بکشند تحریم می‌کنیم».

واشنگتن پست پیش‌تر گزارش داده بود که ایران علاوه بر ادامه فروش پهپادها به روسیه قصد دارد موشکهای زمین به زمین نیز به مسکو ارسال کند. در گزارش واشنگتن پست آمده بود که این موارد می‌تواند شامل موشک‌های فتح ۱۱۰ و ذوالفقار دو، موشک بالستیک کوتاه برد باشد.

این مقام آمریکایی خاطرنشان کرد که دولت بایدن در گذشته و به صراحت اعلام کرده است که ارسال تسلیحات برای روسیه مجازاتهایی را در پی خواهد داشت. این مقام هم‌چنین گفت: «ما از تابستان در مورد فروش تسلیحات به روسیه، از جمله فروش پهپاد، هشدار می‌دادیم. ایران به‌تازگی در مورد آنها دروغ گفته است و آنها گرفتار دروغ هایشان شده‌اند».

وزیر خارجه اوکراین روز دوشنبه از اتحادیه اروپا خواست تحریم‌هایی را علیه ایران به‌دلیل در اختیار گذاشتن پهپادها توسط این کشور به روسیه اعمال کند.

دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین روز ۲۵مهرماه در توئیتی خواستار تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه رژیم آخوندی به‌دلیل ارسال سلاح به روسیه شد. وزیر خارجه اوکراین نوشت: از اتحادیه اروپا می‌خواهیم تحریم‌هایی را علیه ایران به‌دلیل در اختیار گذاشتن پهپادها توسط این کشور به روسیه اعمال کند.

احتمالا من اولین وزیر خارجه‌یی هستم که شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا را از یک پناهگاه در مقابل بمباران، مخاطب قرار می‌دهم زیرا یک آژیر حمله هوایی به‌صدا در آمده است. درخواست پدافند هوایی و تأمین مهمات بیشتری داریم. از اتحادیه اروپا می‌خواهیم تحریم‌هایی را علیه ایران به‌دلیل در اختیار گذاشتن پهپادها به روسیه اعمال کند. نهمین بسته تحریم به روسیه بایستی قوی باشند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5ce09e60-bce7-4ead-ba86-7752d081ee6d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات