728 x 90

آمریکا در سالگرد حمله شیمیایی به خان شیخون سوریه: اسد باید پاسخگو باشد

هدر نائرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
هدر نائرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

وزارت‌خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه 15فروردین 97 به‌مناسبت نخستین سالگرد حمله رژیم بشار اسد به شهروندان کشور خودش در روستای‌خان شیخون با استفاده از گاز اعصاب سارین، که منجر به مرگ دست کم ۱۰۰نفر از جمله کودکان شد، با مردم سوریه که عزیزان خود را در آن  روز تکان‌دهنده  از دست داده‌اند ابراز همدردی کرد.

هدر نائرت سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در بیانیه‌یی نوشت، گروه مستقل و بی‌طرفی که از سوی شورای امنیت سازمان ملل‌متحد مأموریت انجام تحقیقات در مورد آن حادثه را برعهده داشت، تأکید کرده است رژیم اسد مسئول حمله شیمیایی به خان شیخون و سه مورد حمله شیمیایی دیگر در سوریه است. وی  ضمن انتقاد از روسیه بابت حمایت از رژیم بشار اسد و مانع‌تراشی در مسیر تلاش‌های بین‌المللی جهت پاسخگو کردن اسد گفت، حکومت سوریه آشکارا کنوانسیون منع استفاده از سلاحهای شیمیایی و قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض کرده و هیچ‌کدام از ادعاهای توخالی و بی‌معنای رژیم اسد و حامیان آن نمی‌تواند این حقیقت را پنهان کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a8ebd953-308e-4a10-871b-b63cb1814221"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات