728 x 90

آمریکا: در حال حاضر ما روی آنچه در خیابانهای ایران رخ می‌دهد متمرکز هستیم نه روی مذاکرت هسته‌ای

جان کربی - ند پرایس
جان کربی - ند پرایس

جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز گذشته در کنفرانس خبری خود اعلام کرد موضع دولت آمریکا در قبال احیای برجام از چند ماه پیش تاکنون تغییری نکرده است و  در حال حاضر آمریکا رو موضوع توافق هسته‌یی با رژیم ایران متمرکز نیست.

ند پرایس سخنگوی کاخ سفید هم در پاسخ به خبرنگاران گفت: الان دیگر ما روی آنچه در خیابانهای ایران رخ می‌دهد متمرکز هستیم، شجاعت مردم ایران به‌خصوص زنان و دختران که به خیابان‌ها آمده‌اند.

جان کربی روز سه‌شنبه ۲۹آذر، در یک نشست مطبوعاتی در مورد مذاکرات هسته‌یی با رژیم ایران اظهار داشت در حال حاضر آمریکا رو موضوع توافق هسته‌یی با رژیم ایران متمرکز نیست.
وی در این رابطه تصریح کرد: ما فکر نمی‌کنیم توافق هسته‌یی با رژیم ایران به این زودی به جمع‌بندی برسد، در مورد پیشرفت در آینده نزدیک، آن هم زمانی که تهران در حال سرکوب و کشتار شهروندان خود و فروش پهپاد به روسیه است نیز تردید داریم.
خبرگزاری رویترز در گزارش خود نوشت جان کربی گفته است ما هیچ پیشرفتی در مذاکرات هسته‌یی برای آینده‌ای نزدیک را پیش‌بینی نمی‌کنیم؛ «در واقع تمرکز ما هم‌اکنون روی این موضوع نیست».
این در حالیست که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا توافق هسته‌یی با رژیم ایران را «مُرده» عنوان کرده است اما دولت وی فعلاً نمی‌تواند یا نمی‌خواهد این خبر را اعلام کند.

در همین رابطه ند پرایس روز سه‌شنبه ۲۹آذر در کنفرانس خبری خود گفت: برجام مدتهاست که در دستور کار بوده است منتهی مقاطعی بوده که ایران می‌توانسته است به متابعت از برجام بازگردد اما ایران پشت کرده است. یعنی تا جایی که به ما بر می‌گردد ماهها روی آن تمرکز داشتیم. اما با رویکردی که ایران داشت ما از سپتامبر دیگر به روی آزادیهای مردم ایران و هم‌چنین روی روابط عمیق شونده ایران و روسیه متمرکز شدیم.

وی افزود: مقام‌های رژیم ایران فرصت بازگشت به برجام را از بین بردند و نتوانستند سریعاً به متابعت متقابل از برجام بازگردند.
اما ایران به‌جای این‌که راه به جلو را پیش بگیرد [خط خودش را رفت] و دولت بایدن همان‌گونه که تعهدش از ابتدا بوده این است که ایران هرگز به سلاح اتمی نخواهد رسید.

ند پرایس درباره برگشت رژیم ایران به برجام گفت: این خیالی است و در این نقطه حتی علمی هم نیست زیرا ایرانیها چندین بار نشان دادند که حاضر به بازگشت به متابعت از برجام نیستند و در همین سپتامبر گذشته بود که این فرصت را از بین بردند.

سابقه که ما طی یک سال و نیم گذشته دیده‌ایم گویاست که ایرانیها به جلو نیامدند تا سریع به متابعت از برجام بازگردند و همه دیده بودند که ما نزدیک شده بودیم.
الان دیگر ما روی آنچه در خیابانهای ایران رخ می‌دهد متمرکز هستیم شجاعت مردم ایران به‌خصوص زنان و دختران که به خیابان‌ها آمده‌اند.
ما از مردم ایران حمایت می‌کنیم تا این رژیم را در چارچوب قانون مورد حسابرسی قرار بدهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f4edfc55-d30f-4cca-8fa9-b0d194809daa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات