728 x 90

آمریکا حزب‌الله لبنان را به‌عنوان "گروه جنایتکار فرامرزی" لیست‌گذاری کرد

حزب الله لبنان به‌عنوان گروه جنایتکار فرامرزی توسط آمریکا لیست‌گذاری شد
حزب الله لبنان به‌عنوان گروه جنایتکار فرامرزی توسط آمریکا لیست‌گذاری شد

وزیر دادگستری آمریکا روز دوشنبه حزب‌الله، گروه شبه‌نظامی مورد حمایت رژیم ایران در لبنان، گروه تبهکار «ام‌اس‌۱۳» در آمریکای مرکزی و سه کارتل مواد مخدر را رسماًً در ردیف «تهدیدهای عمده سازمان‌یافته فرامرزی» قرار داد.

در مجموع پنج گروه که یکی از آنها شبه‌نظامیان حزب‌الله هستند به‌عنوان گروه‌های جنایتکار فرامرزی لیست‌گذاری شدند.

 

حزب‌الله لبنان در کنار کارتلهای مواد مخدر

جف سشنز وزیر دادگستری آمریکا در نشستی با گروهی از مقامهای انتظامی آمریکا در واشنگتن در توضیح این اقدام گفت: «گام‌های بعدی ما اجرای فرمان پرزیدنت ترامپ برای پاکسازی خیابانهایمان از عناصر و عوامل ام‌اس‌۱۳ و دیگران است.»

او اشاره کرد که سایر گروه‌های لیست‌گذاری شده عبارت اند از: کارتل‌های مواد مخدر سینالوآ، کلن دل گولفو،، نسل جدید خالیسکو و گروه ام‌اس-‌۱۳.

وزیر دادگستری آمریکا تأکید کرد که تحریم‌های شدیدی را علیه پنج گروه یاد شده از جمله حزب‌الله لبنان اعمال خواهد کرد و آنها را گروه‌های "مجرم فرامرزی" خواند.

وزیر دادگستری آمریکا گفت یک تیم ویژه شامل نمایندگان دادستانی که در زمینه قاچاق بین‌المللی مواد مخدر و تروریسم و جنایات سازمان‌یافته و پولشویی تخصص دارند در مورد شبکه‌ها و افرادی که از حزب‌الله حمایت می‌کنند تحقیق خواهند کرد.

وی گفت که این گروهها با تحقیقات و تدابیر قضایی محکم‌تری مواجه خواهند شد.

او افزود: «برخورد با گروه‌های تبهکار فرامرزی مانند کارتل‌ها اولویت رئیس‌جمهوری و دولت اوست و اضافه کرد: « همان روزی که سوگند خوردم، پرزیدنت ترامپ به من دستور داد (فعالیت) این گروهها را مختل و آنها را از بین ببرم.»

 

شناسایی گروه‌های تبهکار توسط اف.بی.آی

به گفته وزیر دادگستری آمریکا، پنج گروه و سازمان توسط پلیس فدرال (اف‌بی‌آی)، اداره مبارزه با مواد مخدر، گروه ضربت مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان‌یافته، و بخش جنایی وزارت دادگستری آمریکا در این حوزه شناسایی شده‌اند.

نام ام‌اس‌۱۳ در اکتبر سال گذشته در فهرست گروهها و سازمانهای تبهکار خیابانی در ایالات متحده قرار گرفت.

گروه حزب‌الله لبنان نیز پیشتر در سال ۱۹۹۷ توسط وزارت‌خارجه آمریکا در فهرست سازمانهای تروریستی قرار گرفته بود.

گفتنی است که بر اساس قانون، دولت آمریکا می‌تواند حزب‌الله لبنان و حامیان مالی‌اش را در سایر کشورهایی که آنها را لیست‌گذاری تروریستی نکرده‌اند به‌عنوان جنایتکاران بین‌المللی تحت تعقیب قرار دهد.

مجلس نمایندگان آمریکا لیست‌گذاری جدید حزب‌الله به‌عنوان یک سازمان جنایتکار فرامرزی را مورد تأیید قرار داد و انتظار می‌رود که بعد از امضای این قانون توسط دونالد ترامپ اجرایی شود.

قانونی که بر اساس آن حزب‌الله و حماس از انسانها به‌عنوان سپر انسانی استفاده کرده‌اند نیز منحصر بفرد است. بر اساس این قانون کسانی که به گروه‌های تروریستی کمک کرده‌اند تا از انسانها به‌عنوان سپر استفاده کنند تحریم می‌شوند.

قوانین کنونی بخشی از کارزار گسترده آمریکا برای هدف قرار دادن رژیم ایران و عوامل آن در منطقه خاورمیانه است. در این کارزار بخشهای قانون گذاری و اجرایی کنگره آمریکا شرکت دارند.

 

بیشتر بخوانید:

لوایح سنای آمریکا برای تحریم گسترده حزب‌الله لبنان

سنای آمریکا با تصویب دو لایحه به‌اتفاق آرا حزب‌الله را تحریم می‌کند

سایت نشنال امارات متحده ۱۲ اکتبر ۲۰۱۸ـ ۲۰مهر۹۷

سنای آمریکا روز جمعه ۲۰مهر۹۷دو لایحه مهم را با حمایت دو حزبی و باتفاق آرا تصویب کرد که شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان را هدف قرار می‌دهد.

قانونگذاران متممهای قانون ۲۰۱۷(HIFPAA) «ممانعت از تأمین مالی بین‌المللی حزب‌الله را به روی میز رئیس‌جمهور آمریکا فرستادند که انتظار می‌رود در روزهای آینده امضا شده و به قانون تبدیل شود».

قانون ممانعت از تأمین مالی بین‌المللی حزب‌الله HIFPAA و قانون «استفاده از سپرهای انسانی را متوقف کنید»"STOP Using Human Shields Act" معروف به استاپ که باتفاق آرا در سنا تصویب شد، مسیر تحریمهای این گروه مورد حمایت رژیم ایران را هموار می‌سازد.

قانون ممانعت از تأمین مالی بین‌المللی حزب‌الله HIFPAA به‌دنبال افراد خارجی و شرکتهایی خواهد بود که داوطلبانه حمایت مالی، مادی و تکنولوژیکی از حزب‌الله و وابستگان آن می‌کنند.

 

چه ارگانهایی تحریم شدند

لایحه سنای آمریکا با تحریمها به‌دنبال سازمانها اجتماعی و مالی تحت کنترل حزب‌الله مانند:

صندوق بیتالمال، انجمن حمایت از مقاومت اسلامی، جهاد البنا، اداره امور خارجی حزب‌الله، تلویزیون المنار، رادیو النور و گروه رسانه‌های لبنان خواهد بود....(جزئیات بیشتر)

 

خزانه‌داری آمریکا، تحریم ۷شرکت و یک فرد وابسته به حزب‌الله لبنان

دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه ۱۲مهرماه با هدف «مختل کردن شبکه‌های حمایت مالی حزب‌الله»، یک فرد و هفت شرکت وابسته به این گروه را به فهرست تحریمهای خود اضافه کرد.

خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد یک شهروند لبنانی به نام محمد عبدالله الامین را در فهرست تروریستهای جهانی (SDGT) قرار داده است.

همچنین دولت آمریکا علاوه بر این فرد، در یک تحریم جمعی نام هفت شرکت مستقر در لبنان را که تحت مالکیت یا کنترل الامین هستند به این فهرست اضافه کرده است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا تأکید شده دولت آمریکا در سال ۲۰۱۸، بیش از هر زمان دیگر تحریمهای مرتبط با حزب‌الله لبنان را اعلام کرده است.

لازم به یادآوری است که طبق قوانین آمریکا، شهروندان این کشور از انجام معاملات تجاری با افراد و مؤسسات تحریم شده منع می‌شوند... (جزئیات بیشتر)

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/69ee5c80-61da-4393-b5fc-61cebe571dcf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات