728 x 90

آمریکا: تحریم شبکه‌های کلیدی حزب‌الله و نیروی قدس سپاه پاسداران در عراق و لبنان

شبه‌نظامیان حزب‌ الشیطان لبنان
شبه‌نظامیان حزب‌ الشیطان لبنان

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه ۲۲آبان ۹۷ شبکه‌یی از عوامل حزب‌الشیطان وابسته به رژیم آخوندی و نیروی تروریستی قدس در عراق را تحریم و لیست‌گذاری کرد.

 

تحریم فرزند حسن نصرالله و گردان  موسوم به  المجاهدین در لبنان

همچنین وزارت‌خارجه آمریکا سه‌شنبه ۲۲آبان۹۷، جواد نصرالله، فرزند حسن نصرالله، رهبر حزب‌الشیطان لبنان وابسته به رژیم  ایران ، و گردان موسوم به (المجاهدین) را در فهرست تروریسم جهانی قرار داد.

بر اساس اعلام وزارت‌خارجه آمریکا هدف از تروریستی اعلام کردن این دو، توقف حملات تروریستی و تحریم‌هایی از جمله توقیف دارایی در آمریکا و ممنوعیت تجارت آمریکایی‌ها با آنها اعمال می‌شود.

وزارت‌خارجه آمریکا اقدام امروز خود را در راستای کارزار فشار حداکثری بر رژیم ایران می‌داند.

 

تحریم شبکه‌های کلیدی حزب‌الله و نیروی قدس سپاه پاسداران

در بیانیه خزانه‌داری آمریکا تحت عنوان تحریم شبکه‌های کلیدی حزب‌الله و نیروی قدس سپاه پاسداران در عراق آمده است: این اقدام به‌دنبال امضای قانون تحریمهای حزب‌الله و اعمال مجدد تحریمهای مربوط به رژیم ایران صورت می‌گیرد.

دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری روز سه‌شنبه ۴فرد مرتبط با حزب‌الله راکه فعالیتهای عملیاتی، اطلاعاتی و مالی این گروه در عراق را مدیریت و هدایت می‌کنند هدف قرار داد.

در این بیانیه تأکید شده است تمامی داراییها و منافع افراد لیست‌گذاری شده در قلمرو آمریکا اکنون مسدود هستند و هر فرد آمریکایی به‌طور عام از تبادل با آنها منع می‌شود.

 

قانونی شدن تحریم حزب‌الله لبنان توسط دونالد ترامپ/بیانیه سخنگوی کاخ سفید

هدر نائرت سخنگوی کاخ سفید۴آبان ۹۷در مورد تحریم حزب‌الشیطان وابسته به رژیم ایران طی بیانیه‌یی گفت:‌

«آمریکا علیه حزب‌الله و متحد اصلی آن، رژیم فاسد ایران، تحریمهای تاریخی اعمال کرده است».

او افزود «ما طی سال گذشته تحریمهای بیشتری علیه حزب‌الله اعمال کرده‌ایم. علاوه بر این در تاریخ ۵نوامبر مجدداً تمامی تحریهای آمریکا علیه رژیم ایران که با توافقنامه هسته‌یی وحشتناک یک جانبه از روی رژیم ایران برداشته شدند اعمال خواهند شد».

هدر نائرت همچنین گفت: «حزب‌الله یک سازمان تروریستی افراط‌گرا و شریک نزدیک و گروه نیابتی رژیم ایران است.

هدر نائرت افرود: «لایحه‌ای که رئیس‌جمهور امضا کرده و تبدیل به قانون شد حزب‌الله را از سیستم مالی بین‌المللی بیش‌ از‌ پیش منزوی خواهد کرد و منابع مالی آن را کاهش خواهد داد. این تحریمها افراد و آژانسهای دولتی خارجی را که آگاهانه به حزب‌الله و شبکه‌های وابسته به آن که در قاچاق مواد مخدریا سایر جرایم فرا مرزی دست دارند، کمک می‌کنند یا از آنها حمایت می‌کنند را هدف قرار خواهد داد».

سخنوی کاخ سفید از اعضای مجلس سنای آمریکا شامل کراپو، براون، روبیو و شیهان و نمایندگان کنگره رویس و انگل به‌خاطر کار با دولت برای تدوین و تصویب لایحه تحریم حزب‌الله قدردانی کرد.

پیش از این خزانه‌داری آمریکا در تاریخ ۱۲مهر ۹۷، یک بازرگان لبنانی و هفت شرکت او را به‌دلیل حمایت مالی و خدماتی از حزب‌الله لبنان تحریم کرده است.

دفتر نظارت بر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: یک بازرگان لبنانی به‌نام محمد عبدالله الامین را در لیست تروریست‌های بین‌المللی قرار داده است. او از طریق فردی به نام ادهم حسین طباجه که با سرکرده حزب‌الله لبنان رابطه دارد از این گروه حمایت مالی کرده است. ادهم طباجه نیز از سال ۲۰۱۵در لیست تحریمهای آمریکا قرار دارد.

سیگال ماندلکر، معاون وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در امور تروریسم و اطلاعات مالی،با اشاره به وابستگی حزب‌الله لبنان به رژیم ایران گفته است: دولت آمریکا تلاشهای خود را بر افشا و مختل کردن شبکه‌های تأمین مالی تروریستها متمرکز کرده است.

پیشتر استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفته بود: دولت آمریکا در هر فرصتی شبکه‌های ترور حزب‌الله و رژیم ایران را افشا و فعالیتهای آنها را مختل می‌کند.

 

آمریکا حزب‌الله لبنان را به‌عنوان "گروه جنایتکار فرامرزی" لیست‌گذاری کرد

وزیر دادگستری آمریکا روز دوشنبه حزب‌الله، گروه شبه‌نظامی مورد حمایت رژیم ایران در لبنان، گروه تبهکار «ام‌اس‌۱۳» در آمریکای مرکزی و سه کارتل مواد مخدر را رسماًً در ردیف «تهدیدهای عمده سازمان‌یافته فرامرزی» قرار داد.

در مجموع پنج گروه که یکی از آنها شبه‌نظامیان حزب‌الله هستند به‌عنوان گروه‌های جنایتکار فرامرزی لیست‌گذاری شدند.

 

لوایح سنای آمریکا برای تحریم گسترده حزب‌الله لبنان

سنای آمریکا با تصویب دو لایحه به‌اتفاق آرا حزب‌الله را تحریم می‌کند

سایت نشنال امارات متحده ۱۲ اکتبر ۲۰۱۸ـ ۲۰مهر۹۷

سنای آمریکا روز جمعه ۲۰مهر۹۷دو لایحه مهم را با حمایت دو حزبی و باتفاق آرا تصویب کرد که شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان را هدف قرار می‌دهد.

قانونگذاران متمم‌های قانون ۲۰۱۷(HIFPAA) «ممانعت از تأمین مالی بین‌المللی حزب‌الله را به روی میز رئیس‌جمهور آمریکا فرستادند که انتظار می‌رود در روزهای آینده امضا شده و به قانون تبدیل شود».

قانون ممانعت از تأمین مالی بین‌المللی حزب‌الله HIFPAA و قانون «استفاده از سپرهای انسانی را متوقف کنید»"STOP Using Human Shields Act" معروف به استاپ که باتفاق آرا در سنا تصویب شد، مسیر تحریمهای این گروه مورد حمایت رژیم ایران را هموار می‌سازد.

قانون ممانعت از تأمین مالی بین‌المللی حزب‌الله HIFPAA به‌دنبال افراد خارجی و شرکتهایی خواهد بود که داوطلبانه حمایت مالی، مادی و تکنولوژیکی از حزب‌الله و وابستگان آن می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d15dd3f9-f479-4399-9aef-3a2fa8155bfd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات