728 x 90

سی.ان.ان: آمریکا، ایران را تحریم می‌کند

تحریم
تحریم

سه مقام وزارت‌خارجه آمریکا به سی.ان.ان گفتند دولت بایدن تا هفته آینده تحریم‌هایی را علیه رژیم ایران در رابطه با مداخله در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ اعلام می‌کند. این مقامات جزییات بیشتری در مورد تحریم‌های مورد نظر نگفتند، ولی تصریح کردند که چنین تحریم‌هایی انتظار می‌رود و این تحریم‌ها چند کشور از جمله رژیم ایران و چین و روسیه را هدف قرار خواهند داد.

از سوی دیگر تد کروز سناتور ارشد سنای آمریکا به تلویزیون نیوزمکس گفت جای تعجب نیست که رژیم ایران تلاش کند در انتخابات ریاست‌جمهوری سال۲۰۲۰ آمریکا نفوذ کند، زیرا بدترین اشتباه سیاست خارجی کل دوران هشت ساله ریاست‌جمهوری اوباما توافق هسته‌یی فاجعه‌بار با رژیم ایران بود. توافقی که بیش از ۱۰۰میلیارد دلار در اختیار آخوندهای حاکم بر ایران قرار داد.

سناتور تد کروز هم‌چنین گفت، مهمترین تصمیم سیاست خارجی که رئیس‌جمهور دونالد ترامپ اتخاذ کرد خروج از آن معامله فاجعه‌بار اتمی با رژیم ایران بود (سایت سی.ان.ان: ۲۶اسفند).

هم‌چنین جامعه اطلاعاتی آمریکا با علنی کردن اسناد طبقه‌بندی شده درباره تهدیدهای خارجی برای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، اعلام کرد: ما با اعتماد بالایی ارزیابی می‌کنیم که رژیم ایران یک کمپین نفوذ پنهانی چند جانبه را با هدف برهم زدن انتخاب مجدد رئیس‌جمهور سابق ترامپ و تخریب او به‌راه انداخت، تا اعتماد عمومی را تضعیف کند و باعث تفرقه و تشدید اختلافات شود.

جامعه اطلاعاتی آمریکا افزود: ما ارزیابی می‌کنیم که خامنه‌ای ولی‌فقیه رژیم این کارزار را مورد تأیید قرار داده و سرویسهای اطلاعاتی و نظامی رژیم ایران آن را با استفاده از پیام های آشکار و مخفی و عملیات سایبری اجرا کرده‌اند. که رژیم تهران کارزار خود را برای تأثیرگذاری در سیاست‌های آمریکا در قبال رژیم ایران، منحرف کردن رهبران ایالات متحده با مسائل داخلی و تقویت پیام های حامی رژیم ایران طراحی کرده است.

جامعه اطلاعاتی آمریکا هم‌چنین فاش کرد که رژیم ایران رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات خود را بر روی آسیب پذیریهای قابل درک در آمریکا از جمله واکنش به بیماری همه‌گیر کووید ۱۹، رکود اقتصادی و ناآرامی‌های داخلی متمرکز کرد...

این رژیم ایران برای ایجاد تنشهای داخلی در ایالات متحده از عملیات نفوذ استفاده می‌کند. به‌عنوان مثال، در اواسط دسامبر سال۲۰۲۰، تقریباً به‌طور قطع بازیگران سایبری ایرانی مسئول ایجاد وب سایتی بودند که تهدید به مرگ علیه مقامات انتخابات ایالات متحده کرده بود.

بازیگران سایبری رژیم ایران ایمیل‌های سرگردانی را برای مقامات ارشد فعلی و سابق و اعضای مبارزات سیاسی ارسال می‌کردند. (سایت جامعه ا اطلاعاتی آمریکا: ۲۶ اسفند)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ca5ec84d-473f-498f-a625-ba8cd860e638"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات