728 x 90

آمریکا و اروپا سعی دارند با وعده‌های پوچ و بیهوده نظام را با آبنبات چوبی وسوسه کنند

پرچم آمریکا و اروپا
پرچم آمریکا و اروپا

نقطهٔ مشترک واکنش روزنامه‌های حکومتی ۲اسفند به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا، ابراز ناامیدی از چشم‌انداز روابطش با رژیم و تشدید انزوای نظام آخوندی است.

روزنامهٔ حکومتی سیاست روز نوشت: آمریکا و اروپا سعی دارند با وعده‌های پوچ و بیهوده نظام را با آبنبات چوبی وسوسه کنند؛ در حالی که حتی وعده‌ها و اقدامات نمایشی آنها هم وسوسه انگیز نیست!

روزنامه حکومتی آرمان به‌نقل از حمیدرضا آصفی سخنگوی اسبق وزارت‌خارجه نوشته است «اروپا به‌تازگی به سمت آمریکا لغزیده است و این نیز در همان راستای مسیر اجماع‌سازی بایدن است. بحث سیاسی آن اما مهم است. این‌که اگر اروپا با آمریکا همراه شود هم موضع سال‌های اخیر ما در عرصه حقوقی از دست می‌رود و هم می‌تواند به احیای اجماع جهانی علیه (نظام) و حتی همراه شدن دوباره برخی دوستان و شرکای ما در این اجماع منجر شود، پس باید مراقب این عرصه نیز بود».

آفتاب یزد هم با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا نوشته است: «در مجموع می‌توان گفت اخباری که از آمریکا به گوش می‌رسد و پاسخ‌ها و واکنش‌های دیپلمات‌های ایران به این خبرها نشان می‌دهد گره برجام به‌شدت کور است و چه بسا با تحولات جاری کورتر هم شود!».

روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران هم نوشته است: «جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده حدود یک ماه بعد از استقرار دولت خود، سه گام ویترینی جهت تلطیف فضای سیاسی میان خود با جمهوری اسلامی برداشته است». این روزنامه با اشاره به بیانیه مشترک وزرای خارجه سه کشور اروپایی و آمریکا از برباد رفتن رویای هسته‌یی رژیم تحت عنوان «احیای قدرت بازدارندگی» ابراز نگرانی کرده و نوشته است: «بیانیه روز پنجشنبه تروئیکای اروپایی و سه گام مورد اشاره دولت آمریکا یک هدف اصلی را دنبال می‌کند و آن این‌که با «متوقف سازی کاهش تعهدات هسته‌یی ایران» روند «تعطیلی صنعت هسته ای» را استمرار بخشیده و مانع از احیای قدرت بازدارندگی شوند.

آمریکا و اروپا در پی «اجماع سازی» بین‌المللی علیه نظام به ایجاد رویه‌سازی حقوقی هستند که از ماه‌ها پیش آغاز کرده‌اند؛ آنها با تفسیر منشور سازمان ملل فعالیت‌های موشکی- منطقه‌یی نظام را مغایر با «صلح و امنیت بین‌المللی» معنا کرده‌اند.

کیهان خامنه‌ای هم با تیتر «برادر عزیز، این امتیاز که وجود خارجی ندارد!» به قلم پاسدار حسین شریعتمداری شکاف درونی نظام را در قبال پیشنهاد آمریکا به نمایش گذاشته است.

روزنامه حکومتی ستارهٔ صبح هم نوشت: اگر باز هم فرصت پیش‌آمده (با تغییر دولت در آمریکا) از بین برود، ممکن است نظام بار دیگر در ذیل بند هفت منشور ملل متحد قرار گیرد و زیرضرب تحریم‌ها باقی بماند

بیگدلی، کارشناس حکومتی گفت: بایدن به‌دنبال آن است که با بازگشت به برجام زمینه گفتگو در مورد مسائل موشکی و نفوذ منطقه‌یی ایران را نیز به گفتگو بگذارند و تمامی این موضوعات را در قالب یک بسته دنبال کند.

روزنامهٔ حکومتی وطن امروز نوشت: اظهارات بایدن تمایلی برای بازگشت به برجام ندارد و گفتگوهای در قالب ۱+۵ را جلساتی برای اعمال فشار بیشتر بر نظام و افزودن مسائل منطقه‌یی و دفاعی به موضوع هسته‌یی تلقی می‌کند.

سخنرانی بایدن نشان داد جریان خوشبین به آمریکا تا چه اندازه بی‌بهره از فهم دنیای واقعی هستند؛ اکنون آنها با بایدن چه می‌کنند که همان مسیر ترامپ را در قبال برجام دنبال می‌کند؟!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5c77c1e6-bdc3-421e-a27c-b390aaecdf71"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات