728 x 90

آمریکا: ارسال پهپاد توسط ایران به روسیه نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است

قطعاتی از  پهپاد سرنگون شده شاهد ۱۳۶ساخت رژیم که در اوکراین سرنگون شده است
قطعاتی از پهپاد سرنگون شده شاهد ۱۳۶ساخت رژیم که در اوکراین سرنگون شده است

رویترز روز دوشنبه ۲۵مهرماه در گزارشی نوشت: ودانت پاتل، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت ایالات متحده با ارزیابی‌های انگلستان و فرانسه مبنی بر این‌که ارسال [فروش- تأمین] پهپاد توسط ایران به روسیه نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است، موافق است.
پاتل به خبرنگاران گفت: «پیش از این، متحدان فرانسوی و انگلیسی ما علناً این ارزیابی را ارائه کردند که عرضه این پهپادها (برای) روسیه توسط ایران، نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است» او گفت این چیزی است که ما با آن موافقیم.

 

خبرگزاری رویترز هم‌چنین نوشت: آمریکا رژیم ایران را به دروغگویی در مورد استفاده از پهپادهایش در اوکراین متهم می‌کند.

رویترز روز ۲۵مهرماه در گزارشی از کاخ‌سفید نوشت: کاخ‌سفید روز دوشنبه گفت که ایران دروغ می‌گوید که روسیه از پهپادهای ایرانی برای حمله به اوکراین استفاده نمی‌کند.
کارین ژان پیر، سخنگوی مطبوعاتی کاخ‌سفید گفت: «شواهد گسترده‌یی دال بر استفاده روسیه از آنها علیه اهداف نظامی و غیرنظامی در اوکراین وجود دارد و به نظر می‌رسد تهران در حال بررسی فروش بیشتر این سلاحها به مسکو است.
او به خبرنگاران گفت: همه شما هم‌چنین گزارشهای صبح امروز از حمله هواپیمای بدون سرنشین ایران در مرکز شهر کیف را دیده‌اید. با این حال ایران هم‌چنان در این مورد دروغ می‌گوید. آنها در این مورد صادق نبوده‌اند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/34c14e5a-d0d8-44bc-8308-c15c81e458c5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات