728 x 90

آمارهای جعلی

آمارهای جعلی
آمارهای جعلی

روز چهارشنبه نهادهای وابسته به حکومت روحانی آماری منتشر کردند که مدعی است وضعیت درآمد و هزینه خانوارهای ایرانی آن‌چنان بهبود یافته که هر خانوار ایرانی(چه شهری و چه روستایی) درآمدشان بر هزینه‌هایشان پیشی‌ گرفته است!

انتشار این آمار سر و صدای رسانه‌های خود رژیم را هم بلند کرد. مردم البته بی‌تفاوت و با خشمی آکنده از نفرت و انزجار نسبت به این‌ همه دروغ‌گویی از کنار آمارهای جعلی آخوندها گذشتند و این را نیز در لیست طلبات خود از دیکتاتوری ثبت کردند تا در روز موعود به آن رسیدگی کنند.

 

نگاهی به آمار حکومتی

روزنامه حکومتی سیاست روز در تاریخ ۲۷شهریور ۹۸نوشت: «طی روزهای اخیر گزارشی از طرح‌ آمارگیری هزینه و درآمد خانوارهای شهری و روستایی در سال ۹۷ منتشر شد که در نوع خود و به اعتقاد کارشناسان نتایج عجیبی را در پی داشت. طبق اعلام این گزارش نتایج طرح‌ نشان داده است که هزینه و درآمد خانوارهای شهری و روستایی سال ۱۳۹۷ هر خانوار شهری در کل سال به‌طور متوسط ۴۳میلیون و ۴۹۱هزار تومان درآمد و ۳۹میلیون و ۳۲۳هزار تومان هزینه داشته که معادل متوسط ماهانه ۳میلیون و ۶۲۴هزار تومان درآمد و ۳میلیون و ۲۷۷هزار تومان هزینه است»!

 

حساب پس‌انداز؟ سالانه مردم!

بنا‌ به آماری که آخوندها منتشر کرده‌اند، بر اساس معدل هزینه و درآمد خانوارهای ایرانی(شهری و روستایی)، هر خانوار ایرانی با درآمدی که دارد می‌تواند تمامی هزینه‌های زندگی‌اش را تأمین کرده و اضافه بر آن به‌طور متوسط سالانه ۴میلیون و ۱۶۸هزار تومان هم پس‌انداز کند!

این گونه آمار منتشر کردن آن هم توسط نهادهای مسئول حکومتی البته یک روش قدیمی آخوندهاست که در این حکومت پیوسته تحت عنوان دروغ‌درمانی و تبلیغات درمانی تجویز و به‌کار گرفته شده‌ است، اما نکته ظریف آنجاست که این بار حتی صدای رسانه‌های خودشان هم به آسمان بلند شده است!

در همین زمینه روزنامه پاسدار نشان «سیاست روز» در همان شماره ۲۷شهریور خود از جمله نوشت: «این آمار و ارقام در حالی مطرح شده که تا پیش از این مرکز آمار در گزارشهای متعدد خود از تورم لجام‌گسیخته‌ای که بر اقتصاد کشور سایه گسترده خبر داده و اعلام کرده بود؛میزان تورم در مردادماه ۴۲.۲درصد بوده است که این نشان از گران‌شدن هزینه زندگیها در یک‌سال گذشته به اندازه ۴۲.۲درصد بوده است»!

آنچه که حیرت‌انگیز است این‌که آخوندها حتی صبر هم نمی‌کنند که آمار قبلی‌شان در ذهن مردم اندکی کمرنگ شود تا بعد بتوانند خلاف آن را به خورد شنوندگان‌شان بدهند. زیرا چگونه ممکن است در مملکتی که بنا‌ به آمار رسمی منتشر شده حکومتی، نرخ تورم مستمراً رو به صعود بوده و در فرضا مردادماه به بالای ۴۲درصد افزایش یافته است، «آدمی» پیدا شود که بیاید و رسما اعلام کند درآمدهای مردم کفاف مخارج زندگی آنها را که می‌دهد، هیچ! بلکه کمی از آن هم باقی می‌ماند که می‌توانند آن را پس‌انداز کنند!

روزنامه حکومتی آرمان‌ ملی که دست بر قضای روزگار نزدیک به باند روحانی است و علی‌القاعده باید «هوای» آمار و ارقام دولتی را داشته باشد روز ۲۸شهریور نوشت: «شاخص خط فقر حداقل ۳برابر بالای حداقل دستمزد کارگران است»! و با این‌همه رژیم باز هم اعلام می‌کند که مردم دخلشان از خرج‌شان بیشتر است!

نموداری که در زیر مشاهده می‌کنید در رسانه‌های رسمی همین حکومت در اردیبهشت ۹۸ منتشر شده است و نشان می‌دهد که نرخ تورم و افزایش قیمت کالاهای اساسی در همان اردیبهشت‌ماه که اتفاقاً ماه رمضان بوده و وفور اجناس در حد اعلا بوده و سوبسید کالاها از طرف حکومت هم به‌ مناسبت ماه رمضان افزایش داشته ولی باز تمامی قیمت‌های با یک افزایش ۳۰ تا ۵۰۰درصدی روبه‌رو بوده‌اند!

 

نمودار افزایش قیمتها در اردیبهشت‌ماه ۹۸نسبت به اردیبهشت‌ماه ۹۷

نمودار افزایش قیمتها در اردیبهشت‌ماه ۹۸ نسبت به اردیبهشت‌ماه ۹۷

 

همان روزنامه پاسدارنشان سیاست روز با لحنی معترض نوشته است:‌ « این ادعاها در حالی مطرح شده که بر اساس واقعیت‌های موجود هر روز سبد معیشتی مردم کوچ و کوچک‌تر شده و با گرانی بی‌رویه محصولاتی مانند گوشت، مرغ، لبنیات و برنج مردم به‌ویژه اقشاری که در طبقه متوسط رو به پایین قرار دارند نمی‌توانند توازنی میان دخل و خرج خود ایجاد کنند و عملاً شاهد یک شکاف عمیق در این مورد هستند».

باز هم به یک نمودار دیگر نگاه کنید که افزایش نجومی قیمت گوشت را در فاصله آبان ۹۶ تا اردیبهشت ۹۸ نشان می‌دهد. نموداری که حکایت از یک افزایش قیمت ۱۱۲درصدی دارد. واقعیتی که در گام‌به‌گام ترددهای روزانه مردم جلوی چشم آنهاست و از پشت ویترین هر قصابی و سوپرمارکتی می‌توانند به ریش روحانی بخندند.

 

نمودار افزایش قیمت گوشت از آبان ۹۶تا اردیبهشت ۹۸بیش از ۱۱۲درصد بوده است

نمودار افزایش قیمت گوشت از آبان ۹۶ تا اردیبهشت ۹۸ بیش از ۱۱۲درصد بوده است

 

در کنار این قبیل آمارها می‌توان یک آلبوم چهاررنگ از نمودارهای مختلفی که نشان‌دهنده دروغهای آماری آخوندها و آمارهای متناقض آنها در تاریخ‌های مختلف است منتشر کرد. اما فراتر از هر آلبومی، نگاه دقیق و بی‌خطای مردمی است که باید هر روز و هر شب دست در جیب خود کرده و برای خانواده‌اشان نان و پنیری تهیه کنند و هر لحظه با این معادله روبه‌رو هستند که:

اولا با این پولی که دارند و در قیاس با قیمت‌های موجود چه چیزی می‌توانند بخرند؟!

و ثانیا همین مردم هر لحظه درمی‌یابند که همین پول اندکی که در جیب دارند، نسبت به روز قبل چه میزان افت بها داشته است؟!

خامنه‌ای و روحانی اگر آمار تورم را با جداول ارسالی نهادهای دروغ‌پردازشان رصد می‌کنند، در نقطه مقابل آنها مردم وضعیت لحظه به لحظه تورم را با سنجش سقوط ارزش سکه‌ها و اسکناس‌های جیبشان نسبت به روز قبل حس می‌کنند!‌ این تفاوت ماجرا و شعور مردم و ذهن علیل آخوندهای حاکم است.

اینجا می‌توانید به نمودار صعود نرخ تورم در سال جاری نگاه کنید که توسط سایت رسمی مرکز آمار ایران در اردیبهشت ۹۸ منتشر شده است و به‌روشنی می‌گوید که آمارهای اخیر خامنه‌ای و روحانی تا کجا جعلی و بی‌اعتبار‌اند!

 

نمودار افزایش نرخ تورم در سال ‌جاری ۹۷ـ ۹۸(مرکز آمار رژیم)

نمودار افزایش نرخ تورم در سال‌جاری ۹۷ـ ۹۸(مرکز آمار رژیم)

 

طبعا مردم برای درک میزان تورم به رسانه‌های حکومتی مراجعه نمی‌کنند چرا که اساساً مردم برای درک این قبیل موارد به هیچ رسانه‌ای مراجعه نمی‌کنند. آنها میزان تورم را روزانه و با مقایسه ارزش پولی که در دست دارند و کاهش توان خرید همان پول‌ها درک می‌کنند.

و البته اگر مردم اکنون تنها به اعتراض و تظاهرات بسنده کرده‌اند، ناشی از شدت سرکوب است وگرنه که پاسخ مردم به آخوندها و پاسداران رذل‌شان به زبانی دیگر بود.

کما این‌که پیشتازان مردم در کانو‌نهای شورشی اکنون مدتهاست که به همان زبان لازم و قابل‌فهم برای آخوندها با اینان سخن می‌گویند!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0a17930e-0c5d-4efc-ac97-c4edea1c5a81"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات