728 x 90

آمار قربانیان کرونا در ۳۴۷شهر کشور بیش از ۷۵هزار و ۹۰۰نفر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در ۳۴۷شهر کشور بیش از ۷۵هزار و ۹۰۰نفر است

  • پزشکان مازندران: در بیمارستانهای مازندران دست کم ۲۸۰۰بیمار کرونایی بستری هستند. وضع در قائم‌شهر و آمل فاجعه‌بار است. ظرفیت بیمارستانهای ساری در حال تکمیل شدن است. در جویبار هیچ تخت خالی وجود ندارد. ۸۰درصد تخت‌های بهشهر و ۹۰درصد تختهای بابل و ۷۰درصد تختهای چالوس و نوشهر پرشده و تختهای خالی نیز به‌سرعت پرخواهد شد. بیش از ۱۲۰۰نفر از کادر درمان مبتلا شده‌اند و ۴۵۰تن از آنان در مرخصی استعلاجی هستند. مازندران باید تعطیل شود
  • حریرچی: فوت بالای ۲۰۰نفر روزانه بر اثر کرونا آماری بسیار بالا است. در جنگ کشته‌ها روزی ۶۰نفر بود
  • روزنامه رسالت وابسته به باندخامنه‌ای: یکی از مشکلات موجود این است که متأسفانه افراد در حوزه‌های تخصصی‌ای که هیچ تخصصی ندارند ورود می‌کنند، مانند رئیس‌جمهور!
  • دانشگاه علوم پزشکی زنجان: اغلب مناطق این استان در وضعیت کرونایی قرمز به سر می‌برند و در پاییز و زمستان با چالش جدی مواجه خواهیم بود

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۳مرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۴۷شهر ایران بیش از ۷۵هزار و ۹۰۰نفر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۲۲۱۵نفر، در آذربایجان غربی به ۲۲۸۵نفر، در ایلام به ۵۸۵نفر، در بوشهر به ۸۱۷نفر، در تهران به ۱۸۸۰۰نفر، در خراسان جنوبی به ۲۶۷نفر، در خراسان رضوی به ۵۶۲۵نفر، در خراسان شمالی به ۱۰۵۵نفر، در خوزستان به ۵۵۵۰نفر، در زنجان به ۷۱۰نفر و در فارس به ۱۸۷۰نفر رسیده است.

در حالی‌که به اذعان وزارت بهداشت رژیم ۲۵ استان از ۳۱ استان کشور در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارند، و در شرایطی که حتی آمار قطره چکانی و مهندسی شده رژیم مستمراً رکورد جدیدی در میزان قربانیان و بیماران وخیم به جای می‌گذارد، روحانی بعدازظهر دیروز در ستاد کرونا گفت: «علت موج دوباره شیوع کرونا در برخی مناطق کشور فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی نبوده، بلکه عدم رعایت دقیق و کامل دستورالعمل‌ها و به‌خاطر برگزاری تجمعات و دورهمی‌ها و محافلی مثل مراسم ازدواج و مجالس ختم و عزاداریها بوده است». این در حالی است که روز قبل از آن حریرچی معاون وزارت بهداشت رژیم گفته بود: تعداد فوتی‌ها «نسبت به فروردین و اسفند رشد ۵۰درصدی داشته است و این نتیجه عملکرد ما و کارهایی است که در خردادماه انجام داده‌ایم و هم‌چنین بازگشایی‌هایی است که صورت گرفته است» (ایلنا ۱مرداد).

صبح دیروز یک روزنامه وابسته به باند خامنه‌ای نوشت: «با وجود این‌که، آمار، رکوردی جدید و نشان از افزایش وحشتناک این ویروس محسوب می‌شود اما گویا سیاست آقایان به‌ویژه رئیس‌جمهور، بر مبنای دست‌کم یک‌بار ابتلای هر فرد به این ویروس است. گاهی کلی‌گویی‌هایی از طرف مسئولان و حتی متخصصان مطرح می‌شود که اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، ویروس شیوع بیشتری خواهد داشت. تمام مردم این موارد را می‌دانند اما باید راه‌کارهای عملی برای جلوگیری از شیوع، اتخاذ شود... یکی از مشکلات موجود این است که متأسفانه افراد در حوزه‌های تخصصی‌ای که هیچ تخصصی ندارند ورود می‌کنند، مانند رئیس‌جمهور!» (رسالت ۲مرداد).

حریرچی هم‌چنین فوت بیش از ۲۰۰نفر در روز بر اثر کرونا را نسبت به کشته‌های جنگ که «روزانه بالغ بر ۶۰نفر» بوده است آماری بسیار بالا دانست و گفت: «هم‌اکنون بالغ بر ۲۰درصد موارد مرگ در کشور را شیوع کرونا شامل می‌شود. پیش از این تمام بیماریهای عفونی کمتر از ۲۰درصد در فوت افراد اثرگذار بودند» (آفتاب نیوز ۳مرداد).

در مازندران، بنا به گزارش پزشکان، در بیمارستانهای این استان دست کم ۲۸۰۰بیمار کرونایی بستری هستند. بیمارستانهای رازی قائم‌شهر و امام آمل هر کدام بیش از ۲۰۰ بستری دارند. وضع در قائم‌شهر و آمل فاجعه‌بار است. ظرفیت بیمارستانهای ساری در حال تکمیل شدن است. در جویبار هیچ تخت خالی وجود ندارد. ۸۰درصد تختهای بهشهر و ۹۰درصد تختهای بابل و ۷۰درصد تختهای چالوس و نوشهر پرشده و با وضع موجود تختهای خالی نیز به‌سرعت پرخواهد شد. بیش از ۱۲۰۰نفر از کادر درمان مبتلا شده‌اند و ۴۵۰تن از آنان در مرخصی استعلاجی هستند.

در خراسان شمالی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: این استان «جزء ۴استان نخست کشور است که موارد بستری ناشی از کرونا در آن رو به افزایش است. در حال حاضر در شهرستانهای شیروان، اسفراین، بجنورد و مانه و سملقان وضعیت قرمز است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۳مرداد).

در فارس، روابط عمومی دانشگاه پزشکی شیراز گفت: «هم‌اکنون هزار و ۲۱۴بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستانهای استان بستری هستند و ۱۱۶بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. طی ۲۴ساعت گذشته، ۱۳نفر جان خود را از دست داده‌اند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲مرداد).

در زنجان، معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: «هم‌اکنون اغلب مناطق این استان در وضعیت کرونایی قرمز به سر می‌برند... با توجه به در پیش بودن فصول سرد سال خدمات‌رسانی به بیماران را با چالش جدی مواجه خواهد کرد» (ایرنا ۳تیر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳مرداد۱۳۹۹ (۲۴ژوئیه۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0543a924-dace-4b08-aa36-a4fd3b6cdc6d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات