728 x 90

آمار قربانیان کرونا در ۳۴۷شهر کشور بیش از ۷۴هزار و ۷۰۰نفر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران - سربرگ

آمار قربانیان کرونا در ۳۴۷شهر کشور بیش از ۷۴هزار و ۷۰۰نفر است

ندادن بودجه، کمبود تجهیزات و امکانات پزشکی و فرسودگی کادر درمانی، فاجعه کرونا را تشدید کرده است

نماینده مجلس رژیم از گنبد کاووس: انگار قسم خورده‌اند که تمام مردم را بکشند

وزارت بهداشت: تعداد شهرستانهایی که در وضعیت هشدار قرار گرفتند ۴۰درصد افزایش داشته است. در مازندران آمار روزانه بستری سه برابر افزایش یافته است

نماینده مجلس رژیم از گنبد کاووس: مسئولان یاد گرفتند همه چیز را به گردن مردم بیاندازند تا کی مردم در صف مرگ منتظر خالی‌شدن آی.سی.یو باشند؟ مردم از بی‌اکسیژنی مردند. داروهای نایاب در بازار سیاه به وفور با قیمت گزاف تهیه می‌شود مردم حتی توانایی خرید ماسک را هم ندارند، انگار قسم خورده‌اند که تمام مردم را بکشند. بیمه درمانی امان مردم را بریده است

شکایت نماینده مجلس ارتجاع از نهاوند از کمبود سی. تی. اسکن، ام آر آی، آمبولانس و کمبود کادر درمانی

دانشگاه پزشکی اراک: طی روزهای اخیر میزان آمار بستری و مرگ و میر در اراک افزایش بسیاری پیدا کرده. اگر با همین منوال وضع ادامه پیدا کند در پاییز و زمستان امکان ارائه خدمات نخواهیم داشت

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۱مرداد۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۴۷شهر ایران بیش از ۷۴هزار و ۷۰۰نفر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۲۱۸۵نفر، در اصفهان به ۳۴۵۰نفر، در بوشهر به ۷۹۵نفر، در خراسان شمالی به ۱۰۲۰نفر، در خوزستان به ۵۵۰۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۲۳۰۵نفر، در فارس به ۱۸۵۴نفر، در قم به ۴۱۸۵نفر، در کردستان به ۱۵۱۵نفر، در کرمانشاه به ۱۸۶۵نفر، در کهکیلویه و بویراحمد به ۳۹۰نفر، در گیلان به ۳۳۴۵نفر و در مرکزی به ۷۹۵نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم، شمار قربانیان ۲۴ساعت گذشته را ۲۱۹نفر و شمار بیماران تحت مراقبت ویژه را ۳۶۰۹نفر اعلام کرد. و گفت: «تعداد شهرستانهایی که در وضعیت هشدار قرار گرفتند ۴۰درصد روند افزایشی داشته است و این یک تلنگری بر ما است که پروتکل‌ها را بیشتر در این شهرستانها رعایت بکنیم محدودیت‌های بیشتری اعمال بشود... به‌عنوان مثال در مازندران آمار بستری روزانه به سه برابر در روز افزایش پیدا کرده و ده شهرستان به شهرستانهای قرمز این استان افزوده شده است» (شبکه خبر رژیم۱مرداد).

در حالی‌که رژیم از اختصاص بودجه برای مقابله با کرونا خودداری می‌کند، وضعیت بیمارستانها هر روز خراب‌تر می‌شود. شهبازی نماینده مجلس ارتجاع از نهاوند امروز گفت: «کمبود تجهیزات پزشکی از جمله سی ‌تی اسکن، ام آر آی، آمبولانس و هم‌چنین کمبود کادر درمانی خصوصاً متخصص عفونی باعث شده مردم به ناچار برای درمان به شهرهای اطراف مراجعه کنند» (رادیو فرهنگ رژیم ۱مرداد). کار به آنجا رسیده که شادمهر نماینده مجلس رژیم از گنبد کاووس می‌گوید: «مسئولان یاد گرفتند همه چیز را به گردن مردم بیاندازند فقط مردم مردم می‌کنند، مسئولان گزارش بدهند که چه کار می‌کنند و چه کار کردند؟چقدر آی‌سی‌یو دادند؟ تا کی مردم در صف مرگ منتظر خالی‌شدن آی.سی.یو باشند؟ چقدر اکسیژن را تهیه کردند؟ مردم از بی‌اکسیژنی مردند. گزارش بدهند چقدر تمهید دارو کردند؟ داروهای نایاب در بازار سیاه به‌وفور با قیمت گزاف تهیه می‌شود، چقدر کانکس یا چادر برای اقشار ضعیف جامعه فراهم کردند؟ چقدر ماسک رایگان دادند؟ چقدر مواد ضدعفونی به مردم محروم و ضعیف دادند؟ مردم حتی توانایی خرید ماسک را هم ندارند، کمی به خود بیایند انگار قسم خورده‌اند که تمام مردم را بکشند! بیمه درمانی امان مردم را بریده است بیمه روستایی و سلامت برای تمدید برای هر نفر ۸۰۰هزار تومان پول می‌خواهد، فکری به این مردم بیچاره بکنید» (خبرگزاری مجلس رژیم۱مرداد).

آخوند روحانی که تاکنون کمبودهای درمانی و بهداشتی را انکار می‌کرد، امروز گفت مشکل کرونا به این زودی‌ها حل نمی‌شود و راه باقی‌مانده ما بیشتر از آنی است که تا امروز عبور کردیم... در ماههای آینده بستری ما بیشتر از آن مقداری است که در این چهار یا پنج ماه بستری شدند... باید در این شرایط خودمان را از لحاظ بیمارستان، از لحاظ تخت، از لحاظ پزشک، از لحاظ پرستار آماده کنیم و بدانیم بار روی دوش ما در آینده هنوز هم پیش‌بینی می‌شود سنگین‌تر باشد».

در خراسان رضوی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: «این شهرستان از نظر شیوع ویروس کرونا از مرحله قرمز عبور کرده و به وضعیت بحرانی نزدیک شده است» (ایسنا ۳۱تیر).

در آذربایجان شرقی، معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: «فوتیهای آذربایجان شرقی به‌طور قابل توجهی افزایش یافته و طی روز گذشته بی‌سابقه بوده و رکورد شکسته شد» (خبرگزاری حکومتی مهر۳۱تیر). یک مقام دیگر این دانشگاه گفت: «از هر چهار کرونایی در استان، یک نفر در بخش مراقبتهای ویژه بستری است. ۱۵۰۰نفر از افرادی که در حوزه دانشگاه علوم پزشکی تبریز فعالیت می‌کنند، به کرونا مبتلا شده‌اند» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۳۱تیر).

در مرکزی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: «طی روزهای اخیر میزان آمار بستری و مرگ و میر بسیار افزایش پیدا کرده... شهر اراک وضعیت قرمز و پرخطر دارد. اگر با همین منوال به سمت فصل پاییز و زمستان پیش برویم، امکان ارائه خدمات مناسب به مردم را نخواهیم داشت» (ایسنا ۱مرداد).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱مرداد۱۳۹۹ (۲۲ژوئیه۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6e2e9cf6-4961-47e5-957a-4a81e3adf9a7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات