728 x 90

آمار قربانیان کرونا در ۳۳۴شهر از ۵۳هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

  • پزشکان دزفول می‌گویند تعداد بیماران هر روز بیشتر می‌شود، کادر درمانی خسته شده‌اند. ما نیاز به پزشک و پرستار داریم. از ارتش و سپاه و نیروی دریایی سپاه آمدند و نیازهای ما را دیدند، اما هیچ کمکی نکردند
  • در اهواز به‌گفته پزشکان، برای استاندار و کارگزاران محلی رژیم اولویت با امنیت است و توصیه‌های دانشگاه علوم پزشکی و دیگر مراجع ذیصلاح را ندیده می‌گیرند و این باعث شیوع مضاعف بیماری می‌شود
  • دانشگاه علوم پزشکی البرز: وارد پیک دوم شده‌ایم، بستری و مرگ و میر در حال افزایش است. پیک دوم به‌مراتب سخت‌تر است
  • در بوشهر، روزانه ۲۲۷نفر به کرونایی‌ها افزوده می‌شود، بوشهر از وضعیت قرمز رو به سیاهی می‌رود

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۳۱خرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۳۴شهر ایران از ۵۳هزار و ۹۰۰نفر بیشتر شده است. شمار جان‌باختگان در البرز به ۱۸۱۰نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۳۷۰نفر، در خراسان رضوی به ۳۳۴۰نفر، در خوزستان به ۴۴۳۰نفر، در لرستان به ۱۹۹۵نفر، در مازندران به ۲۸۷۰نفر، در مرکزی به ۶۴۵نفر و در هرمزگان به ۴۳۵نفر رسیده است.

روحانی برخلاف هر آنچه در اوایل فاجعه می‌گفت، امروز در ستاد کرونا گفت: «این ویروس نه می‌رود و نه قابل ریشه‌کنی است در یک زمان کوتاه و نه در شرایط فعلی ما می‌توانیم کاری بکنیم که مردم ما مصونیت کامل داشته باشند». با این‌حال افزود: «فعالیت اقتصادی، فعالیت آموزشی، فعالیت فرهنگی، فعالیت معنوی همه اینها می‌تواند آزاد باشد. پس بنابراین ما نمی‌گوییم تعطیل بشود کارها، نه شدنی‌ست نه امکان‌پذیر است نه مردم می‌پذیرند... نه ضرورت دارد»(شبکه خبر ۳۱خرداد). پیش از این «وزیر بهداشت در یکی از جلسات ستاد کرونا در برابر اصرارهای روحانی بر برداشتن هر چه سریع‌تر محدودیتها می‌گوید که ویروس کرونا مثل مسابقه کشتی که با امتیاز جلو هستید، ناگهان شما را خاک می‌کند... ظاهراً رئیس‌جمهور قصد دارد که اوضاع را عادی جلوه دهد، اما به‌نظر می‌رسد، حالا در آستانه موج دوم این ویروس قرار گرفتیم!»(سایت خبر فوری ۳۱ خرداد).

در خوزستان، پزشکان دزفول می‌گویند تعداد بیماران هر روز بیشتر می‌شود، فشار کار روی بیمارستان گنجویان بسیار زیاد است. ۵پزشک عفونی، ۴ماه است جان می‌کنند. ۶بخش و سه قسمت آی.سی.یو پر از بیمار است. ما نیاز به پزشک و پرستار داریم که به ما کمک کنند. بیماران، زمانی به بیمارستان می‌آیند که بدحال، تب کرده و بحرانی هستند. از ارتش و سپاه و حتی نیروی دریایی سپاه آمدند، از آنها کمک خواستیم و نیازهای ما را دیدند، اما تا الآن هیچ کمکی به ما نکردند. در اهواز اکثر بیمارستانها درگیر کرونا هستند. بیمارستان رازی از اول به کرونا اختصاص داشت، در قدم بعد همه ظرفیت بیمارستانهای تأمین اجتماعی، امیرالمؤمنین و نیروی انتظامی و بخشی از سایر بیمارستانها به کرونا اختصاص یافت. سپس از ۲۰روز پیش به ناگزیر بخشی از بیمارستان بقایی سپاه به بیماران کرونا اختصاص یافت. به‌گفته پزشکان، برای استاندار و کارگزاران محلی رژیم اولویت با امنیت است و در نتیجه توصیه‌های دانشگاه علوم پزشکی و دیگر مراجع ذیصلاح را ندیده می‌گیرند و این باعث شیوع مضاعف بیماری می‌شود.

یک عضو هیأت علمی دانشگاه پزشکی جندی شاهپور گفت: «در فروردین‌ماه نزدیک یک ماه آمار مبتلایانمان روزانه در حد متوسط ۳۰نفر بود الآن بالای۶۰۰-۷۰۰ اعداد غیررسمی چیزهای دیگر هم می‌گویند یعنی۲۰برابر شده»(تلویزیون رژیم در خوزستان ۲۹خرداد). رئیس بیمارستان بزرگ دزفول گفت: «ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان بزرگ دزفول محل بستری بیماران شهرستانهای دزفول، شوش، گتوند و سایر شهرستانهای اطراف تکمیل شده است. در حال حاضر علاوه بر ۱۰بخش در نظر گرفته شده برای پذیرش و بستری بیماران کرونایی، مجبور به بستری بیماران در بخش اورژانس شده‌ایم»(ایرنا ۳۱خرداد).

در البرز، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: «وارد پیک دوم کرونا شده‌ایم، آمار بستری و مرگ و میر در حال افزایش است ... کنترل پیک دوم به‌مراتب سخت‌تر است»(تابناک ۳۰خرداد).

در بوشهر، «طی یک هفته اخیر به‌طور میانگین در هر روز ۲۲۷نفر به تعداد کرونایی‌ها در استان افزوده شده است، بدین معنا که بوشهر از وضعیت قرمز رو به سیاهی می‌رود». معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: «در روزهای اخیر به‌طور تقریبی بین ۷۰ تا ۸۰درصد نمونه‌های آزمایش شده مثبت بوده است»(خبرگزاری سپاه ۳۰خرداد).

در کرمانشاه، استاندار گفت: «وضع ما اصلاً خوب نیست. ما جزو استانهای قرمز هستیم داریم... هزینه سنگینی را خواهیم پرداخت»(تلویزیون حکومتی زاگرس ۳۰خرداد).

در هرمزگان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در نتیجه افزایش شمار بیماران، طی هفته گذشته ۲۰۰تخت، به ۵۰۰تخت ویژه بیماران کرونا اضافه شده است». استاندار هرمزگان گفت: «محدودیت تردد در همه جاده‌ها، محورهای مو اصلاتی و بنادر مسافری هرمزگان اعمال شده و ... همه روستاهای هرمزگان از ابتدای هفته گذشته به مدت دو هفته قرنطینه هستند و ورود و سفر غیرضروری به روستاها ممنوع است»(ایرنا ۳۱خرداد).

در آذربایجان غربی، معاون استاندار گفت: «وضعیت آذربایجان غربی قرمز است و روزبه‌روز تعداد مبتلایان و بیماران بدحال رو به افزایش است موج دوم بیماری در راه است ... باید منتظر فاجعه انسانی در این زمینه باشیم (خبرگزاری حکومتی مهر ۳۰خرداد).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۱خرداد ۱۳۹۹ (۲۰ ژوئن ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/440b084a-cd4a-4984-9844-6955901370d4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات