728 x 90

آمار قربانیان کرونا در ۳۳۴ شهر از ۵۳ هزار و ۲۰۰ نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در ۳۳۴شهر از ۵۳هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

حریرچی در استانداری کردستان هشدار داد تا اطلاع ثانوی هرگونه اجتماع بیش از ۲ نفر احتمال انتقال بیماری را بالا می‌برد. پیش‌بینی می‌شود کشور تا یک سال آینده درگیر کرونا باشد و مرگ‌ومیرها ادامه داشته باشد.

در کرمانشاه، در ابتدا شمار مبتلایان روزانه ۳۰ تن بود که به ۳۰۰ تن در روزهای اخیر افزایش یافته است

راهروهای بیمارستانهای اهواز مملو از بیمار است. دوشنبه ۲۶ خرداد حداقل ۶ بیمار قبل از مراجعه به بیمارستان جان باختند. در همین روز تنها در بیمارستان بقایی اهواز ۲۰ نفر درگذشتند

در فارس، روز دوشنبه ۵۵۰ بیمار کرونایی به بیمارستان علی‌اصغر مراجعه کردند که به‌دلیل فقدان ظرفیت به بیمارستانهای صحرایی سپاه و ارتش فرستاده شدند. درگذشتگان شیراز در این روز دست‌کم ۳۷ تن بوده است شمار بیماران در روز سه‌شنبه به ۷۰۰ تن رسید

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۳۴ شهر ایران از ۵۳ هزار و ۲۰۰ نفر بیشتر شده است. شمار جان‌باختگان در آذربایجان شرقی به۱۷۸۰ نفر، در اصفهان به ۲۹۷۵ نفر، در بوشهر به ۵۲۰ نفر، در خوزستان به ۴۳۶۰ نفر، در کردستان به ۱۱۳۰ نفر، در کرمان به ۷۲۰ نفر، در کرمانشاه به ۱۳۹۹ نفر، در لرستان به ۱۸۹۰ نفر و در مرکزی به ۶۳۰ نفر رسیده است.

آخوند روحانی در ارتباط با گسترش ابعاد فاجعه کرونا در بسیاری از استانهای کشور گفت: «‎با همکاری سایر کمیته‌های کرونا از جمله کمیته امنیتی- اجتماعی، باید برنامه‌هایی برای کنترل این بیماری در استانهای مذکور آماده شود تا چنان‌چه نیاز به ایجاد محدودیتها و وضع برنامه‌هایی برای کنترل این بیماری در استانهای قرمز ضروری است، در جلسه روز شنبه ستاد بررسی و تصویب شود» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۸خرداد).

حریرچی معاون کل وزیر بهداشت رژیم گفت: «پیش‌بینی می‌شود کشور تا یک سال آینده درگیر کرونا باشد و مرگ‌ومیرهای ناشی از آن هم‌چنان ادامه داشته باشد... در مواردی که میزان عفونت در برخی شهرها افزایش پیدا کند، مجبور به قرنطینه و اعمال محدودیت‌های سختگیرانه خواهیم شد. ۱۰ استان کشور با وضعیت صعودی مواجه هستند» (همشهری ۲۹خرداد).

در اصفهان پزشکان و منابع محلی از درگذشت صدها نفر از مبتلایان در ۵ روز گذشته خبر می‌دهند.

در کرمانشاه، بنا به گزارش خبرگزاری رسمی رژیم: «ویروس کرونا این روزها در شهرستانهای مرزی و غربی کرمانشاه شامل قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب جولان می‌دهد و باعث قرمز شدن وضعیت با توجه به افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌ها شده است. در ابتدای شروع ویروس کرونا در استان کرمانشاه شمار مبتلایان روزانه ۳۰ تن بود که به ۳۰۰ تن در روزهای اخیر افزایش یافته است» (ایرنا ۲۹خرداد).

در آذربایجان شرقی، معاون استاندار گفت: «نسبت به ۳هفته گذشته در حال گذران وضعیت بسیار متفاوت و خطرناکی در استان هستیم... به‌دلیل افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان، محدودیت‌های کرونایی دوباره اعمال می‌شود» (ایرنا ۲۹خرداد).

در فارس، بنا به گزارش پزشکان تنها در روز دوشنبه ۵۵۰ بیمار کرونایی به بیمارستان علی‌اصغر شیراز مراجعه کردند که به‌دلیل فقدان ظرفیت آنها را به بیمارستانهای صحرایی سپاه و ارتش فرستادند. شمار بیماران در روز سه‌شنبه به ۷۰۰ تن افزایش پیدا کرد، شمار جان‌باختگان در شیراز روز دوشنبه ۲۶ خرداد دست کم ۳۷ تن بوده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: «افزایش بی‌سابقه آمار مبتلایان به کرونا در فارس... . آژیر خطر را به صدا در آورده است... آمار مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته از ابتدای شیوع کرونا در فارس، بی‌سابقه بوده»است (ایرنا ۲۸خرداد).

در کردستان حریرچی معاون وزیر بهداشت هشدار داد تا اطلاع ثانوی هرگونه اجتماع بیش از ۲ نفر احتمال انتقال بیماری را بالا می‌برد. وی افزود:

«کردستان جز استانهایی است که در ۱۰ روز گذشته دچار افزایش ابتلا و افزایش موارد بستری و متأسفانه افزایش موارد مرگ شده... سه بیمارستان بزرگ در سنندج با ظرفیت حدود ۵۲۰ تخت به این موضوع اختصاص پیدا کرده و الآن ظرفیت قابل توجهی از این تختها متأسفانه اشغال شده» (شبکه خبر رژیم ۲۸خرداد). همزمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: «تمام نگرانی و دغدغه اصلی ما این است که تعداد بیماران از توان پرستاران و پزشکان فراتر برود» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۲۸خرداد).

در خراستان جنوبی، معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: «به‌طور ثابت طی یکی دو هفته گذشته موارد کرونا در خراسان جنوبی افزایش پیدا کرده است. همین طور افزایش موارد بستری بیماریهای تنفسی را داریم و در بخش‌های مخصوص کرونا تعداد زیادی بیمار در حال حاضر بستری شده‌اند» (ایرنا ۲۸خرداد).

در یزد، معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «آمار بستری‌شدگان مبتلا به کرونا نسبت به دو هفته پیش، دو برابر شده است» (خبرگزاری صدا و سیمای رژیم ۲۸خرداد).

در هرمزگان، ر‌ئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: «ظرف ۱۰ روز اخیر آمار مبتلایان هم‌چنان رو به افزایش بوده است... باید این موضوع را مدنظر داشته باشیم که تمام شهر آلوده است» (ایرنا ۲۹خرداد). بانک‌های استان «روز پنجشنبه ۲۹ خرداد به‌دلیل شیوع گسترده کرونا در استان تعطیل خواهند بود. شیوع کرونا در هرمزگان تاکنون موجب فوت چندین کارمند بانک شده است. هرمزگان به مدت سه روز از ۲۷ خرداد تعطیل و روستاهای این استان نیز به مدت دو هفته قرنطینه شدند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۹خرداد).

در خوزستان، به‌گفته شاهدان عینی حتی راهروهای بیمارستانهای اهواز مملو از بیمار است، دوشنبه ۲۶ خرداد حداقل ۶ تن از بیماران در اهواز قبل از مراجعه به بیمارستان جان باختند. در همین روز تنها در بیمارستان بقایی این شهر ۲۰ تن درگذشتند. به گزارش ارگان سپاه پاسداران «سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در یک نشست خبری اقدام به اعلام آمار ابتلا به کرونا در استان خوزستان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون نمود و آخرین آمار طی بازه زمانی مذکور بیش از ۳۰ هزار نفر اعلام شد. اما ... پس از دقایقی آمار ابتلا به بیماری را تکذیب کرد و دستور داد خبرنگاران و تصویربرداران به بیرون از سالن هدایت شوند تا ادامه جلسه پشت در‌های بسته برگزار گردد. برخی افراد در فضای مجازی، آمار غیررسمی ابتلا به کرونا ویروس در خوزستان طی ۲۴ ساعت را یک‌هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرده‌اند» (جوان ۲۸ خرداد).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۹ خرداد ۱۳۹۹ (۱۸ ژوئن ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a01c37df-55b8-4b94-a564-09a48daf48a7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات