728 x 90

آمار قربانیان کرونا در ۳۲۵شهر بیش از ۴۹هزار و ۸۰۰نفر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران
  • در دزفول ۱۰۰نفر از پرسنل و کادر درمان به کرونا مبتلا شدند که ۱۲نفر از آنها پزشک هستند
  • عضو کمیته مقابله با کرونا: حدود ۲۰درصد از کل جمعیت کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند و حداقل ۴۰ تا ۷۰درصد جمعیت کل کشور به این بیماری مبتلا خواهند شد
  • روحانی: این‌که ضد انقلاب مدام تبلیغ می‌کند که همه کارها باید تعطیل باشند و برخی از رسانه‌های ما که مطلب ندارند، مطالب شب قبل رسانه‌های ضد انقلاب را تکرار می‌کنند، درست نیست... به هم ریختن جامعه ”آقا پیک دوم درست شد، پیک‌ سوم درست شد“، ما نباید مردم را مضطرب و نگران کنیم

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۱۷خرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۲۵شهر ایران از ۴۹هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۶۹۰نفر، در خراسان رضوی به ۳۱۳۵نفر، در خراسان شمالی به ۵۵۹نفر، در خوزستان به ۳۹۶۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۶۸۵نفر، در کرمان به ۵۹۰نفر، در کرمانشاه به ۱۱۹۵نفر و در هرمزگان به ۲۷۳نفر رسیده است.

در حالی‌که کرونا هر روز قربانیان بیشتری در سراسر کشور به‌جای می‌گذارد، امروز روحانی در ستاد کرونا به دروغپردازیهای همیشگی پرداخت و گفت: در زمینه‌های علمی و تحقیقی «در منطقه و جهان اسلام رتبه اول را دارا هستیم ... و امروز بسیاری از ایرانیان و غیرایرانیان در نوبت هستند که برای معالجه به ایران بیایند». وی در عین‌حال به ناگزیر اذعان کرد که «این اپیدمی طولانی است و پایان مشخص و روشنی برای آن در اختیار نداریم». اما بلافاصله برای لاپوشانی نقش جنایتکارانه رژیم در برگرداندن مردم بر سر کار «اجتماعاتی که مردم در کنار همدیگر قرار می‌گیرند، عروسی، عزا، اجتماعات قومی و قبیله‌ای» را برجسته کرد و گفت: «این‌که ضد انقلاب مدام تبلیغ می‌کند که همه کارها باید تعطیل باشند و برخی از رسانه‌های ما که مطلب ندارند، مطالب شب قبل رسانه‌های ضد انقلاب را تکرار می‌کنند، درست نیست».

رئیس‌جمهور رژیم بی‌رودربایستی افزود که نباید مردم را با «آقا پیک دوم درست شد، پیک‌ سوم درست شد ... مضطرب و نگران کنیم».

همزمان مینو محرز عضو کمیته کشوری کرونا اعلام کرد: «در حال حاضر حدود ۲۰درصد از کل جمعیت کشور مان به این بیماری مبتلا شده‌اند و طبق گفته سازمان بهداشت جهانی حداقل ٤٠ تا ۷٠درصد جمعیت کل کشور به این بیماری مبتلا خواهند شد»(سایت خبر فوری ۱۷خرداد).

در تهران زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «قطعاً موج جدیدی از کرونا در تهران شکل می‌گیرد. در ۲۴ ساعتی که گذشت میزان مراجعان سرپایی در حوزه درمان بالغ بر ۷.۹دهم درصد رشد داشته است، هم‌چنین افزایش ۱۰.۱درصدی مراجعان به حوزه بهداشت و درمان در مقایسه با روز‌های گذشته نشان از افزایش بار بیماری کرونا دارد»(خبرگزاری دانشجو ۱۶خرداد).

در خوزستان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از ۷۸۲مورد ابتلای جدید و رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از ۱۰۷مبتلای جدید طی ۲۴ساعت خبر دادند (رسالت ۱۷خرداد و خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۶خرداد). معاون دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: «۱۰۰نفر از پرسنل و کادر درمان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی دزفول به کرونا مبتلا شدند که از این تعداد ۱۲نفر پزشک هستند»(خبرگزاری صدای و سیمای رژیم ۱۷خرداد).

در هرمزگان شیوع کرونا هر روز ابعاد گسترده‌تری به خود می‌گیرد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: «۳۳۳ مورد جدید به مبتلایان به کرونا در هرمزگان افزوده که شمار کل مبتلایان را به ۵۰۱۹نفر رساند... متأسفانه امروز ۹نفر از مبتلایان به کرونا در هرمزگان جان خود را از دست دادند که شامل دو مرد ۳۸ساله و ۳۴ساله و یک زن ۲۵ساله بدون بیماری زمینه‌ای بوده است»(خبرگزاری پاسداران ۱۶خرداد).

یک عضو شورای به‌اصطلاح اسلامی بندرعباس گفت: «آمار ابتلای به بیماری کرونا در بازه دو هفته اخیر در شهر بندرعباس چند برابر رشد داشته است و اگر شرایط این‌گونه ادامه پیدا کند امکانات شهر دیگر قادر به پاسخگویی و کنترل اوضاع کنونی نیست. گناه مسئولان آنگاه سنگین‌تر می‌شود که انفجار آمار را نتیجه بی‌مبالاتی مردم می‌دانند در حالی که از سوی آنها در زمینه مقابله با شیوع بیماری هیچ اقدام مؤثری نشده است»(ایمنا ۱۷خرداد). در همین حال خبرگزاری نیروی قدس از افزایش ۲۰۰درصدی مبتلایان در جزیره قشم خبر داد و نوشت «شهرستان جاسک از شنبه ۱۷خرداد به‌حالت اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی در می‌آید»(۱۶ خرداد).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «با شناسایی ۳۰۳بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در یک روز استان رکورد آمار مبتلایان به این بیماری را ثبت کرد. در پیک دوم، آمار فزاینده شد و بیماران مراجعه کننده نسبت به پیک اول، بدحال‌تر بوده و بیشتر نیازمند بخش ویژهٔ ای سی یو هستند. شهرستانهای با وضعیت قرمز از نظر کرونا شامل سردشت، ارومیه، مهاباد، میاندوآب، سلماس و خوی هستند»(خبرگزاری حکومتی مهر۱۶خرداد).

در این اثناء یک رسانه حکومتی در طعنه به روحانی و کارگزارانش نوشت: «شنیده می‌شود که باز مثل مسائل و مشکلات قبلی، تقصیر به گردن مردم می‌افتد که چرا مردم فاصله اجتماعی را رعایت نکردند یا چرا به خیابان آمدند؟ اما کسی نمی‌گوید چرا قرنطینه‌ها به این زودی برداشته شدند. اگر برای اقشار ضعیف و کم‌درآمد اجبار به برداشتن قرنطینه بود، آیا ممکن نبود دولت سه یا چهار ماه کمکهای حمایتی از این طیف‌ها می‌کرد(آفتاب یزد ۱۷خرداد).

شایان یادآوری است که خانم مریم رجوی در روز ۹خرداد بار دیگر تأکید کرد: «تأمین هزینه زندگی زحمتکشان و محرومان برای این‌که چند ماه به سرکار نروند به‌سادگی از محل مؤسسات بزرگ اقتصادی و مالی تحت کنترل خامنه‌ای و سپاه پاسداران قابل تأمین بود و نیازی به فرستادن مردم به قتلگاه کرونا نبود».

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۷ خرداد۱۳۹۹ (۶ ژوئن۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e7f07b56-0a0d-40f1-85d4-f047829a1026"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات