728 x 90

آمار قربانیان کرونا در ۳۲۵شهر بیش از ۴۹هزار ۳۰۰نفر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران
  • سخنگوی وزارت بهداشت از ۳۵۷۴بیمار جدید طی ۲۴ساعت خبر داد که بالاترین رقم از ابتدای شیوع کرونا است
  • کارگزاران و رسانه‌های رژیم وضعیت را با عباراتی مانند اخبار کرونایی «رعب انگیز» در کهگیلویه و بویراحمد، «شیوع افسارگسیخته کرونا در گیلان»، «موج جدید کرونا در تهران»، «نوک قله کوه یخ بیماری در خوزستان»، «زنگ خطر کرونا در گچساران» و «بازگشت محدودیتها به کردستان» توصیف می‌کنند
  • خانم مریم رجوی: اکنون همه به چشم می‌بینند که رژیم ولایت فقیه برای سد بستن در برابر خطر قیام و سرنگونی، استراتژی اجساد و کلان تلفات انسانی در پیش گرفته است اما این سد روزی می‌شکند و بر سر رژیم خراب می‌شود

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۱۵خرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۲۵شهر ایران از ۴۹هزار و ۳۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در البرز به ۱۶۷۵نفر، در ایلام به ۳۱۵نفر، در خراسان جنوبی به ۱۵۰نفر، در خراسان شمالی به ۵۵۳نفر، در خوزستان به ۳۸۳۵نفر، در کردستان به ۹۷۰نفر، در کرمانشاه به ۱۱۶۵نفر، در کهکیلویه و بویراحمد به ۳۰۵نفر، در گیلان به ۲۷۹۰نفر، در لرستان به ۱۶۰۵نفر، در مازندران به ۲۷۶۳نفر، در هرمزگان به ۲۶۰نفر و در همدان به ۱۲۸۹نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت امروز از شناسایی ۳۵۷۴بیمار جدید طی ۲۴ساعت گذشته خبر داد که بالاترین رقم از ابتدای شیوع کرونا در ۴ماه گذشته است. همزمان کارگزاران و رسانه‌های رژیم وضعیت را با عباراتی مانند اخبار کرونایی «رعب‌انگیز در کهگیلویه و بویراحمد»، «شیوع افسارگسیخته کرونا در گیلان»، «موج جدید ویروس کرونا در تهران»، «نوک قله کوه یخ بیماری در خوزستان»، «زنگ خطر ویروس کرونا در گچساران» و «بازگشت محدودیتهای کرونایی به کردستان» توصیف می‌کنند.

در چنین شرایطی روحانی بار دیگر مردم را مقصر این وضعیت قلمداد کرد و گفت: «دستورالعمل‌ها و فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی، باید از سوی مردم و کسب و کارها به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد. چنان‌چه در هر بخشی از کشور این هشدارها جدی گرفته نشود و شیوع بیماری دوباره اوج بگیرد، مسئولان ناگزیر از بازگرداندن محدودیتها خواهند بود که این موضوع هم زندگی عادی شهروندان را دچار مشکل خواهد کرد و هم آسیب‌های اقتصادی جدی به جامعه خواهد زد» (ایرنا ۱۵خرداد).

در خوزستان دبیر کمیته اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: «در یک ماه اخیر حداقل آمار، خیلی افزایشی شده... تمام هفته‌ها افزایش مورد داشتیم و هیچ زمانی نبوده که ما تعداد مواردمان ثابت بشود و یا حتی کاهش داشته باشد و این روند در سه هفته اخیر متأسفانه خیلی افزایش شدید داشته بنابراین میزان آلودگی در جامعه خیلی بیشتر از چیزی است که ما داریم می‌بینیم». وی در پاسخ به سؤال خبرنگار که «بعضیها می‌گویند ضربدر ۴ بکنیم بعضی‌ها می‌گویند ضربدر ۱۰ بکنیم» پاسخ داد: «خیلی‌ها بیش از این معتقدند... آماری که داریم می‌بینیم فقط نوک قله کوه یخ بیماری است» (تلویزیون رژیم خوزستان ۱۳خرداد). رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از ۱۱۴ مبتلا و ۶ درگذشته تنها در جنوب غرب خوزستان خبر داد (خبرگزاری صدا و سیمای رژیم ۱۴خرداد).

در تهران یک عضو ستاد کرونا گفت: «آمار مراجعان نسبت به گذشته به‌خصوص در بیمارستان امام که معیار ما بوده بیشتر شده است و با باز شدن اماکن عمومی، رستورانها و… انتظار افزایش تعداد مبتلایان را داریم (رکنا ۱۵خرداد).

در کردستان استاندار رژیم گفت: «وضعیت سنندج در زمینه گسترش و ابتلا به کرونا بحرانی است.او از تعطیلی مجدد تعدادی از اصناف سنندج... به مدت ۷۲ساعت خبر داد» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۱۵خرداد).

در گیلان خبرگزاری سپاه پاسداران از «شیوع افسارگسیخته کرونا» خبر داد . رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «افزایش تعداد بستریها طی روزهای اخیر نشان‌دهنده شیوع پیک دوم کرونا ویروس در استان است... متأسفانه میزان سرایت کرونا بسیار زیاد است». وی خاطرنشان کرد: از «۴هزار پرستار و ۴۰۰پزشک» که در گیلان به بیماران کرونایی خدمات‌رسانی کردند «یک‌هزار پرستار و ۶۰پزشک به این بیماری مبتلا شدند» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۱۴خرداد).

در کهگیلویه و بویراحمد خبرگزاری رسمی رژیم وضعیت را «در یک قدمی بحران کرونا»توصیف کرد و نوشت: «اخبار کرونایی کهگیلویه و بویراحمد رعب‌انگیز» است و «شیب کرونا در این استان با افزایش قابل توجهی روبه‌رو است» (ایرنا ۱۵خرداد). خبرگزاری پاسداران امروز نوشت «زنگ خطر ویروس کرونا در گچساران به صدا در آمد» و به‌نقل از فرماندار این شهر اعلام کرد «اکنون وضعیت این شهر قرمز اعلام شده است».

در آذربایجان غربی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت وضعیت کنونی «زنگ خطری برای شیوع دوباره بیماری بین آحاد مردم است. علاوه بر افزایش تعداد مبتلایان، بیماران، بدحال‌تر و با گرفتاری بیشتر ریه‌ها به بیمارستان نسبت به قبل مراجعه می‌کنند» (خبرگزاری صدا و سیمای رژیم ۱۵خرداد).

در حالی‌که در استانهای مختلف از جمله تهران و خوزستان همه روزه شمار کثیری از مردم به‌دلیل ابتلا به کرونا بستری می‌شوند مردانی، عضو کمیته کشوری کرونا گفت: «۱۲ درصد از موارد بستری در بیمارستانها بر اثر بیماری کرونا فوت می‌کنند» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۱۴خرداد).

همه چیز حاکی از این است که خامنه‌ای و روحانی با بازگرداندن محرومان و زحمتکشان به سرکار آنها را به قربانگاه کرونا فرستاده‌اند.

خانم مریم رجوی در ۱۷فروردین در این باره گفت: «تصمیم جنایتکارانه خامنه‌ای و روحانی برای بازگرداندن مردم بر سر کار قربانیان بیشمار بر جا می‌گذارد. دستورالعمل روحانی برای از سرگیری ”فعالیت کسبه“ و ”فعالیت‌های اقتصادی“ سلامت دهها میلیون ایرانی را به خطر می‌اندازد. رژیم آخوندی... به‌جای این‌که حداقل‌های زندگی مردم را از محل مؤسسات اقتصادی تحت کنترل خامنه‌ای و سپاه پاسداران که تماماً اموال به سرقت رفته ملت ایران است تأمین کند، آنها را به قربانگاه کرونا روانه می‌کند. بی‌کفایتی، چپاولگری و اختلاف وحشتناک طبقاتی در فاشیسم دینی هر روز ابعاد فاجعه را بیشتر می‌کند».

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت امروز خاطرنشان کرد: اکنون بعد از ۲ماه همه به چشم می‌بینند که رژیم ولایت فقیه برای سد بستن در برابر خطر قیام و سرنگونی، استراتژی اجساد و کلان تلفات انسانی در پیش گرفته است اما این سد روزی می‌شکند و بر سر رژیم خراب می‌شود.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۵ خرداد ۱۳۹۹ (۴ ژوئن۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9ef9325b-1eb0-4247-9d34-e27784fa666f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات