728 x 90

آمار قربانیان کرونا در ۳۲۳ شهر بیش از ۴۸هزار و ۲۰۰نفر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران
  • به اذعان وزارت بهداشت و کارگزاران رژیم در استانهای خوزستان، اصفهان، آذربایجان شرقی و غربی، لرستان، کردستان، کرمانشاه، کردستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، مازندران، همدان، کرمان و ایلام در وضعیت قرمز یا هشدار و بحرانی هستند.
  • ۲۰شهرستان از ۲۸شهرستان خوزستان، در وضعیت قرمز انتشار کرونا قرار دارند.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۱۱خرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۲۳شهر ایران بیش از ۴۸هزار و ۲۰۰نفر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۱۳۱۰نفر، در ایلام به ۳۰۲نفر، در خوزستان به ۳۶۶۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۴۸۵نفر، در کردستان به ۹۲۰نفر، در لرستان به ۱۴۸۵نفر و در مازندران به ۲۷۴۵نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در آمار مهندسی شده امروزش تعداد قربانیان کرونا در ۲۴ساعت گذشته را ۶۳نفر و شمار مبتلایان جدید را ۲۵۱۶نفر اعلام کرد و گفت: «استانهای اصفهان، آذربایجانهای شرقی و غربی، لرستان، کرمانشاه، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار قرار دارند»(ایرنا ۱۱خرداد).

در تهران معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «بیمارستان پاک نداریم. . نمی‌توانیم بیمارستان پاک اعلام کنیم، چون دوره کمون ویروس کرونا طولانی است»(ایرنا ۱۰خرداد).

در خوزستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: «۲۰ شهرستان از ۲۸شهرستان خوزستان، در وضعیت قرمز انتشار کرونا قرار دارند. موارد ابتلا به کرونا در استان فراوان و بیش از انتظار است، از اوایل اردیبهشت ماه با کاهش محدودیتها روند ابتلا به این بیماری در خوزستان صعودی شده است»(ایرنا ۱۱خرداد).

مولوی نماینده مجلس ارتجاع از آبادان گفت: «ویروس کرونا در خوزستان بیداد می‌کند، مردم در خوزستان در حال پر پر شدن هستند، آمار روزانه مبتلایان در خوزستان آن را در رتبه اول کشور قرار داده است»(جوان ارگان سپاه پاسداران ۱۱خرداد). در دزفول «آمار مبتلایان هم‌چنان به‌طورصعودی در حال افزایش است و این سیرصعودی موجی از نگرانی در بین مردم ایجاد کرده است. روندصعودی که مردم علت آن را بی‌تدبیری مسئولان می‌دانند»(خبرگزاری سپاه قدس ۱۱خرداد).

در اصفهان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «تاکنون هزار نفر از بیماری کرونا فوت کرده‌اند... کادر درمان هم‌چنان با کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند»(خبرگزاری برنا ۱۰خرداد). وی در مصاحبهٔ دیگری گفت: «یک‌هزار و ۱۰۰نفر بیمار مبتلای قطعی و مشکوک به کرونا در اصفهان به جز منطقه کاشان جان خود را از دست داده‌اند... مطالبات پزشکان از فروردین ۹۸ و مطالبات پرستاران از خرداد سال گذشته تاکنون پرداخت نشده است و اولویت ما پرداخت این مطالبات است»(سایت قلم ۱۰خرداد).

در کردستان یک عضو شورای شهر سنندج گفت: «اوضاع بحرانی است عادی جلوه دادن اوضاع به هر بهانه ای پاک کردن صورت مسأله است... متأسفانه میزان مرگ و میر بر اساس اطلاعات سازمان آرامستانها در اکثر روزها بیشتر از آمار رسمی است به‌طوری که در این اواخر روزانه پنج و بعضاً شش نفر فوتی و مشکوک به کرونا در بهشت محمدی دفن شده‌اند (غریب سجادی-ایمنا ۱۰خرداد). معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: «روند افزایش شیوع ویروس کرونا در سه شهر سنندج، سقز و مریوان بسیار نگران‌کننده است»(خبرگزاری سپاه قدس ۱۰خرداد).

در همدان معاون دانشگاه پزشکی ابن سینا اعلام کرد: «مواردی از طغیانهای این بیماری درون خانواده‌ها و در محله‌های کوچک که دارای ارتباط با هم بوده‌اند، رخ داده است» (ایسنا ۱۱خرداد). در این استان «بیمارستانها از کمبود تخت آی.سی.یو برای بیماران غیرکرونایی خبر می‌دهند. در روزهای گذشته شاهد کمبود تخت آی.سی.یو در بیمارستان بهشتی و سرگردانی بیماران بدحال بوده‌ایم»(خبرگزاری نیروی قدس۱۰ خرداد).

در آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: «با توجه به این‌که محدودیتها برداشته شده است شاهد افزایش بیماری کرونا در سنین پایین‌تر به‌خصوص بین جوانان هستیم. ۵۰درصد افراد مبتلا زیر ۵۰سال سن دارند»(انتخاب ۱۰خرداد).

در کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «شیوع ویروس کرونا در شهرستانهای جنوبی استان کرمان بحرانی است. ۳۵درصد افراد مبتلا به کرونا در جنوب استان کرمان از نیروهای اداری و کارمندان هستند در شرایط فعلی باید از هر گونه تجمعی جلوگیری کرد»(خبرگزاری نیروی قدس ۱۰خرداد).

در کرمانشاه فرماندار قصرشیرین گفت: «وضعیت این شهرستان از نظر افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا نگران‌کننده است»(ایرنا ۱۱خرداد).

در ایلام استاندار با اشاره به افزایش بیماران بستری کرونایی در این استان گفت: «افزایش مبتلایان در ایلام زنگ هشدار است و این هشدار را باید جدی گرفت»(خبرگزاری نیروی قدس ۱۱خرداد).

خبرگزاری رسمی رژیم امروز گزارش کرد مازندران با ۳۰۰بیمار بستری با «وضعیت حاد تنفسی» در بین ۸ استانی قرار می‌گیرد که «از لحاظ وضعیت ویروس کرونا به مرز هشدار رسیدند» . در قاموس لاپوشانی و لغتنامه بهداشت و درمان رژیم آخوندی «وضعیت حاد تنفسی» به‌معنی فوت قریب‌الوقوع است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۱ خرداد ۱۳۹۹ (۳۱ می ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c35389f8-cae9-49e0-983e-06315f598775"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات