728 x 90

آمار قربانیان کرونا در ۳۲۳ شهر بیش از ۴۴ هزار و ۵۰۰نفر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

ظرفیت بیمارستانهای ماهشهر تکمیل شد. تخت‌های بیمارستانها بیش از این جوابگو نیست. از کادر درمان تعداد زیادی مبتلا شدند هیچ جایگزینی برای آنها وجود ندارد

هنر دولت باید این باشد که این سیل بنیان‌کن را در پشت سد نگهداری کند چرا که اگر وارد شهر شود برایش مهم نیست مسجد است یا کاخ، همه را از بین می‌برد (ایلنا)

فقط یک بهانه لازم است، آنوقت مثل شعله کبریت که به انبار کاه می‌افتد همه چیز را در خود تمام می‌کند (رسالت)

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۶خرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۲۳شهر ایران از ۴۴هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۵۹۵نفر در آذربایجان غربی به ۱۲۶۵نفر، در خوزستان به ۳۴۳۵نفر، در کرمانشاه به ۱۰۴۵نفر، در لرستان به ۱۳۸۰نفر، در مازندران به ۲۶۹۵نفر و در یزد به ۷۰۲نفر رسیده است.

در خوزستان مدیر بهداشت بندر ماهشهر گفت: «شیوع ویروس کرونا در خوزستان سیر صعودی به خود گرفته... در چند روز گذشته ظرفیت بیمارستانهای ماهشهر، تکمیل شد. مجدداً بیمارستان نفت یک بخش دیگر را به بیماران کرونایی اختصاص داد... تخت‌های بیمارستانها بیش از این و در ادامه راه دیگر جوابگو نیستند و ظرفیت نخواهند داشت... متأسفانه از کادر درمان تعداد زیادی به ویروس کرونا مبتلا شدند که مجبور به قرنطینه کردن آنها شدیم... تأکید می‌کنم هیچ‌گونه جایگزینی برای کادر درمان نداریم» (ایلنا ۵خرداد) .

در آذربایجان غربی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در پنج روز گذشته شاهد افزایش تعداد مبتلایان و بستریها هستیم... در مهاباد در روزهای گذشته شش فوتی» داشتیم و «در حال حاضر مهاباد و ۹شهر دیگر آذربایجان غربی در وضع قرمز قرار دارند» (خبرگزاری حکومتی مهر و روزنامه جوان ارگان سپاه پاسداران ۶خرداد) .

در بوشهر دبیر ستاد کرونا گفت: «سهل‌انگاری برخی افراد سبب افزایش بیماران کرونایی در ۲۴ساعت گذشته شده است» (۵ خرداد) .

در لرستان «مسئولان لرستان هم‌چنان وضعیت را قرمز اعلام و ورود مسافران به این استان را منع کرده‌اند» (ایران ۶خرداد) .

در یزد معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در برخی از شهرستانهای استان در چند روز اخیر مواردی از افزایش تعداد افراد مشکوک به کرونا به‌صورت خفیف مشاهده شده است» (خبرگزاری صدا و سیما ۶خرداد) .

در خراسان رضوی رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: «دستکم ۷۰نفر از اعضای سازمان نظام پزشکی مشهد از اسفندماه پارسال تاکنون به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند... علاوه بر این تعداد پرستاران بسیاری هم مبتلا به کرونا شده‌اند که تعداد آنان از طریق سازمان نظام پرستاری اعلام می‌شود (ایرنا۵ خرداد) .

روزنامه حکومتی شرق می‌نویسد: «در اعلام پیروزی در مبارزه با کرونا عجله نکنیم... تناقض در صحبت‌های مسئولان یا تغییر تصمیمات یا پیش‌بینی‌های نادرست، از نشانه‌های نداشتن استراتژی شفاف و مشخص برای مبارزه با کروناست. مسئولان کشور گفته بودند کرونا تا پایان اردیبهشت مهار می‌شود» (۶ خرداد) .

در همین حال نگرانی از قیام و خیزشهای مردمی در اظهارات مقامات و رسانه‌های حکومتی موج می‌زند. زنگنه وزیر نفت رژیم دیروز گفت: «شرایطی که اکنون کشور در آن به‌سر می‌برد بسیار دشوارتر از دوران هشت ساله جنگ تحمیلی است؛ با این تفاوت که کشته و زخمی خیلی ملموس و قابل‌ملاحظه‌ای ندارد» (۵ خرداد) .

خبرگزاری حکومتی ایلنا دیروز نوشته بود: «هنر دولت باید این باشد که این سیل بنیان‌کن را در پشت سد نگهداری کند؛ چرا که اگر وارد شهر شود... برایش مهم نیست مسجد است یا کاخ؛ همه را از بین می‌برد... دولت در رکود اقتصادی است از سوی دیگر کرونا زجرش می‌دهد این آقایان به جای این‌که کمک کنند چوب لای چرخش می‌گذارند و از الآن که هنوز مجلس تشکیل نشده است، خواب استیضاح رئیس‌جمهور را می‌بینند».

یک رسانه دیگر رژیم امروز نوشت: «دوقطبی شدن ثروت در جامعه خطرناک است باید فکری اساسی برای تعادل ثروت در جامعه شود» (آفتاب یزد ۶خرداد) .

یک روزنامه دیگر رژیم خاطرنشان کرد: «آبان خونین ۹۸... موجب شد که بخش قابل‌ملاحظه‌ای از جامعه دور شرکت در انتخابات را خط کشید... آن ۶۰درصد غایب نه تنها رغبتی به این انتخابات (ریاست جمهوری) ندارند بلکه معترض به وضع موجود هستند... بزرگترین و عینی‌ترین مخالفان، تهیدستان و بیکاران هستند» (مستقل ۶خرداد) .

مرتضوی، رئیس انجمن آردسازان گفت: «این بغض متراکم می‌شود... . نمی‌شود مدام کارهای زشتی کنیم، بعد به مردم بگوییم تحمل کنید!... کاخ شاه در مقابل چیزهایی که اینها می‌سازند صفر است. روزی فقرا این خانه‌ها را آتش می‌زنند» (اعتماد آنلاین ۵خرداد) .

روزنامه رسالت امروز درباره سوءمدیریت و «بحران غم‌انگیزی» که در اهواز جریان دارد با اشاره به اعتراضات اهالی هشدار داد: «فقط یک بهانه لازم است، آنوقت مثل شعله کبریت که به انبار کاه می‌افتد همه چیز را در خود تمام می‌کند».

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۶ خرداد ۱۳۹۹ (۲۶ می ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/334bd35d-f457-454c-877c-13d038791f7d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات