728 x 90

آمار قربانیان کرونا در ۳۲۰شهر از ۴۴هزار نفر گذشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه چهارم خرداد۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۲۰شهر ایران از ۴۴هزار تن گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۵۵۶نفر، خراسان شمالی به ۵۱۲نفر، در خوزستان به ۳۳۲۵نفر، در زنجان به ۵۱۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۳۸۵نفر، در قم به ۳۴۳۵نفر و در لرستان به ۱۳۳۰نفر رسیده است.

شمار جان‌باختگان در تهران دست کم ۷۱۰۰نفر است. در بیمارستان شهدای تجریش حداقل ۲۴۰بیمار کرونایی و در بیمارستان کاشانی تهران حداقل ۶۰بیمار کرونایی جان‌باخته‌اند. پیش از این علی ماهر عضو ستاد کرونا در تهران اعلام کرده بود بیماران کرونایی در ۱۳۸بیمارستان دولتی و خصوصی بستری شده‌اند. (روزنامه حکومتی ایران ۳۰فروردین)

به گزارش پزشکان، شمار مراجعات و بستری شدن بیماران کرونایی در بیمارستان شهدای تجریش که در ماه اردیبهشت کم شده بود، از اواخر اردیبهشت رو به افزایش گذاشته است. متوسط بیماران بستری در این بیمارستان در اردیبهشت۳۰نفر بود که اکنون به ۶۵نفر رسیده است.

در اصفهان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «وضعیت شهرستان اصفهان هنوز قرمز و آمار افرادی که آزمایش کرونای آنها در غربالگری سرپایی مثبت می‌شود در حال افزایش است و این آمار باید برای ما زنگ هشدار باشد. (خبرگزاری نیروی قدس ۴خرداد)

سخنگوی این دانشگاه گفت در مراکز تحت کنترل این دانشگاه «۱۱۲ بیمار با وضعیت حاد در بخش‌های آی. سی. یو تحت درمان هستند». (خبرگزاری برنا ۴خرداد)

فرماندار بروجرد گفت: «روز گذشته ۲۳۵نفر با علائم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند و یک نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده است». (خبرگزاری سپاه پاسداران ۳خرداد)

استاندار اردبیل گفت: «روند ابتلا به کرونا در این استان که از سیزدهم فروردین سیر نزولی گرفته بود دوباره طی دو سه روز گذشته افزایش یافته است». (بهنامجو- ایرنا ۴خرداد)

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار چابهار گفت: «روند رو به رشد مبتلایان به کرونا شهرستان را به وضعیت قرمز رسانده است... در روزهای اخیر در شرایط حادتری قرار گرفتیم. موارد مثبت کرونا در مقایسه با ۲ماه اول ۱۵برابر شده است». (پایگاه خبری مردم سیستان و بلوچستان۴ خرداد)

خبرگزاری صدا و سیمای رژیم آخوندی امروز گزارش کرد در ۱۰روز اول اردیبهشت میزان افزایش روزانه مبتلایان ۱.۳۲درصد، در ۱۰روز دوم ۱.۴۰درصد و در ۱۰روز سوم اردیبهشت به ۱.۴۸درصد افزایش یافته است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۴ خرداد ۱۳۹۹ (۲۴ می ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/46ad28f2-660f-4da0-875b-32042a906abb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات