728 x 90

آمار قربانیان کرونا در ۳۱۶ شهر بیش از ۴۰هزار و ۷۰۰نفر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

اذعان کارگزاران رژیم به افزایش شمار مبتلایان در خوزستان، تهران، گیلان، سمنان و کرمانشاه

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۲۲اردیبهشت ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۱۶شهر ایران از ۴۰هزار و ۷۰۰نفر بیشتر شده است. شمار قربانیان در البرز به ۱۶۱۵نفر، در ایلام به ۲۸۰نفر، در تهران به ۶۸۳۰نفر، در خراسان رضوی۲۹۵۰ نفر، در خوزستان به ۲۲۶۰نفر، در گلستان به ۱۲۶۱نفر، در مرکزی به ۵۶۰نفر و در همدان به ۱۱۰۰نفر رسیده است. شمار مبتلایان در استانها و مناطق مختلف رو به افزایش است.

مردانی عضو کمیته کشوری کرونا گفت: «تهران، گیلان، سمنان و خوزستان از استانهایی هستند که در این چند روز اخیر روند رو به تصاعد بیماری داشتند.. . متأسفانه موج دوم اپیدمی در استان خوزستان بسیار بسیار شدیدتر از آنچه که پیش‌بینی می‌شد اتفاق افتاده است و این سرنوشت ممکن است برای دیگر استانها اتفاق بیفتد». (دنیای اقتصاد۲۲اردیبهشت)

استاندار خوزستان گفت: «تعداد بیماران کرونا در خوزستان ظرف یک ماه گذشته ۲۰۰درصد.. . و تعداد بستریها ۶۰درصد افزایش یافته است... در مناطق حاشیه‌ای شیوع کرونا در حال شدت گرفتن است.. . اگر لازم باشد تعطیلی را ادامه می‌دهیم». (انتخاب ۲۲اردیبهشت)

پاپی‌زاده نماینده مجلس ارتجاع از دزفول گفت: «دزفول در صدر کانون بحران کرونا قرار گرفته.. . اما احداث بیمارستان بخش مرکزی که با کمک وزارت نفت تأمین اعتبار و زمین آن توسط وزارت کشور تعیین گردیده.. . به تأخیر افتاده است». (رادیو فرهنگ۲۱اردیبهشت)

شاه آبادی معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: «آمار کرونا به‌خصوص در کرمانشاه روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند». (خبرگزاری پاسداران ۲۲اردیبهشت)

عنایتی پزشک متخصص گفت: «مطابق آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران طی ۲۴ساعت گذشته ۶۸مورد جدید مبتلا به کرونا بستری هستند.... موج دوم و سوم شیوع کرونا دور از انتظار نیست».(ایسنا۲۲ اردیبهشت)

کارگزاران رژیم رذیلانه تلاش می‌کنند، مردم را مقصر روند افزایش مبتلایان را جلوه دهند. علیرضا رئیسی معاون وزارت بهداشت گفت: «در استان خوزستان.. . عدم رعایت (پروتکلها) باعث شد که ما تصمیم بگیریم که باز برگردیم به عقب.. . این ممکن است برای هر شهر یا استان دیگر رخ بدهد» (شبکه خبر۲۲ اردیبهشت). این در حالیست که ماهر معاون ستاد کرونا در تهران گفت: «آمار در بسیاری شهرها در حال بازگشت به نقطه اوج است.. . ولی احتمالاً پروتکل‌ها غیرقابل اجراست. این پروتکل‌ها در محدوده‌های شهری نظیر مترو جواب نمی‌دهد». (همشهری ۲۲اردیبهشت)

در چنین وضعیتی روزنامه حکومتی شرق نوشت: «پیش‌بینی می‌شود بر اثر بحران کرونا بین ۸/۲ تا ۴/۶ میلیون نفر از شاغلان، شغل خود را از دست بدهند که از این تعداد، ۷۰درصد فاقد هر گونه پوشش بیمه‌ای هستند.. . طبقات کارگری و مزد‌بگیر یا کارگران خودشاغل، بیشترین آسیب را خواهند دید و بیشتر آنها به زیر خط فقر رانده شده و اگر حمایت مؤثری از سوی دولت به‌عمل نیاید، قطعاً بحران بی‌کاری و فقر تبدیل به مسائل دیگر می‌شود».

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ (۱۱می ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4b31b9ff-4c7e-43ba-9649-69fb71513300"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات