728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۵۱۱هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۵۱۱هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

 

  • توکلی: این‌که چه مدت در قله پیک ششم بمانیم قابل پیش‌بینی نیست. در تهران هم اکنون۴۱۰۰بیمار بستری و۱۱۰۰نفر درICU می‌باشند
  • دانشگاه پزشکی هرمزگان: نسبت کودکان بستری مبتلا به کرونا در بهمن به نسبت دیماه ۱۰۰برابر افزایش یافته است
  • دانشگاه پزشکی اردبیل: فوتی‌های اومیکرون در روزهای آینده افزایش می‌یابد و نگرانی‌های ما چندین برابر شده است
  • دانشگاه پزشکی کرمانشاه: در شبانه‌روز گذشته یازده بیمار کرونایی جان باختند و۱۲۶بیمار جدید بستری شدند
  • دانشگاه پزشکی مشهد: روزانه ۳۳۵بیمار کرونایی در خراسان رضوی بستری می‌شوند. از ۱۱۴۵بستری‌۲۶۷نفر در ICU هستند

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر چهارشنبه، ۴ اسفند ۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۵۱۱هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است. آمار جان‌باختگان در آذربایجان غربی به ۱۹۲۵۸نفر، در البرز به ۱۴۸۸۳نفر، در اصفهان به ۳۵۵۴۰نفر، در تهران به ۱۱۹۸۵۵نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۳۹۶۰نفر، در خراسان رضوی به ۴۱۰۶۵نفر، در خراسان شمالی به ۶۶۱۳نفر، در خوزستان به ۳۰۸۲۵نفر، در زنجان به ۴۹۳۵نفر، در سمنان به ۶۷۲۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۴۰۷۰نفر، در فارس به ۱۹۵۹۰نفر، در قزوین به ۶۰۸۴نفر، در قم به ۱۳۷۰۰نفر، در کردستان به ۸۴۰۲نفر، در کرمان به ۱۳۹۰۲نفر، در کرمانشاه به ۹۶۰۴نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۸۸۴نفر، در گیلان به ۱۷۶۴۵نفر، در لرستان به ۱۶۷۷۰نفر، در مازندران به ۱۸۴۱۰نفر، در مرکزی به ۹۳۱۳نفر، در همدان به ۹۴۷۳نفر و در یزد به ۸۴۶۸نفر رسیده است.

 

در تهران، توکلی معاون ستاد کرونا گفت: «این‌که چه مدت در قله پیک ششم بمانیم خیلی قابل پیش‌بینی نیست. تعداد بستریها بالا است و در حال حاضر ۴۱۰۰بیمار بستری داریم و روزانه حدود ۷۰۰بیمار بستری می‌شوند. مراجعه سرپایی حدود ۹۰۰۰نفر است؛ موارد بستری در ICU حدود ۱۱۰۰نفر است که ۲۴۰نفر هم پذیرش روزانه داریم» (ایسنا ۴ اسفند۱۴۰۰).

 

در هرمزگان سخنگوی دانشگاه پزشکی هرمزگان با اشاره به این‌که شمار کودکان بستری مبتلا به کرونا در بهمن به نسبت دیماه ۱۰۰برابر افزایش یافته است گفت تعداد کودکان بستری ۴۴درصد از سویه دلتا مرداد گذشته بیشتر است» (ایسنا ۴ اسفند ۱۴۰۰).

 

در اردبیل، مدیر درمان دانشگاه پزشکی گفت: «فوتی‌های پیک ششم نگران‌کننده است. در روزهای آینده فوتی‌های ناشی از اومیکرون افزایش می‌یابد و این دغدغه‌ها، نگرانی‌های ما را چندین برابر کرده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۴ اسفند۱۴۰۰).

 

در کرمانشاه، سخنگوی دانشگاه پزشکی با اشاره به دو رقمی شدن فوتیهای روزانه گفت: در شبانه‌روز گذشته یازده نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند و۱۲۶بیمار جدید در مراکز درمانی بستری شدند» (ایسنا ۴ اسفند۱۴۰۰).

 

در سمنان، «روزانه ۴۰۰تا ۵۰۰ نمونه آزمایش کرونا انجام می‌شود که ۹۹درصد آنها مثبت هستند. رکورد ثبت آزمایش تشخیصی کرونا در این مرکز، عددی بیش از ۹۰۰مورد مثبت در یک روز بوده است» (ایسنا ۴ اسفند ۱۴۰۰).

 

در خراسان رضوی، دانشگاه پزشکی مشهد اعلام کرد: «روزانه ۳۳۵بیمار کرونایی در خراسان رضوی بستری می‌شوند. از ۱۱۴۵بستری‌۲۶۷نفر در ICU هستند» (ایرنا ۴ اسفند۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۴ اسفند۱۴۰۰ (۲۳فوریه۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8f4ddae1-3f80-45fb-8bce-d29e09d74980"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات