728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۵۰۷هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۵۰۷هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

  • مدیریت بحران تهران: در یک هفته گذشته میزان بستری و فوت ناشی از سویه امیکرون در تهران افزایش ۲برابری داشته است.
  • روزنامه همدلی: آمار رسمی شاهد رشد ۲۰۰درصدی مبتلایان است؛ رقم واقعی دهها برابر است. روزانه حداقل یک‌میلیون نفر مبتلا می‌شوند.
  • عضو کمیته علمی ستاد کرونا: آموزش و پرورش و علوم بر حضوری کردن کلاسها اصرار دارند؛ چوب این را خوردیم و باز هم خواهیم خورد.
  • مدیرعامل بهشت زهرا: بیش از دو هفته است که آمار کاملاً صعودی را در فوتیهای ناشی از کروناویروس شاهد هستیم.
  • دانشگاه پزشکی مرکزی: بسیاری از موارد فوت در بدو ورود به اورژانس و یا ۲۴ساعت اول اتفاق می‌افتد استان مرکزی در زمینه مرگ و میر در رتبه دوم کشور قرار دارد.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر چهارشنبه، ۲۷بهمن۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۵۰۷هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است. آمار جان‌باختگان در آذربایجان شرقی به ۱۷۵۳۸نفر، آذربایجان غربی به ۱۹۰۹۸نفر، در اردبیل به ۶۴۸۵نفر، در البرز به ۱۴۷۴۸نفر، در اصفهان به ۳۵۲۴۰نفر، در بوشهر به ۵۶۸۴نفر، در تهران به ۱۱۸۵۰۵نفر، در خراسان جنوبی به ۴۵۳۱نفر، در خراسان رضوی به ۴۰۷۱۵نفر، در خوزستان به ۳۰۵۸۵نفر، در زنجان به ۴۹۰۵نفر، در سمنان به ۶۶۸۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۳۹۸۰نفر، در فارس به ۱۹۳۶۰نفر، در قزوین به ۶۰۳۴نفر، در کرمان به ۱۳۷۵۲نفر، در کرمانشاه به ۹۴۹۴نفر، در گلستان به ۱۱۰۰۵نفر، در گیلان به ۱۷۵۳۵نفر، در لرستان به ۱۶۶۸۰نفر و در همدان به ۹۳۷۸نفر رسیده است.

 

عمادی عضو کمیته علمی ستاد کرونا با اشاره به افزایش بیماران مبتلا به کرونا و بازگشایی حضوری مدارس، گفت: «این کار اشتباهی است که مسئولان وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم اصرار بر حضوری کردن کلاس‌ها و امتحانها دارند؛ ما چوب این موضوع را خوردیم و باز هم خواهیم خورد؛ اما، نمی‌دانم چرا در این زمینه مسئولان مربوطه کوتاه نمی‌آیند» (انتخاب ۲۷بهمن۱۴۰۰).

روزنامه حکومتی همدلی امروز نوشت: «آمار رسمی منتشر شده بیانگر رشد ۲۰۰درصدی مبتلایان است؛ اما رقم مبتلایان و بستری‌شدگان تا دهها برابر گزارش‌شده است. افزایش روزانه و هفتگی بیماران مبتلابه کووید۱۹ ناباورانه افزایش می‌یابد و میزان ابتلا در ذهن نمی‌گنجد. آمار دولتی تنها نوک کوه فاجعه است و در ایران حداقل به‌طور روزانه یک‌میلیون نفر مبتلابه اومیکرون می‌شوند».

در تهران، نصیری سرپرست مدیریت بحران گفت: «هفته گذشته میزان بستری و فوت ناشی از امیکرون افزایش ۲برابری داشته است. هنوز به نیمه اول پیک هم نرسیده‌ایم. دو هفته بعد وضع بیمارستانها بحرانی خواهد شد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۷بهمن۱۴۰۰).

غضنفری مدیرعامل بهشت زهرا گفت: «با یک هشدار جدی روبه‌رو هستیم؛ بیش از دو هفته است که آمار کاملاً صعودی را در فوتیهای کرونا شاهد هستیم و با ادامه این روند شاهد افزایش بیشتر فوتیها خواهیم بود» (انتخاب ۲۷بهمن۱۴۰۰). مدیر سازمان تاکسیران شهر تهران گفت: «تاکنون ۸۰۰نفر از رانندگان تاکسی پایتخت بر اثر بیماری کرونا جان باختند» (ایمنا ۲۷بهمن۱۴۰۰).

در مرکزی، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «استان مرکزی در زمینه میزان مرگ و میر طی هفته گذشته در رتبه دوم کشور قرار دارد. بسیاری از موارد فوت در بیمارستانها در بدو ورود به اورژانس و یا ۲۴ساعت نخست اتفاق می‌افتد» (ایرنا ۲۷بهمن۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، دانشگاه پزشکی مشهد اعلام کرد: «بیماران بستری و سرپایی هم‌چنان افزایشی است و بیشتر مناطق قرمز هستند. در ۲۴ساعت گذشته ۳۴۳بیمار کرونایی بستری شدند. از ۱۱۳۶ بستری ۱۹۷نفر در ICU هستند» (ایسنا ۲۷بهمن۱۴۰۰).

در فارس، با بستری شدن ۲۶۹بیمار در ۲۴ساعت گذشته، ۱۲۸۸بیمار کرونایی بستری هستند که ۱۶۵بیمار در ICU، نگهداری می‌شوند. در ۲۴ساعت گذشته ۱۷مورد فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده است» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۷بهمن۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۷بهمن۱۴۰۰ (۱۶فوریه۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/81f20bb5-9b3b-4f04-a064-25ecc50ab0b5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات