728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۵۰۶هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۵۰۶هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

 

  •  عضو کمیته علمی ستاد کرونا: نه رفتن به مدرسه، بلکه به‌نظر من تردد هم جایز نیست. بستری ۸برابر شده و مرگ‌ومیر افزایش می‌یابد.
  • رئیس مرکز بهداشت خوزستان: در اروپا رسیدن به پیک بیماری ۳۶روز طول کشید ولی ما در ۱۴روز به پیک رسیدیم.
  • دانشگاه پزشکی اصفهان: ۱۲۱۹بیمار بستری، ۱۵۲بیمار در ICU ودر۲۴ساعت گذشته ۲۴نفر جان باختند.
  • دانشگاه پزشکی تبریز: موارد بستری ۴ الی۵برابر افزایش یافته است. بیش از ۳۰ تا ۳۵٪ از آزمایش‌ها مثبت می‌شود.
  • دانشگاه پزشکی کرمان: فوتی‌های قطعی به‌علت کرونا در۲۴ساعت گذشته به ۱۷نفر رسیده است.
  • در گیلان، تعداد مبتلایان نسبت به اوایل بهمن بیش از چهار برابر شده‌است. 

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر دوشنبه، ۲۵بهمن۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۵۰۶هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است. آمار جان‌باختگان در آذربایجان شرقی به ۱۷۴۸۸نفر، آذربایجان غربی به ۱۹۰۶۸نفر، در البرز به ۱۴۷۱۸نفر، در اصفهان به ۳۵۱۶۰نفر، در تهران به ۱۱۸۳۰۵نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۳۹۳۰نفر، در خراسان رضوی به ۴۰۶۳۵نفر، در خراسان شمالی به ۶۵۳۸نفر، در خوزستان به ۳۰۵۰۵نفر، در فارس به ۱۹۲۷۰نفر، در قم به ۱۳۶۲۵نفر، در کرمان به ۱۳۷۱۲نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۸۵۴نفر، در گیلان به ۱۷۴۹۵نفر، در مرکزی به ۹۲۴۸نفر، در هرمزگان به ۸۴۴۵نفر و در یزد به ۸۳۹۸نفر رسیده است.

 

مردانی عضو کمیته علمی ستاد کرونا درباره حضوری بودن مدارس در برخی شهرهای قرمز گفت: «در شهرهای قرمز نه فقط رفتن به مدرسه، بلکه به‌نظر من تردد هم جایز نیست. با ادامه فعالیت حضوری مدارس دوره اپیدمی طولانی‌تر شده و مرگ‌ومیر هم بیشتر می‌شود. مراجعه سرپایی به طرز چشمگیری افزایش یافته و موارد بستری ۸برابر قبل شده است. مرگ‌ومیر هم در حال افزایش است. به احتمال زیاد میزان مرگ و میر بیماران در ICU بیش از این خواهد شد» (ایسنا ۲۵بهمن۱۴۰۰).

در اصفهان، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «۱۲۱۹ بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند که ۱۵۲بیمار در ICU نگهداری می‌شوند. در ۲۴ساعت گذشته ۲۴نفر مبتلا به کرونا جان باختند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۵بهمن۱۴۰۰).

در کرمان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «تعداد فوتی‌های قطعی به‌علت ابتلا به کرونا در ۲۴ساعت گذشته به ۱۷نفر، رسیده است» (خبرگزاری صدا و سیما ۲۵بهمن۱۴۰۰).

در فارس، در شبانه روز گذشته ۲۷۰بیمار کرونایی بستری شدند و بستریها به ۱۲۸۰نفر رسید که از این تعداد، ۱۷۰بیمار در ICU، نگهداری می‌شوند. در ۲۴ساعت گذشته ۱۳بیمار دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند (ایسنا ۲۵بهمن۱۴۰۰).

در خوزستان، رئیس مرکز بهداشت گفت: «در اروپا رسیدن به پیک ۳۶روز طول کشید ولی ما ۱۴روز به پیک رسیدیم. هفت شهرستان خوزستان قرمز، هشت شهرستان نارنجی و ۱۲شهرستان زرد کرونایی هستند» (ایرنا ۲۵بهمن۱۴۰۰). معاون دانشگاه پزشکی اهواز گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۱۴هزار و ۸۱۰نفر به مراکز درمانی در خوزستان مراجعه و۱۲ نفر جان باختند» (ایسنا ۲۵بهمن۱۴۰۰).

در آذربایجان شرقی، دانشگاه پزشکی تبریز اعلام کرد: بستریها چهار تا پنج برابر افزایش یافته و بالای ۳۰ تا ۳۵درصد از آزمایش‌های روزانه مثبت می‌شود و این می‌تواند افزایش یابد. روزانه میانگین ۲۵۵بیمار بستری و ۶ تا ۷نفر فوت می‌کنند» (ایسنا ۲۵بهمن۱۴۰۰).

در گیلان، نسبت به ابتدای بهمن‌ماه امسال، تعداد مبتلایان بستری به کرونا با سویه غالب اُمیکرون در بیمارستانهای استان بیش از چهار برابر شده است (ایرنا ۲۵بهمن۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۵بهمن۱۴۰۰ (۱۴فوریه۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/30a4c7d9-a0d2-49e4-a89b-475fb7f806fb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات