728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۵۰۱هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۵۰۱هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

در حالی‌که طبق آمار مهندسی شده حکومتی شمار مبتلایان ۲۴ساعته گذشته در ۷روز ۴برابر افزایش یافته، رئیسی برای جلوگیری از فاش شدن ابعاد واقعی فاجعه، گفت هر گونه اطلاع‌رسانی باید با هماهنگی کامل و دقیق باشد تا نگرانی بی‌جا ایجاد نکند

 

  •  نظام پزشکی مشهد: شرایط کرونا در حال حاضر از کنترل شدن گذشته و هر ۳روز تعداد بیماران مبتلا به امیکرون ۲برابر می‌شود
  • توکلی: تهران وارد پیک ششم کرونا شده است. یک‌چهارم بستری‌ها در ICU هستند
  • دبیر کمیته اپیدمیولوژی: در شاخه بالارونده موج امیکرون قرار داریم و بروز مجدد مرگ‌های ۳رقمی کرونایی دور از انتظار نیست
  • فرماندار ایذه: آمار ابتلاء به کرونا در ایذه در ۱۰روز گذشته ۲۷۵درصد و آمار قرنطینه ۳۰۰درصد افزایش داشته است
  • استانداری اصفهان: غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی شهرستان‌های نطنز، کاشان، آران و بیدگل به‌دلیل وضعیت قرمز و نارنجی کرونا  

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر یکشنبه ۱۰بهمن ۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۵۰۱هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است. آمار جان‌باختگان در آذربایجان شرقی به ۱۷۳۳۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۸۹۰۳نفر، در البرز به ۱۴۶۰۳نفر، در اصفهان به ۳۴۷۹۰نفر، در بوشهر به ۵۶۰۴نفر، در تهران به ۱۱۷۰۵۵نفر، در خراسان جنوبی به ۴۴۶۱نفر، در خراسان رضوی به ۴۰۳۶۰نفر، در خوزستان به ۳۰۲۳۰نفر، در سمنان به ۶۶۱۰نفر، در فارس به ۱۹۰۰۰نفر، در قم به ۱۳۵۰۰نفر، در کرمان به ۱۳۵۳۲نفر، در کرمانشاه به ۹۳۷۴نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۸۰۹نفر، در گلستان به ۱۰۸۹۵نفر، در گیلان به ۱۷۳۶۰نفر، در لرستان به ۱۶۵۶۰نفر، در مازندران به ۱۸۱۸۰نفر، در مرکزی به ۹۱۶۳نفر، در هرمزگان به ۸۳۲۰نفر، در همدان به ۹۲۸۸نفر و در یزد به ۸۳۱۸نفر رسیده است.

 

وزارت بهداشت در آمار مهندسی شده امروز خود شمار مبتلایان ۲۴ساعته گذشته را ۲۱۹۹۶نفر اعلام کرد که نسبت به هفته قبل همین روز بیش از ۴برابر افزایش داشته است.

 

به‌دنبال شیوع موج جدید در سراسر کشور، آخوند رئیسی روز گذشته در جلسه ستاد کرونا بار دیگر بر سانسور اخبار تأکید کرد و گفت: «هر گونه اطلاع‌رسانی درباره کرونا باید با هماهنگی کامل و دقیق باشد تا در ضمن آگاهی‌رسانی، نگرانی بی‌جا در جامعه ایجاد نکند».

 

خبرگزاری حکومتی ایسنا امروز نوشت: «حالا در ابتدای پیک ششم کرونا، دیگر از ثبت استان‌های بدون فوتی خبری نیست و افزایش بارز موارد بستری هم در برخی استان‌های کشور گزارش‌شده است، افزایشی که می‌تواند منجر به افزایش بیماران بدحال بستری و در نتیجه روند صعودی برای مرگ‌های کرونایی شود»(ایسنا ۹بهمن ۱۴۰۰).

 

یونسیان، دبیر کمیته اپیدمیولوژی گفت: «در شاخه بالارونده موج امیکرون قرار داریم و بروز مجدد مرگ‌های ۳ رقمی کرونایی دور از انتظار نیست. اکنون وقت تصمیم‌گیری است، زمانی‌که به اوج قله برسیم، خیلی دیر است»(ایسنا ۸بهمن ۱۴۰۰).

 

در تهران، توکلی، معاون ستاد کرونا در تهران گفت: «تهران وارد پیک ششم کرونا شده است. تعداد کل موارد بستری حدود ۱۳۰۰بیمار است که یک‌چهارم در ICU هستند. ابتلا به کرونا در گروه سنی زیر ۱۰سال افزایش یافته است»(ایسنا ۱۰بهمن ۱۴۰۰).

 

در خراسان رضوی، رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: «شرایط کرونا در حال حاضر از کنترل شدن گذشته و تعداد مبتلایان در حال افزایش است، شرایطی که در آن هستیم با تصمیم‌گیری‌های غلط ستادی ارگان‌ها پیش آمده است. این شرایط از هفته‌های گذشته قابل پیش‌بینی بود اما متأسفانه مثل همیشه غافلگیر شده‌ایم. هر ۳ روز تعداد مبتلایان ۲برابر می‌شود در اواخر بهمن و اوایل اسفند به اوج آن خواهیم رسید»(ایسنا ۱۰بهمن ۱۴۰۰).

 

در البرز، سخنگوی ستاد کرونای گفت: «در ۲۴ساعت گذشته تعداد مراجعین سرپایی به ۱۴۰۰نفر رسیده است. تعداد بیماران بستری هم با افزایش محسوس به ۲۳۷نفر رسیده است»(ایسنا ۱۰بهمن ۱۴۰۰).

 

در خوزستان، فرماندار ایذه گفت: آمار ابتلاء در ۱۰روز گذشته ۲۷۵درصد و آمار قرنطینه ۳۰۰درصد افزایش داشته است»(خبرگزاری حکومتی مهر ۱۰بهمن ۱۴۰۰).

 

در ایلام، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «رکورد ابتلا به کرونا پس از چند ماه دوباره ۳رقمی شد. امروز شمار تست‌های مثبت ۱۱۳نفر بوده است»(ایرنا ۱۰بهمن ۱۴۰۰).

 

در گیلان، «کرونا بار دیگر تاخت و تاز خود را در این استان آغاز کرد و آمارهای افزایش ۲برابری بستری‌ها طی ۱۰روز اخیر نشان از بازگشت خطر موجی جدید دارد»(ایرنا ۱۰بهمن ۱۴۰۰).

 

در اصفهان، معاون استاندار گفت: « با توجه به این‌که نطنز، کاشان و آران و بیدگل در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند، فعالیت مدارس ابتدایی در این مناطق به‌صورت غیرحضوری می‌شود. اصفهان در وضعیت نارنجی(پرخطر) قرار دارد اما با توجه به نگرانی از تأثیر منفی بر سیاست‌های کلی دولت، برگزاری غیرحضوری مدارس مشروط بر موافقت تهران است»(خبرگزاری حکومتی مهر ۱۰بهمن ۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۰بهمن ۱۴۰۰ (۳۰ژانویه ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2950502c-5a50-4894-8928-795986dd1925"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات