728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۵هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۵هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

 

  • دانشگاه پزشکی آبادان: بستری بیماران مبتلا به کرونا در دو روز گذشته در منطقه جنوب غرب خوزستان دو برابر شده است
  • دانشگاه پزشکی شیراز: نگران انتشار انفجاری امیکرون در فارس هستیم
  • شبکه بهداشت اردستان: ابتلا به امیکرون در اردستان قطعی شد. با توجه به‌سرعت بالای انتشار، افراد بسیار بیشتری آلوده‌اند
  • دانشگاه پزشکی گلستان: امروز ۲۲۹نفر مبتلا به کرونا بستری شدندکه ۵۰نفر از آنها در ICU و ۱۴نفر هم با ونتیلاتور تنفس می‌کنند

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر چهارشنبه ۱۵دی۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۹۵هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان غربی به ۱۸۶۸۳نفر، در اصفهان به ۳۴۳۱۰نفر، در ایلام به ۴۷۲۸نفر، در تهران به ۱۱۵۷۸۰نفر، در خراسان جنوبی به ۴۳۷۱نفر، در خراسان رضوی به ۳۹۹۴۵نفر، در خراسان شمالی به ۶۳۲۸نفر، در سمنان به ۶۵۲۵نفر، در کرمان به ۱۳۳۵۲نفر، در کرمانشاه به ۹۲۶۴نفر، در لرستان به ۱۶۳۹۰نفر و در همدان به ۹۱۸۳نفر رسیده است.

 

در خوزستان، رئیس دانشگاه پزشکی آبادان با اشاره به افزایش بیماران بستری مبتلا به کرونا گفت: «موارد بستری بیماران مبتلا به کرونا در دو روز گذشته در منطقه جنوب غرب خوزستان دو برابر شده است بنابراین با توجه به مشاهده سویه اُمیکرون و افزایش تعداد بستری در منطقه، خطر ورود به پیک ششم کرونا در منطقه احساس می‌شود» (ایسنا ۱۵دی ۱۴۰۰).

در فارس، دانشگاه پزشکی شیراز اعلام کرد: «نگران انتشار انفجاری امیکرون هستیم. این سویه در کشورهای اروپایی به‌صورت انفجاری افزایش پیدا می‌کند و اگر شروع به گردش در کشور ما هم کند، مشابه همین اتفاق در فارس هم رخ خواهد داد» (ایسنا ۱۵دی ۱۴۰۰).

در اصفهان مدیر شبکه بهداشت اردستان گفت: «۲مورد ابتلا به امیکرون در شهرستان اردستان شناسایی قطعی شد و اردستان نیز به جمع شهرستانهایی که سویه جدید کرونا در آن وجود دارد، اضافه شد. احتمالاً با توجه به‌سرعت بالای انتشار این ویروس افراد بسیار بیشتری که آلوده به این ویروس هستند در شهرستان وجود دارند» (ایسنا ۱۵دی ۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «هم اکنون ۳۵۸نفر مبتلا به کرونا بستری که ۱۰۴نفر از بستری شدگان در ICU بوده و ۳۵نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند» (ایرنا ۱۵دی۱۴۰۰).

در گلستان، رئیس دانشگاه پزشکی با توجه به افزایش بیماران مبتلا به کرونا گفت: «امروز۲۲۹نفر مبتلا به کرونا بستری هستند که از این تعداد ۵۰نفر در ICU و ۱۴نفر هم با ونتیلاتور تنفس می‌کنند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۱۵دی۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۵دی ۱۴۰۰ (۵ ژانویه ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b5c07d21-a2fb-4599-99a7-3ef5dbaecdf6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات