728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۱هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۱هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

 

  • کمیته علمی کرونا: تهدید جدی شروع موج بعدی وجود دارد. همین الآن اُمیکرون در کشور ما در حال گردش در سطح جامعه است
  • معاون وزیر بهداشت: ۱۸۰۰مورد مشکوک به امیکرون در کشور گزارش‌شده ۷مبتلا در تهران و ۱مورد در مشهد شناسایی شده است
  • در آذربایجان غربی در ۲۴ساعت گذشته ۱۰۲تن به کرونا مبتلا شدند. ۴۳۴نفر بستری و ۱۳۶نفر در ICU هستند
  • دانشگاه پزشکی ایلام: آمار کرونا طی چند روز گذشته در حال افزایش است، در ۱۰روز گذشته مبتلایان زیر ۱۲سال افزایش یافته است
  • روزنامه اعتماد: مسافر آلوده به اُمیکرون بدون هیچ نظارتی وارد کشور شده و به تهران رفته و آلودگی در انستیتو پاستور تأیید شده است

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر چهارشنبه اول دی ۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۹۱هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۶۹۳۳نفر، در اردبیل به ۶۲۱۰نفر، در اصفهان به ۳۳۸۴۰نفر، در تهران به ۱۱۴۹۵۰نفر، در خراسان رضوی به ۳۹۷۰۵نفر، در خوزستان به ۲۹۷۱۰نفر، در فارس به ۱۸۴۹۵نفر، در کردستان به ۸۰۹۲نفر، در کرمان به ۱۳۱۹۷نفر، در مازندران به ۱۷۸۶۰نفر و در یزد به ۸۱۰۳نفر رسیده است.

 

کمیته اپیدمیولوژی و کمیته علمی کرونا اعلام کردند: «تهدید شروع موج بعدی به‌صورت جدی وجود دارد. همین الآن اومیکرون در کشور در حال گردش در سطح جامعه است. می‌توان انتظار داشت در یک یا دو هفته اول دیماه اولین آثار افزایش موارد بیماری را در آمار کلی کشور مشاهده کنیم و هفته سوم و چهارم دیماه شاهد موج ششم واضح و بزرگی از موارد عفونت کووید باشیم» (سلامت نیوز ۱دی۱۴۰۰).

 

حیدری معاون وزیر بهداشت رژیم گفت: «تاکنون ۷بیمار مبتلا به اومیکرون در تهران و یک مورد در مشهد شناسایی شده‌اند». وی هم‌چنین گفت: «۱۸۰۰مورد مشکوک به امیکرون از سراسر کشور برای ما ارسال شده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱دی۱۴۰۰).

 

در تهران، توکلی معاون ستاد کرونا گفت: «سویه اُمیکرون احتمالاً اثراتش در هفته آینده رویت می‌شود. ما به بیمارستانها اعلام کردیم که بخش‌های سرپایی‌شان را در ورودی اورژانس‌ها گسترش دهند» (همشهری ۱دی۱۴۰۰).

 

در ایلام، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «آمار بیماری کرونا در استان در طی چند روز گذشته در حال افزایش است، به‌خصوص طی ۱۰روز گذشته مبتلایان زیر ۱۲سال در استان افزایش یافته است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱دی۱۴۰۰).

 

در آذربایجان غربی، در ۲۴ساعت گذشته ۱۰۲تن به کرونا مبتلا شدند و هم‌اکنون ۴۳۴نفر بستری، ۱۳۶نفر در ICU و ۲۲نفر فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۱دی۱۴۰۰).

 

در فارس، دانشگاه پزشکی شیراز اعلام کرد: «با بستری ۹۳بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ساعت گذشته هم‌اکنون ۶۱۷بیمار بستری که از این تعداد ۱۰۸بیمار در ICU نگهداری می‌شوند» (دانشگاه پزشکی شیراز ۱دی۱۴۰۰).

 

روزنامه حکومتی اعتماد امروز نوشت: «امیکرون دومین قربانی را هم گرفت ولی در ایران هیچ تفاوتی در روال و امور جاری کشور ایجاد نشده است. مسافر آلوده، از کشور امارات بدون هیچ محدودیت و نظارتی، از مرز دریایی یا هوایی یا زمینی وارد کشور شده، این مسافر آلوده، تا پایتخت هم آمده بدون آن که ممنوعیتی در تردد داشته باشد و آلودگی بیمار در انستیتو پاستور تهران تأیید شده است»

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱ دی۱۴۰۰ (۲۲دسامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/83b3866c-2a87-4fc4-b6bb-33c4d6923dfa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات