728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۷۶هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۷۶هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

  • عضو کمیته علمی ستاد کرونا: مبتلایان هم‌چنان بالا است اما واکسیناسیون هنوز به حد مطلوب خود نرسیده است
  • اپیدمیولوژیست: اوضاع کرونایی نگران‌کننده است. از نظر مبتلایان جدید و مرگ و میر ناشی از کرونا وضعیت خوبی نداریم
  • دانشکده بهداشت اصفهان: بازگشایی مراکز آموزشی نشان می‌دهد ماهیت کرونا را نشناخته‌ایم. در نیمه اول بهمن شاهد پیک ششم خواهیم بود
  • در کرمان، فوتی‌های کرونا پس از مدتی که تک رقمی بود امروز با تفاوت فاحشی نسبت به روزهای قبل دو رقمی شد
  • دانشگاه پزشکی یزد: بیش از ۹۰بیمار مبتلا به کرونا در ICU بستری هستند. هم‌اکنون ۴۳۸بیمار در یزد بستری هستند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۲۵آبان۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۷۶هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان غربی به ۱۷۷۵۳نفر، در اردبیل به ۵۹۸۰نفر، در اصفهان به ۳۲۵۸۵نفر، در تهران به ۱۱۱۸۲۵نفر، در خراسان رضوی به ۳۸۹۱۵نفر، در خراسان شمالی به ۶۰۶۳نفر، در خوزستان به ۲۹۰۶۵نفر، در زنجان به ۴۵۰۵نفر، در فارس به ۱۷۶۱۰نفر، در کرمان به ۱۲۷۵۲نفر، در گیلان به ۱۶۵۹۵نفر، در مازندران به ۱۷۴۳۰نفر، در هرمزگان به ۷۹۵۰نفر و در همدان به ۸۸۶۸نفر رسیده است.

محرز عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «تعداد مبتلایان هم‌چنان بالا است. در حال حاضر تمام ادارات بازگشایی شدند و وسایل نقلیه عمومی هم فاقد تهویه مناسب هستند. این موارد می‌توانند خطرناک باشند و موارد ابتلا به کووید را افزایش دهند، این در حالی است که واکسیناسیون هم هنوز به حد مطلوب خود نرسیده است» (رویداد۲۴ – ۲۵آبان۱۴۰۰).

یونسیان، اپیدمیولوژیست درباره آخرین وضعیت کرونا گفت: «اوضاع کرونایی کشور نگران‌کننده است. اوضاع کرونایی خوبی از نظر مبتلایان جدید و مرگ و میر ناشی از کرونا نداریم» (ایرنا ۲۵آبان۱۴۰۰).

در اصفهان رئیس دانشکده بهداشت گفت: «تصمیم به بازگشایی تجمعات و مراکز آموزشی نشان می‌دهد ماهیت کرونا را نشناخته‌ایم، این اشتباه استراتژیک بزرگی است. قطعی است که در نیمه اول بهمن شاهد پیک ششم کرونا خواهیم بود، هنوز شواهد علمی متقن و دقیقی مبنی بر کنترل بیماری وجود ندارد. در شرایطی که هنوز واکسیناسیون به حد مطلوب نرسیده است نمی‌توان تضمین کرد با پیک ششم کرونا مواجه نشویم» (ایسنا ۲۵آبان۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «در ۲۴ساعت گذشته ۴۸۱نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند. هم اینک ۸۲۶نفر بستری‌اند که ۱۹۴نفر از آنها در ICU و ۴۰نفر نیز وصل به دستگاه ونتیلاتور هستند» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۵آبان۱۴۰۰).

در کرمان، «تعداد بیماران بستری کرونایی افزایشی شده، و در شبانه روز گذشته از سوی دیگر فوتی‌های کرونا نیز پس ار مدتی که تک رقمی بود امروز با تفاوت فاحشی نسبت به روزهای قبل دو رقمی شد» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۵آبان۱۴۰۰).

در اردبیل، رئیس دانشگاه پزشکی با اشاره به وضعیت شکننده کرونا گفت: «در حال حاضر خیز کرونا در استان آغاز شده و با این روند هم‌چنان شاهد افزایش آمار بستری در چند روز اخیر هستیم» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۵آبان۱۴۰۰).

در یزد، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «بیش از ۹۰بیمار مبتلا به کرونا در ICU بستری هستند. هم‌اکنون ۴۳۸بیمار در یزد بستری هستند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۲۵ آبان۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۵ آبان۱۴۰۰ (۱۶نوامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d9138920-cb77-4470-bb79-24ec0e44a754"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات