728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۷۴هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۷۴هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

 

  • در تهران با بالا رفتن بستریها و مراجعین سرپایی زنگ خطر به صدا درآمد. مراجعین سرپایی به ۱۰ تا ۱۱هزار نفر رسیده است.
  • دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: ۲۲۸بیمار کرونا در ICU نشان می‌دهد که شیوع کرونا در استان، کاهش نیافته و ادامه دارد.
  • دانشگاه پزشکی اردبیل: در برخی از شهرهای استان شاهد انتشار حداکثری ویروس کرونا هستیم.
  • دانشگاه پزشکی شیراز: افزایش تعداد بستریها در چند روز گذشته به منزله زنگ خطر دوباره کرونا در استان است.
  • دانشگاه پزشکی کرمانشاه: در ۲۴ساعت گذشته ۱۱۴بیمار بستری شده و هم‌اکنون ۱۲۹نفر در ICU هستند.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۲۰آبان۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۷۴هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۶۴۱۸نفر، در البرز به ۱۳۹۷۳نفر، در اصفهان به ۳۲۳۷۵نفر، در بوشهر به ۵۲۹۹نفر، در تهران به ۱۱۱۳۰۵نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۳۶۳۰نفر، در خراسان رضوی به ۳۸۷۴۰نفر، در خوزستان به ۲۸۹۵۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۳۲۲۵نفر، در فارس به ۱۷۴۶۵نفر، در قزوین به ۵۴۱۹نفر، در قم به ۱۲۸۸۰نفر، در کردستان به ۷۶۹۲نفر، در کرمان به ۱۲۶۴۷نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۵۱۴نفر، در لرستان به ۱۵۷۲۰نفر و در مرکزی به ۸۶۵۸نفر رسیده است.

 

در تهران، «بالا رفتن تعداد بستریها در روز‌های اخیر پیام دیگری دارد؛ اولین شاخصی که زنگ خطر شرایط شکننده و ناپایدار را در تهران به صدا در می‌آورد تعداد مراجعین سرپایی است که طبق آمار اکنون بین ۱۰ تا ۱۱هزار نفر در روز به مراکز درمانی در تهران مراجعه می‌کنند» (دیدار نیوز ۲۰آبان۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «هم اکنون ۲۲۸نفر از مبتلایان به کرونا در ICU قرار دارند که بیشتر از اواخر هفته گذشته است و نشان می‌دهد که هم‌چنان شیوع کرونا در استان، کاهش خاصی نیافته و ادامه دارد. هم‌اکنون ۹۷۱نفر بستری هستند و ۴۶نفر تحت دستگاه ونتیلاتور و با کمک این دستگاه تنفس می‌کنند» (ایرنا ۲۰آبان۱۴۰۰). در همین حال معاون استاندار رژیم اعلام کرد: «۵شهر آذربایجان غربی در وضعیت قرمز قرار دارند و باقی شهرها نیز در وضعیت نارنجی و زرد هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۰آبان۱۴۰۰).

در اردبیل، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در حال حاضر در برخی از شهرها شاهد انتشار حداکثری کرونا هستیم. در شهرهای مشگین شهر، پارس آباد، اصلاندوز و اردبیل، انتشار ویروس نسبت به سایر نقاط استان بیشتر است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۰آبان۱۴۰۰).

در کرمانشاه، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «در ۲۴ساعت گذشته ۱۱۴بیمار مبتلا به کرونا بستری شده. هم‌اکنون بیماران بستری به ۴۶۷نفر رسیده که ۱۲۹نفر از آنها در ICU هستند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۰آبان۱۴۰۰).

در فارس، دانشگاه پزشکی شیراز افزایش تعداد بستریها در چند روز گذشته را به منزله زنگ خطر دوباره کرونا در استان دانست و اعلام کرد: «طی ۲۴ساعت گذشته ۱۶۹بیمار جدید مبتلا به کرونا بستری شدند. هم‌اکنون ۱۵۸۴نفر بستری هستند که از این تعداد، ۱۸۹بیمار در ICU هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۰آبان۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۰آبان۱۴۰۰ (۱۱نوامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/019857d3-6f58-40d0-b72e-5839831938f2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات