728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۷۲هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۷۲هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

 

  • عضو کمیته واکسن: بیشترین واکسن تزریق شده در ایران سینوفارم است که به‌لحاظ ایمنی‌ کم تاثیر است.
  • عضو کمیته علمی کرونا: بسیاری از استانهای شرقی و مرکزی قرمز شده است نباید با آزادسازی‌ها به این موج بدمیم.
  • عضو کمیته علمی کرونا: در برخی از شهرهای کوچک افزایش ابتلا و بستری را داریم و این فقط در این دوره اتفاق افتاده است.
  • دانشگاه پزشکی قزوین: ۸۱درصد موارد قطعی ابتلای به کرونا در۲۴ساعت گذشته افزایش داشته است.
  • دانشگاه پزشکی فارس: افزایش چشمگیر بستری و دو رقمی شدن مجدد فوتیها، هشداری جدی اوجگیری دوباره کرونا است.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۱۷آبان۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۷۲هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان غربی به ۱۷۵۷۸نفر، در اردبیل به ۵۹۰۰نفر، در اصفهان به ۳۲۲۴۵نفر، در ایلام به ۴۵۰۸نفر، در بوشهر به ۵۲۷۹نفر، در تهران به ۱۱۰۸۶۵نفر، در خراسان رضوی به ۳۸۶۰۵نفر، در زنجان به ۴۴۶۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۳۱۹۵نفر، در فارس به ۱۷۳۷۵نفر، در قزوین به ۵۳۹۴نفر، در قم به ۱۲۸۵۵نفر، در کرمان به ۱۲۵۶۲نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۴۹۴نفر، در گیلان به ۱۶۴۶۰نفر، در مازندران به ۱۷۳۱۰نفر، در مرکزی به ۸۶۲۳نفر و در یزد به ۷۷۶۳نفر رسیده است.

 

مختاری عضو کمیته واکسن گفت: «بیشترین واکسنی که در ایران تزریق شده، سینوفارم است. درست است که تأثیر این واکسن‌ها کمتر از واکسنهای دیگر باشد، اما به‌هرحال ما باید واکسنی را استفاده کنیم که در دسترس داریم» (ایسنا ۱۷آبان۱۴۰۰).

ابطحی عضو کمیته علمی کرونا گفت: «در برخی از شهرهای کوچک افزایش ابتلا و بستری را داریم و این مسأله‌یی است که تا به‌حال فقط در این دوره اتفاق افتاده و تقریباً همیشه سیر بیماری در کل کشور هماهنگ بوده است و الآن ناهماهنگی در سیر ابتلا و بستری در استانهای مختلف وجود دارد. . بخش‌هایی به سمت بدتر شدن رفته است. باید ببینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد» (سلامت نیوز ۱۷آبان۱۴۰۰).

ناجی عضو کمیته علمی کرونا گفت: «مسلما به پیک ششم نیز نزدیک می‌شویم و بسیاری استانهای شرقی و مرکزی به رنگ قرمز درآمده‌اند. در حال حاضر آمار مبتلایان استان سمنان به‌شدت بالا رفته است. تصمیمات باید در این شرایط درست و در راستای کنترل پیک باشد؛ نه این‌که پیک دامنه‌ای بلند پیدا کند و تازه بخواهیم آن را کنترل نماییم. تصمیمات باید در راستای توقف در گردش ویروس باشد نه این‌که با آزادسازی‌ها به این موج، بدمیم» (سایت الف ۱۷آبان۱۴۰۰).

در فارس، معاون دانشگاه پزشکی شیراز با اشاره به افزایش چشمگیر تعداد بستری و دو رقمی شدن مجدد تعداد فوتیها، این آمارها را هشداری جدی نسبت به اوجگیری دوباره کرونا در فارس دانست و گفت: «بستری شدن ۳۱۹بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ساعت گذشته به منزله زنگ خطر اوجگیری شیوع کرونا است. در حال حاضر۱۶۴۵ بیمار بستری که ۱۹۷نفر از آنها در ICU نگهداری می‌شوند» (ایسنا ۱۷آبان۱۴۰۰).

در یزد، دانشگاه پزشکی یزد اعلام کرد: «در شبانه روز گذشته، ۹۹بیمار مبتلا به کرونا پذیرش شدند. حال ۸۷بیمار کرونایی وخیم است و در بخش ICU به آنها خدمات ارائه می‌شود. در حال حاضر ۴۲۴بیمار بستری هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۷آبان۱۴۰۰).

در قزوین، معاون دانشگاه پزشکی از افزایش ۸۱درصدی موارد قطعی ابتلای به کرونا خبر داد و گفت: «در ۲۴ساعت اخیر ۲۱۷بیمار کرونایی جدید شناسایی شدند که در مقایسه با روز گذشته ۹۷نفر بیشتر شده است. هم‌چنین بیماران بستری روزانه ۱۲درصد افزایش داشته است « (خبرگزاری نیروی قدس ۱۷آبان۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در شبانه روز گذشته ۶۳۰نفر دیگر مبتلا به کرونا شدند. هم‌اکنون ۹۶۸بیمار بستری که ۴۳نفر وصل به ونتیلاتور شدند» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۷آبان۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۷آبان۱۴۰۰ (۸نوامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a76c346e-366b-4352-94c1-648709f60e9f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات