728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۶۷هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۶۷هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

در اثر کرونا میزان کفن و دفن در کرمانشاه سه برابر افزایش یافته است

  • مدیرعامل آرامستانهای کرمانشاه: در دو سه ماه اخیر در برخی روزها موارد کفن و دفن تا ۶۰نفر هم می‌رسید تنها در یک روز ۳۸ فوتی مشکوک به کرونا دفن کردیم
  • هلال‌احمر: با اتمام محموله۶۰ میلیون دوزی سینوفارم، واکسنهای وارداتی به پایان رسیده و از مدتها پیش سفارش واکسن متوقف شده است
  • شبکه بهداشت کهگیلویه: روند صعودی مبتلایان و بستریهای حاکی از شیوع پیک ششم زودتر از زمان پیش‌بینی شده است
  • دانشگاه پزشکی ایلام: بستریها روند افزایشی دارد و ایلام به‌لحاظ ابتلا به کرونا، در ردیف بالاترین استانها در کشور قرار دارد

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۹آبان ۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۶۷هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۶۲۵۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۷۳۳۸نفر، در اصفهان به ۳۱۸۶۵نفر، در ایلام به ۴۴۶۳نفر، در تهران به ۱۰۹۶۴۵نفر، در خراسان رضوی به ۳۸۲۵۰نفر، در خوزستان به ۲۸۶۲۰نفر، در فارس به ۱۷۱۴۰نفر، در کرمان به ۱۲۴۶۷نفر، در کرمانشاه به ۸۶۱۹نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۴۲۴نفر، در گیلان به ۱۶۳۱۵نفر، در لرستان به ۱۵۵۴۰نفر، در مازندران به ۱۷۱۷۵نفر و در هرمزگان به ۷۸۴۵نفر رسیده است.

 

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد: «با اتمام محموله ۶۰میلیون دوزی سینوفارم، واکسنهای وارداتی ایران به پایان رسیده و از مدتها پیش هم ثبت سفارش واکسن متوقف شده است» (رویداد۲۴- ۹آبان۱۴۰۰).

در کرمانشاه، مدیرعامل آرامستانهای کرمانشاه با اشاره به افزایش کفن و دفن‌های روزانه در ایام اوج کرونا گفت: «در دو، سه ماه اخیر که کرمانشاه در وضعیت "قرمز" قرار داشت، به‌طور میانگین روزانه ۴۰ تا ۴۵ فوتی در کرمانشاه دفن شدند. نیمی از آنها را قربانیان مشکوک به کرونا تشکیل می‌دهند و همین امر موجب شده بود طی دو، سه ماه اخیر موارد کفن و دفن آرامستانها نسبت به سایر روزها به سه برابر افزایش یابد. در برخی روزهای اوج این بیماری در استان، تعداد موارد کفن و دفن تا ۶۰نفر هم می‌رسید که مجدداً نیمی از آنها مربوط به فوتیهای مشکوک به کرونا بود. تنها در یک روز ۳۸ فوتی مشکوک به کرونا را در آرامستانهای کرمانشاه دفن کردیم» (ایسنا ۹آبان ۱۴۰۰).

در کهگیلویه و بویراحمد، رئیس شبکه بهداشت شهرستان کهگیلویه گفت: «روند صعودی مبتلایان به کرونا و افزایش بستریها در شهرستان حاکی از شیوع پیک ششم زودتر از زمان پیش‌بینی شده است. در روزهای ۱۶ و ۱۷ مهرماه جاری بیشتر از ۵۰درصد نمونه‌های پی‌سی‌آر ما مثبت بوده که این مشابه اوج پیک‌های قبلی است» (روزنامه وطن امروز رژیم ۹آبان۱۴۰۰).

در ایلام، رئیس دانشگاه پزشکی کرونا گفت: «در هفته گذشته، آمار بیماران بستری کرونا در استان روندی افزایشی داشت. ایلام از استانهایی است که به‌لحاظ ابتلا به این بیماری، در ردیف بالاترین‌ها در کشور قرار دارد» (موج ۹آبان۱۴۰۰).

در خراسان جنوبی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «طی سه هفته اخیر مجدداً شاهد افزایش روند موارد مثبت ناشی از بیماری کرونا در سطح استان هستیم که ایجاد نگرانی می‌کند، از این جهت که مجدداً شاهد خیز جدید بیماری در خراسان جنوبی باشیم» (ایسنا ۹آبان ۱۴۰۰).

در اردبیل، رئیس دانشگاه پزشکی با اشاره به افزایش بیماران بستری کرونایی گفت: «تعداد بیماران بستری به ۱۸۷نفر رسید و یک‌صد نفر نیز به‌صورت سرپایی تحت‌نظر قرار دارند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۹آبان ۱۴۰۰).

در اصفهان، دانشگاههای پزشکی اصفهان و کاشان اعلام کردند: در ۲۴ساعت اخیر ۲۴۰بیمار جدید بستری و۲۱ نفر فوت شدند. در حال حاضر۱۴۶۱ بیمار بستری که ۲۳۰نفر از آنها در ICU قرار گرفته‌اند (ایمنا ۹آبان۱۴۰۰).

در فارس، دانشگاه پزشکی شیراز اعلام کرد: «در ۲۴ساعت گذشته ۱۸۱بیمار جدید مبتلا به کرونا بستری شده‌اند. هم اکنون ۱۵۳۳بیمار بستری که از این تعداد ۲۰۱بیمار در ICU بستری هستند» (ایسنا ۹آبان۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۹آبان ۱۴۰۰ (۳۱ اکتبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1f8946d8-e47d-4950-8706-1ad8dca3367f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات