728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۶۶هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۶۶هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

 

  • به گزارش ایسنا شمار قربانیان کرونا در استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل ۱۶۴۹۳ است. اگر این را به کل کشور تعمیم دهیم قربانیان از ۳۰۰هزار نفر بیشتر می‌شود. در حالی‌که امکانات درمانی در اکثر استانها کمتر از اصفهان است
  • عضو کمیته علمی ستاد کرونا: مطمئناً ما در شرایط مناسبی برای بازگشایی کامل مدارس و دانشگاهها نیستیم
  • دبیر کمیته اپیدمیولوژی: سرعت کاهش بیماری کرونا در شرق کشور متوقف و حتی افزایشی شده است
  • دانشگاه پزشکی یزد: حال ۹۱بیمار کرونایی وخیم است و در ICU هستند و ۴۱۹بیمار بستری می باشند
  • ستاد کرونا خراسان جنوبی: موارد مثبت سرپایی افزایشی است و با ادامه این روند آمار بستری در بیمارستانها هم افزایش می‌یابد

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۷ آبان۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۶۶هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۶۲۲۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۷۲۷۳نفر، در اردبیل به ۵۸۱۵نفر، در اصفهان به ۳۱۷۶۵نفر، در بوشهر به ۵۲۳۴نفر، در تهران به ۱۰۹۳۳۵نفر، در خراسان رضوی به ۳۸۱۵۰نفر، در خوزستان به ۲۸۵۷۰نفر، در زنجان به ۴۴۳۰نفر، در فارس به ۱۷۰۸۰نفر، در قم به ۱۲۷۴۰نفر، در کرمان به ۱۲۴۳۲نفر، در گلستان به ۱۰۲۹۵نفر، در لرستان به ۱۵۴۹۵نفر و در همدان به ۸۷۰۳نفر رسیده است.

 

ناجی عضو کمیته علمی ستاد کرونا با اشاره به بازگشاییها و خطر شیوع کرونا گفت: «مطمئناً الآن ما در شرایط مناسبی برای بازگشایی کامل مدارس و دانشگاهها نیستیم، ما باید با توجه به شرایطی که داریم تمام تلاش خود را برای واکسیناسیون سریع‌تر جامعه انجام دهیم» (خبرآنلاین ۷ آبان۱۴۰۰).

 

یونسیان، دبیر کمیته اپیدمیولوژی با توجه به شیوع بیماری کرونا گفت: «سرعت کاهش بیماری کرونا بسیار کم شده است. این روند در شرق کشور متوقف و حتی افزایشی شده است تا زنگ خطر پیک ششم به گوش برسد» (تلویزیون رژیم ۷ آبان۱۴۰۰).

 

در اصفهان، خبرگزاری حکومتی ایسنا امروز نوشت از ابتدا تا امروز ۱۶۴۹۳بیمار مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل جان‌باخته‌اند. اگر همین نسبت را به کل جمعیت کشور تعمیم دهیم تعداد قربانیان کرونا در تمام کشور به ۳۰۰هزار بالغ می‌شود یعنی دو نیم برابر آمار وزارت بهداشت. این در حالیست که امکانات درمانی و پزشکی در اکثر استانها کمتر از اصفهان است

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «آمار فوتیهای کرونا هم‌چنان دو رقمی است. هم‌اکنون ۱۱۳۵نفر بستری که ۲۶۴نفر از آنها در ICU هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۷ آبان۱۴۰۰).

در خراسان جنوبی، ستاد کرونا در استان اعلام کرد: «موارد مثبت سرپایی افزایشی است و با ادامه این روند آمار بستریها هم افزایش می‌یابد» (ایرنا ۷ آبان۱۴۰۰).

در قم رئیس دانشگاه پزشکی: با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در این استان گفت: «۲۶۰بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند که حال ۶۰تن از مبتلایان وخیم است» (ایرنا ۷ آبان ۱۴۰۰).

در یزد، معاون دانشگاه پزشکی با اشاره به افزایش بیماران بستری در ICU گفت: «حال ۹۱بیمار کرونایی وخیم است و در بخش ICU قرار گرفته‌اند. در حال حاضر ۴۱۹بیمار نیز بستری می‌باشند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۷ آبان۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۷آبان ۱۴۰۰ (۲۹ اکتبر ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f2035fb9-6a13-4a01-bd86-ad7f12783c87"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات