728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۵۸هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۵۸هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

  • بیمارستان لقمان: تعداد بیماران و مرگ و میرها از پیک‌های قبلی بیشتر است. از شش روز پیش بستریها مجدداً بیشتر شده است.
  • کمیته واکسیناسیون وزارت بهداشت: این نگرانی وجود دارد که هنوز موج پنجم تمام نشده، موج ششم را تجربه کنیم.
  • وزارت بهداشت: موارد ابتلا و مرگ ومیر بیماری سل به‌دلیل کووید۱۹ در کشور افزایش پیدا کرده است.
  • دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: در شبانه‌روز گذشته ۶۶۶نفر مبتلا به کرونا بستری شدند. ۲۲نفر جان باختند.
  • دانشگاه پزشکی شیراز: زنگ خطر احتمال شکل‌گیری موج ششم در فارس، به صدا درآمده است.
  • روزنامه حکومتی ستاره صبح: واکسنهای سینوفارمی که دولت وارد و بازار را اشباع کرده تنها ایمنی۵ درصدی ایجاد کرده است.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۲۵مهر۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۵۸هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان غربی به ۱۶۷۶۳نفر، در اردبیل به ۵۷۵۰نفر، در اصفهان به ۳۱۱۲۰نفر، در ایلام به ۴۳۷۳نفر، در بوشهر به ۵۱۷۹نفر، در تهران به ۱۰۷۴۲۶نفر، در خراسان رضوی به ۳۷۶۵۰نفر، در خوزستان به ۲۸۱۲۰نفر، در سمنان به ۶۱۹۰نفر، در فارس به ۱۶۶۲۵نفر، در قم به ۱۲۵۸۵نفر، در کرمان به ۱۲۲۲۷نفر، در کرمانشاه به ۸۳۵۴نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۳۳۴نفر، در گلستان به ۱۰۱۷۵نفر، در لرستان به ۱۵۲۶۰نفر، در مرکزی به ۸۳۷۸نفر و در همدان به ۸۵۸۸نفر رسیده است.

رئیس کمیته واکسیناسیون وزارت بهداشت، در مورد موج جدید کرونا گفت: ما خیلی نگرانیم زیرا در سطح نسبتاً بالایی داریم به وضعیت افقی می‌رسیم. در سطحی بالاتر از فاصله بین موج دوم و سوم و حتی بالاتر از فاصله بین موج سوم و چهارم. بنابراین همان‌طور که هنوز موج چهارم تمام نشده بود، وارد موج پنجم شدیم، این نگرانی وجود دارد که در حال حاضر هم هنوز موج پنجم تمام نشده، موج ششم را تجربه کنیم» (ایسنا ۲۵مهر۱۴۰۰).

مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت رژیم گفت: «موارد ابتلا و مرگ ومیر بیماری سل به‌دلیل بیماری کووید۱۹ در کشور افزایش پیدا کرده است. اکنون به فصل سرما نزدیک‌تر می‌شویم و با توجه به این‌که دانش‌آموزان به مدرسه و دانشجویان به دانشگاه می‌روند بیماری کرونا بیشتر می‌شود و موج ششم نزدیک است» (روزنامه حکومتی همدلی ۲۵مهر۱۴۰۰).

در تهران، رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان گفت: «ما هنوز از موج پنجم بیماری خارج نشده‌ایم؛ چرا که کماکان تعداد بیماران و مرگ و میرها از پیک‌های قبلی بیشتر است و هم‌چنان در موج بیماری هستیم. از شش روز گذشته مجدداً تعداد بیماران ورودی به بیمارستانها و موارد بستری زیاد شده است» (ایسنا ۲۵مهر۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی با اشاره به افزایش بیماران مبتلا و بستری گفت: «در شبانه‌روز گذشته تعداد ۶۶۶نفر مبتلا به کرونا در استان شناسایی و بستری شدند و ۲۲نفر جان باختند» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۵مهر۱۴۰۰).

در فارس رئیس دانشگاه پزشکی شیراز با تأکید بر این‌که زنگ خطر موج ششم کرونا در فارس، به صدا درآمده است گفت: «روند افزایشی آمار مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته در برخی از شهرستانهای استان، نیز از به صدا درآمدن زنگ خطر آغاز موج ششم کرونا در فارس خبر داد» (ایسنا ۲۵مهر۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، معاون دانشگاه پزشکی مشهد گفت: «واکسیناسیون در خراسان رضوی ۶۷درصد است و فقط ۲۷درصد ۲ دز واکسن دریافت کرده‌اند و راه زیادی تا واکسینه‌شدن ۷۰درصدی وجود دارد. بروز موج بعدی قطعی است و ما موج دیگری از کرونا را تجربه خواهیم کرد» (شهرآرا نیوز ۲۵ مهر۱۴۰۰). هم‌چنین ستاد دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «پیک ششم نزدیک است و ممکن است در روز‌های آتی شاهد افزایش بستری شدگان استان باشیم» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۲۵مهر۱۴۰۰).

در اصفهان، دانشگاههای پزشکی اصفهان و کاشان اعلام کردند در ۲۴ساعت گذشته ۳۲۶بیمار جدید بستری و ۲۳نفر فوت شدند و در حال حاضر ۱۹۰۴بیمار بستری هستند که ۳۲۵نفر در ICU نگهداری می‌شوند (ایمنا ۲۵مهر۱۴۰۰).

در کرمانشاه، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «در ۲۴ساعت گذشته ۱۶۶بیمار مبتلا به کرونا بستری شدند. با این تعداد شمار بستریهای حال حاضر به ۸۲۴نفر رسیده است. ۳۰۹نفر به‌صورت موقت بستری شده و داروی "رمدسیویر" دریافت کرده‌اند. ۱۷۲نفر نیز در ICU بستری هستند که حال ۳۰نفر آنها وخیم است» (فرتاک نیوز ۲۵مهر۱۴۰۰).

روزنامه حکومتی ستاره صبح امروز نوشت: «در شرایط کنونی واکسنهای سینوفارمی که توسط دولت وارد شده و بازار را اشباع کرده است تنها ایمنی۵ درصدی ایجاد کرده است. چرا عین‌اللهی به مردم توضیح نمی‌دهند. رئیسی و عین‌اللهی عنوان می‌کنند باید واکسیناسیون ادامه پیدا کند اما هم‌چنان ابهامات زیادی درباره واکسیناسیون وجود دارد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۵مهر۱۴۰۰ (۱۷ اکتبر ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b6b0f31c-a32f-46d6-8831-263c174affe2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات