728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۵۴هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

 

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۵۴هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

 

  • توکلی: روزانه ۱۰۰۰بستری کرونایی در تهران داریم. ۲۵ تا ۳۰درصد بستریها یعنی ۱۴۰۰نفر در ICU هستند
  • بیمارستان مسیح دانشوری: ما قطعاً موج ششم خواهیم داشت و شاهد افزایش مرگ و میر خواهیم بود. این موج در اوایل آبان خواهد بود. در موج پنجم شاهد روزانه پنجاه هزار مبتلا و شش هزار بستری بودیم. خیلی مریضها دو دوز هم زدند و فوت می‌شوند
  • دانشگاه پزشکی شیراز: آمار بستریها روند افزایشی دارد. ورودی بیمارستانهای فارس روزانه به ۳۰۰نفر رسیده است
  • دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: در۲۴ساعت ۹۱۹بیمار جدید شناسایی و ۱۸بیمار فوت شدند. شمار بستریها ۱۵۵۰نفر است
  • دانشگاه پزشکی کردستان: روز گذشته در یک رکورد کم‌سابقه ۵۰۰نفر به کرونا مبتلا شدند و در دو روز گذشته ۱۷نفر فوت شدند

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۲۰مهر ۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۵۴هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان غربی به ۱۶۵۱۸نفر، در اردبیل به ۵۶۹۵نفر، در البرز به ۱۳۴۱۸نفر، در اصفهان به ۳۰۷۸۰نفر، در بوشهر به ۵۱۲۴نفر، در تهران به ۱۰۶۴۸۶نفر، در خراسان رضوی به ۳۷۳۸۵نفر، در خوزستان به ۲۷۸۷۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۲۸۵۰نفر، در فارس به ۱۶۴۳۵نفر، در قم به ۱۲۴۷۰نفر، در کرمان به ۱۲۱۱۷نفر، در کرمانشاه به ۸۲۵۴نفر، در گلستان به ۱۰۱۳۰نفر، در لرستان به ۱۵۱۳۵نفر، در مرکزی به ۸۲۷۳نفر، در هرمزگان به ۷۶۷۵نفر و در به همدان به ۸۵۰۳نفر رسیده است.

 

خبرگزاری نیروی قدس امروز نوشت: «در ۲۴ساعت گذشته رشد ۲۰درصدی نرخ ابتلا و ۱۳.۵درصدی موارد بستری مهر تاییدی در این زمینه است که احتمال آغاز پیک ششم قوت گرفته و احتمالاً در روزهای آینده باید رسماً منتظر پیک ششم کرونا در ایران باشیم»

 

در تهران، توکلی معاون ستاد کرونا درباره وضعیت کرونا در استان تهران، گفت: «بر اساس آخرین آمار تقریباً روزانه نزدیک ۱۰۰۰ بستری کرونایی جدید داریم و آمار بستریها حدود ۵۰۰۰نفر است. در ICU ۱۴۰۰نفر بستری هستند. یعنی ۲۵ تا ۳۰درصد از موارد بستری در ICU هستند» (ایسنا ۲۰مهر۱۴۰۰).

 

طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در مورد آمار فوت‌شدگان گفت: «آمار واقعی ممکن است یک مقدار بیشتر باشه چون موارد مثبت را ما فقط اعلام می‌کنیم اونهایی که تست‌شان منفی شده یا تست نرسیدند بدهند و اینها بالاخره در این آمار نمی‌آید. این چند روزه می‌شنوید خیلی مریضها هستند مثلا دو دوز هم زدند و فوت کردند. چرا واکسن اثر نکرد؟ موقعی واکسن ارزش پیدا می‌کند که ۸۵درصد واکسن زده باشند» (تلویزیون رژیم ۱۹مهر۱۴۰۰). وی هم‌چنین گفت: «ما صددرصد یک موج جدیدی را دوباره خواهیم داشت و مجدداً شاهد افزایش آمار ابتلا و بستری و حتی مرگ و میر خواهیم بود. پیش‌بینی ما این است که این موج جدید در اوایل آبان آغاز شود. مهم این است که مثل موج پنجم شاهد ابتلا روزانه پنجاه هزار نفر و شش هزار نفر بستری نباشیم» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۱۹مهر۱۴۰۰).

 

در فارس، رئیس دانشگاه پزشکی شیراز گفت: «ورودی بیمارستانهای فارس روزانه به حدود ۳۰۰نفر رسیده است، آمار بستریها روند افزایشی دارد بالا بودن این آمار می‌تواند به منزله هشداری جدی در استان باشد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۰مهر۱۴۰۰).

 

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی با اشاره به افزیش بیماران مبتلا و بستری کرونا گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۹۱۹بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد و هم‌اکنون ۱۵۵۰بیمار بستری در مراکز درمانی، ۳۰۲نفر در بخش‌های ICU و ۶۰بیمار هم به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند. ۱۸بیمار نیز بر اثر کرونا جان باختند» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۰مهر۱۴۰۰).

 

در کردستان، بر اساس اعلام دانشگاه پزشکی کردستان روز گذشته و در یک رکورد جدید و کم‌سابقه ۵۰۰نفر به کرونا مبتلا شدند. در دو روز گذشته ۱۷نفر جان خود را بر اثرکرونا از دست دادند (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۲۰مهر۱۴۰۰).

 

در البرز، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «۱۵ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ساعت گذشته در این استان جان خود را از دست دادند و ۱۰۲بیمار جدید مبتلا به کرونا بستری شدند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۰مهر۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۰مهر۱۴۰۰ (۱۲اکتبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/855deaa8-e10d-41cf-9d28-34934efce944"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات