728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۵۱هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۵۱هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

 

  • دانشگاه پزشکی اردبیل: آتش زیر خاکستر کرونا هم‌چنان برقرار است. خطر خیز ششم در اوایل یا اواخر آذر وجود دارد.
  • دانشگاههای پزشکی اصفهان: در ۲۴ساعت گذشته ۳۲۲بیمار جدید بستری شدند. از ۲۲۳۶بستری۳۲۲نفر در ICU هستند.
  • دانشگاه پزشکی یزد: در هفته جاری آمار بستریها ۱۰درصد افزایش یافته و هفته‌های آینده آمار مبتلایان افزایش خواهد داشت.
  • دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: طی۲۴ ساعت گذشته ۲۵۱نفر بستری شدند. اکنون ۱۴۶۵نفر بستری و ۳۰۷نفر در ICU هستند.
  • دانشگاه پزشکی شیراز: کرونا ویروس هم‌چنان در سطح جامعه در حال چرخش است. ۲۰۲۶نفر بستری و ۲۰۴بیمار درICU، هستند.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۱۶مهر۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۵۱هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان غربی به ۱۶۲۹۸نفر، در البرز به ۱۳۲۶۸نفر، در اصفهان به ۳۰۴۷۵نفر، در تهران به ۱۰۵۷۲۶نفر، در خراسان رضوی به ۳۷۱۵۵نفر، در خراسان شمالی به ۵۷۸۹نفر، در خوزستان به ۲۷۶۷۵نفر، در فارس به ۱۶۲۷۰نفر، در قم به ۱۲۳۸۵نفر، در کرمانشاه به ۸۱۸۴نفر، در لرستان به ۱۵۰۵۵نفر، در همدان به ۸۴۴۸نفر و در یزد به ۷۴۴۸نفر رسیده است.

 

در اردبیل، رئیس دانشگاه پزشکی با توجه به افزایش بیماران مبتلا به کرونا گفت: «طی چند روز گذشته شاهد روند نزولی نیستیم که نشان می‌دهد آتش زیر خاکستر بیماری کرونا در استان هم‌چنان برقرار است. خطر خیز ششم در اوایل یا اواخر آذر وجود دارد که نیاز به یک دمیده شدن مجدد دارد که دوباره شعله‌ور شود. هر چه سریع‌تر باید ۸۵ الی ۹۰درصد مردم استان واکسینه شوند تا جلوی مرگ و میر را بگیرد» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۶مهر۱۴۰۰).

در یزد، معاون دانشگاه پزشکی با بیان این‌که چرخه انتقال ویروس کرونا در استان فعال‌تر شده گفت: «در هفته جاری آمار بستریها۱۰ درصد افزایش یافته است. هفته‌های آینده آمار مبتلایان افزایش خواهد داشت. در صورتی‌که بخواهیم وارد موج ششم کرونا نشویم باید حداقل ۷۵درصد افراد جامعه ۲ دز واکسن را دریافت کنند» (ایرنا ۱۶مهر۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۲۵۱بیمار جدید بستری شدند. در حال حاضر ۱۴۶۵نفر بستری که از این تعداد ۳۰۷نفر در بخشهای ICU بوده و ۵۸نفر فقط با استفاده از ونتیلاتور قادر به تنفس هستند» (خبرگزار حکومتی مهر ۱۶مهر۱۴۰۰).

در فارس: معاون دانشگاه پزشکی شیراز گفت: «کرونا هم‌چنان در سطح جامعه در حال چرخش است. هم‌اکنون ۲۰۲۶نفر بستری هستند و ۲۰۴بیمار دیگر در ICU، مراقبتهای ویژه درمانی دریافت می‌کنند» (ایسنا ۱۶مهر۱۴۰۰).

در اصفهان، دانشگاههای پزشکی اصفهان و کاشان اعلام کردند: در ۲۴ساعت گذشته ۳۲۲بیمار جدید مبتلا به کرونا بستری شدند. در حال حاضر ۲۲۳۶ بیماربستری، که از این تعداد ۳۲۲نفر در ICU نگهداری می‌شوند (ایمنا ۱۵مهر۱۴۰۰).

در قم، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «در ۲۴ساعت گذشته ۱۲مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش‌شده است. در حال حاضر ۴۲۲نفر بستری هستند که ۱۰۱نفر در ICU تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند» (ایمنا ۱۵مهر۱۴۰۰).

در البرز، «فوتی‌های کرونا هم‌چنان دو رقمی است و کرونا کوتاه نمی‌آید. در ۲۴ساعت گذشته ۱۲بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۱۶مهر۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۶مهر۱۴۰۰ (۸ اکتبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8381f988-0cee-48e6-965b-22143ac9ccc8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات