728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۴۹هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۴۹هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

 

  • رئیس فرهنگستان پزشکی: با تزریق۷۰درصد دوز اول نباید جشن بگیریم، منطقی نیست. باید شمارش دو دوز تزریقی محاسبه شود
  • روزنامه حکومتی آرمان: مناقشه بر سر واکسن در حالی ادامه دارد که هنوز نتایج آزمایشات بالینی واکسن برکت اعلام نشده است
  • دانشگاه پزشکی ایران: هم‌چنان نگران تهران هستیم که مجدداً ابتلا افزایش یابد. ممکن است پیک ششم حتی بدتر از قبل باشد
  • در آذربایجان غربی، آمار ابتلا، بستری و فوتیها بالاست و یکی از بالاترین آمارها در کشور، مربوط به آذربایجان غربی است
  • دانشگاه پزشکی قزوین: موارد فوتی کرونا در استان ۲.۵ برابر نسبت به روز قبل افزایش داشته است
  • دانشگاه پزشکی اهواز: بیماران مبتلا به کرونا در شوشتر ۲۵درصد نسبت به هفته قبل افزایش پیدا کرده است

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۱۴مهر ۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۴۹هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۵۸۳۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۶۱۹۳نفر، در البرز به ۱۳۲۰۸نفر، در اصفهان به ۳۰۳۱۰نفر، در ایلام به ۴۲۷۳نفر، در تهران به ۱۰۵۳۷۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۳۴۱۵نفر، در خراسان جنوبی به ۳۸۹۶نفر، در خراسان رضوی به ۳۷۰۱۵نفر، در خراسان شمالی به ۵۷۵۹نفر، در خوزستان به ۲۷۵۶۵نفر، در فارس به ۱۶۱۹۰نفر، در قزوین به ۵۰۲۹نفر، در کرمانشاه به ۸۱۱۹نفر، در گلستان به ۱۰۰۶۵نفر، در لرستان به ۱۵۰۱۰نفر و در یزد به ۷۴۲۳نفر رسیده است.

 

در حالی‌که رئیسی جلاد ۶۷ امروز به دروغ گفت: «توانسته‌ایم به مرز ۷۰درصد در واکسینه کردن مردم برسیم» علیرضا مرندی پزشک خامنه‌ای و رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: «این‌که با تزریق ۷۰درصد دوز اول جشن واکسیناسیون برگزار می‌کنیم، منطقی نیست. دوز اول تأثیر بسیار ناچیزی دارد و در واقع اصلاً اثر محافظتی در برابر کرونا نخواهد داشت. لذا باید حداقل دو دوز تزریق شده باشد که در این صورت هم به‌صورت کامل ایمنی و مصونیت ایجاد نمی‌کند. بنابراین هر درصدی که از واکسینه شده‌ها اعلام می‌شود، باید شامل دوز دوم هم باشد. نه این‌که فقط دوز اولی‌ها را جزو واکسینه شده‌ها اعلام کنیم. الآن در رسانه‌ها مجموع دوز اول و دوم را محاسبه و اعلام می‌کنند. در صورتی که اصلاً نباید این طور باشد. باید شمارش دو دوز تزریقی هر دو محاسبه شود» (همشهری ۱۴مهر۱۴۰۰).

 

روزنامه حکومتی آرمان ملی امروز نوشت: چون مردم از واکسنهای موجود استقبال نمی‌کنند، مقامات سلامت کشور «را واداشته که از ترس بلااستفاده ماندن واکسن‌ها ورود واکسنهای معتبری چون فایزر را بار دیگر و پس از عقب‌نشینی از اصل ممنوعیت ورود واکسنهای خارجی، ممنوع کنند. بحث و مناقشه بر سر واکسیناسیون کرونا در ایران در حالی ادامه دارد که تاکنون مستندات و نتایج آزمایشات بالینی واکسن برکت اعلام نشده است».

 

در تهران، معاون دانشگاه پزشکی ایران گفت: هم‌چنان نگران تهران هستیم که «مجددا موارد ابتلا افزایش یابد. نباید فکر کنیم که با تزریق واکسن دیگر می‌توان رعایت دستورالعمل‌ها را کاهش داد. از طرفی اگر جهش‌های جدید ویروس وارد کشور شود و این جهش‌ها سبب افزایش عفونت‌زایی شود ممکن است پیک ششم حتی بدتر از قبل باشد» (ایسنا ۱۴مهر۱۴۰۰).

 

در آذربایجان غربی، آمار ابتلا، بستری و فوتیها در این استان بالاست و یکی از بالاترین آمارها در کشور است. رئیس دانشگاه پزشکی گفت: بستری‌شدگان کرونا در استان هم‌چنان بالا بوده و به ۱۶۹۵نفر رسید طی ۲۴ساعت ۳۱۰نفر بستری شدند. ۳۱۱نفر نیز در ICU هستند که ۵۰نفر با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند» (ایرنا ۱۴مهر۱۴۰۰).

 

در قزوین: رئیس دانشگاه پزشکی با توجه به افزایش بیماران کرونایی گفت: «موارد فوتی کرونا در استان ۲.۵برابر نسبت به روز قبل افزایش داشته است» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۴مهر۱۴۰۰).

در اصفهان، دانشگاه پزشکی با اشاره به افزایش مبتلایان گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۳۷۷بیمار جدید بستری شدند. ۱۹۶۲بیمار در استان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، که ۳۳۵بیمار در ICU نگهداری می‌شوند» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۴مهر۱۴۰۰).

 

در خوزستان، رئیس دانشگاه پزشکی اهواز گفت: «بیماران مبتلا در شوشتر ۲۵درصد نسبت به هفته قبل افزایش پیدا کرده است که می‌بایست توجه جدی شود. ۸۲۱ بستری داریم که ۳۰۶نفر در ICU هستند» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۴مهر۱۴۰۰).

در فارس، روند افزایشی مراجعه کنندگان ادامه دارد. مجموع بیماران کرونایی به ۲۰۳۰نفر رسیده که از این تعداد ۱۸۶بیمار به‌دلیل وخامت شرایط جسمی در ICU هستند (خبرگزاری نیروی قدس ۱۴مهر۱۴۰۰).

در یزد، سخنگوی دانشگاه پزشکی با اشاره به افزایش بیماران کرونایی گفت: «در شبانه روز گذشته، ۸۶بیمار در بیمارستانها پذیرش شدند. در حال حاضر، ۳۸۷بیمار بستری هستند. از این تعداد ۷۶نفر در ICU حضور دارند» (خبرگزاری صدا و سیمای رژیم۱۴مهر۱۴۰۰).

 

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۴مهر۱۴۰۰ (۶ اکتبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/62e25ab5-6031-4aaf-99cc-0d9b7d337cc1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات