728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۴۸هزار نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۴۸هزار نفر بیشتر است

 

  • دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: وضع هم‌چنان نامناسب است در۲۴ساعت گذشته مبتلایان چهار رقمی و ۳۲۳تن بستری شدند.
  • دانشگاه پزشکی شیراز: سایه کرونا هم‌چنان بر فارس حاکم است طی ۲۴ساعت گذشته ۲۶۸بیمار جدید بستری شده‌اند.
  • دانشگاه پزشکی قزوین: بیماران در بخش ICU در مقایسه با روز گذشته ۸.۲درصد و مرگ ومیر ۵۰درصد افزایش داشته است.
  • روزنامه حکومتی همدلی: با بازگشت مسافران اربعین، پیک ششم اجتناب‌ناپذیر است هزاران کرونایی وارد ایران شده و مصیبتی دیگر در راه است.
  • روزنامه جمهوری اسلامی: جان‌باختگان روزانه بالای ۲۰۰ و مبتلایان بالای ۱۰۰۰ است. مسئولان معتقدند آمار واقعی بیش از اینهاست.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۱۲مهر۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۴۸هزار نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۵۷۹۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۶۱۰۸نفر، در البرز به ۱۳۱۳۳نفر، در اصفهان به ۳۰۱۳۰نفر، در تهران به ۱۰۴۹۹۶نفر، در خراسان رضوی به ۳۶۸۶۵نفر، در خوزستان به ۲۷۴۵۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۲۷۴۰نفر، در فارس به ۱۶۱۰۰نفر، در قزوین به ۵۰۰۴نفر، در قم به ۱۲۲۹۰نفر، در کرمان به ۱۱۸۸۷نفر، در لرستان به ۱۴۹۶۵نفر و در یزد به ۷۳۹۸نفر رسیده است.

 

در شرایطی که نگرانی‌های گسترده‌ای در میان مردم و پزشکان در مورد استفاده از واکسن برکت وجود دارد، عین‌اللهی وزیر بهداشت جلاد ۶۷ در یک دروغ مضحک گفت: «همه جاهای کشور از ما واکسن برکت می‌خواهند و همه مشتاق استفاده هستند. اگر گوشی موبایل بنده را ببینید همه از من واکسن برکت می‌خواهند. واکسن برکت از جمله واکسنهای موفق در کشور و دنیا است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۱مهر۱۴۰۰).

خبرگزاری نیروی قدس نوشت: ابتلا بیماران کرونایی نسبت به روز گذشته دوباره صعودی شده و این روند می‌تواند در مدیریت همه‌گیری به‌معنای افزایش احتمال شکل‌گیری پیک ششم شناخته شود. نوسانهای روزانه و تغییر جهت‌های مکرر نرخ ابتلا و سایر شاخص‌ها در این زمینه می‌تواند زنگ خطری نسبت به آغاز پیک ششم در آینده نزدیک باشد» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۲مهر۱۴۰۰).

روزنامه حکومتی همدلی امروز نوشت: «اوج‌گیری دوباره تعداد مبتلایان و بستری‌شدگان، بی‌ارتباط با پایان مراسم اربعین و بازگشت زائران از مرزهای غربی کشور نیست... در شرایط کرونا و با بازگشت مسافران اربعین به کشور، پیک ششم کرونا اجتناب‌ناپذیر است و سویه‌های ویروس از نوع دلتا و لامبدا، انتقال بیماری و کشتار آن را هولناک‌تر و سهمگین‌تر از پیک‌های قبلی خواهد کرد. تأکید می‌شود؛ هزاران کرونایی وارد ایران شده‌اند و مصیبتی دیگر در راه است».

روزنامه جمهوری اسلامی نیز امروز نوشت: «یک هفته از وعده وزیر بهداشت دولت سیزدهم که گفت: «دو هفته دیگر جشن پیروزی بر کرونا را برگزار می‌کنیم» گذشت ولی نشانه‌ای که بتوان احساس کرد به پیروزی بر کرونا نزدیک شده‌ایم دیده نمی‌شود. در کشوری که تعداد جان‌باختگان روزانه در اثر کرونا بالای ۲۰۰نفر است و مبتلایان روزانه بالای ۱۰هزار نفر است و هر روز هزاران نفر بستری می‌شوند، چگونه می‌توان اوضاع را نزدیک به پیروزی بر کرونا دانست؟... این آمار رسمی وزارت بهداشت است که عده‌یی از جمله خود مسئولان این وزارتخانه معتقدند آمار واقعی بیش از اینهاست. حتی اگر آمار وزارت بهداشت اعتماد کنیم، به‌هیچ‌وجه نمی‌توان کشور را در حال نزدیک شدن به پیروزی بر کرونا دانست».

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «وضعیت کرونا در استان هم‌چنان نامناسب بوده، در ۲۴ساعت گذشته تعداد مبتلایان چهار رقمی بوده و ۳۲۳تن از آنان بستری شدند. هم‌اکنون ۱۶۹۳نفر بستری که ۳۰۶تن از آنان در ICU هستند و۵۶ نفر با ونتیلاتور تنفس می‌کنند و در ۲۴ساعت گذشته ۲۱نفر فوت کرده‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۲مهر۱۴۰۰).

در اصفهان، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «در ۲۴ساعت گذشته ۳۶۳بیمار کرونایی در مراکز استان بجز کاشان و آران و بیدگل بستری شدند. شمار کل بستریها به ۱۹۹۵نفر رسیده است. ۳۴۵نفر درICU هستند و ۲۴نفر جان باختند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۱۲مهر۱۴۰۰).

در فارس، معاون دانشگاه پزشکی شیراز با تأکید بر این‌که سایه کرونا ویروس هم‌چنان بر فارس حاکم است گفت: «طی ۲۴ساعت گذشته ۲۶۸بیمار جدید بستری شده‌اند و ۲۰۱۳بیمار کرونایی بستری که از این تعداد ۲۰۷نفر به‌دلیل وخامت شرایط جسمی در ICU مراقبت ویژه دریافت می‌کنند» (ایسنا ۱۲مهر۱۴۰۰).

در قزوین، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «آمار بیماران بدحال زیر دستگاه کمک‌تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه در مقایسه با روز گذشته ۸.۲درصد و مرگ ومیر ۵۰درصد افزایش داشته است» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۲مهر۱۴۰۰).

در بوشهر بنا به گزارش ستاد کرونا در استان: «در بوشهر فوتی‌های کرونایی در پیک پنجم در مرداد ماه روزانه۲۰ نفر بود در حال حاضر نیز۱۸۷ بیمار مبتلا به کرونا بستری می‌باشند» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۲مهر۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۲مهر۱۴۰۰ (۴ اکتبر ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7d4a4ee5-fe66-4d97-acdc-f76ceb5705dd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات