728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۴۶هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۴۶هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

 

  • عضو کمیته علمی کرونا: تنها در یک بیمارستان تهران بیش از ۱۲۰بیمار قارچ سیاه داریم. ۶۰ یا ۷۰درصد مبتلایان فوت می‌کنند
  • دانشگاه پزشکی قزوین: در ۲۴ساعت اخیر ۵۰۰مبتلای کرونایی جدید شناسایی شد که ۱۲۶نفر بیشتر از روز قبل است
  • دبیر شورای سلامت اهواز: اگر واکسیناسیون سریع‌تر انجام نشود در ماه آینده با پیک جدید بیماری روبه‌رو می‌شویم
  • دانشگاه پزشکی کردستان: از نیمه دوم شهریور استان درگیر قارچ سیاه شده، تاکنون ۲۷بیمار شناسایی ویک نفرفوت شده است.
  • دانشگاه کرمانشاه: ۱۰۹۴بیماربستری و۲۱۷ نفر در ICUهستند. در۲۴ساعت گذشته ۴۹۱نفر موقتا بستری و"رمدسیویر"دریافت کردند.
  • دانشگاه پزشکی اصفهان: طی ۲۴ساعت اخیر ۴۱۵ مبتلای قطعی شناسایی که ۳۱۹نفر آنها بستری شده و ۲۸نفر نیز جان باختند.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۱۰مهر۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۴۶هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۵۷۵۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۶۰۰۸نفر، در اردبیل به ۵۶۱۰نفر، در البرز به ۱۳۰۶۸نفر، در اصفهان به ۲۹۹۱۰نفر، در بوشهر به ۵۰۴۴نفر، در تهران به ۱۰۴۵۷۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۳۳۹۵نفر، در خراسان جنوبی به ۳۸۷۶نفر، در خراسان رضوی به ۳۶۶۵۵نفر، در خراسان شمالی به ۵۷۳۴نفر، در خوزستان به ۲۷۳۵۵نفر، در سمنان به ۶۰۹۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۲۶۹۰نفر، در فارس به ۱۶۰۱۹نفر، در قزوین به ۴۹۷۴نفر، در قم به ۱۲۲۴۵نفر، در کرمان به ۱۱۸۱۷نفر، در کرمانشاه به ۸۰۲۹نفر، در گیلان به ۱۵۶۲۰نفر و در یزد به ۷۳۷۳نفر رسیده است.

 

در تهران، صالحی عضو کمیته علمی کرونا در مورد آخرین وضعیت قارچ سیاه در بیماران مبتلا به کرونا گفت: «در حال حاضر در بیمارستان خمینی بیش از ۱۲۰بیمار کرونایی مبتلا به قارچ سیاه داریم. در عین‌حال حدود ۳۸۰بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری هستند. در افراد مبتلا به کرونا، بروز قارچ سیاه می‌تواند اوضاع را وخیم‌تر کند. برخی مطالعات میزان مرگ افراد مبتلا به کرونا که به قارچ سیاه هم مبتلا شده‌اند، تا ۶۰ یا ۷۰درصد هم نشان داده‌اند» (ایسنا ۱۰مهر۱۴۰۰).

 

در قزوین، رئیس دانشگاه پزشکی از افزایش ۳۴درصدی موارد قطعی ابتلای به کرونا در استان خبر داد و گفت: «در ۲۴ساعت اخیر ۵۰۰مبتلای کرونایی جدید شناسایی شد که در قیاس با روز قبل ۱۲۶نفر افزایش یافته است» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۰مهر۱۴۰۰).

 

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در حال حاضر ۱۷۶۹بیمار مبتلا به کرونا بستری و۳۱۲ بیمار در بخش ICU بیمارستانهای سراسر استان شناسایی شده است. هم‌چنین ۵۳نفر به‌خاطر مشکلات تنفسی به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند. در ۲۴ساعت گذشته نیز ۱۴نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۰مهر۱۴۰۰).

 

در خوزستان، دبیر شورای سلامت اهواز با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا و واکسیناسیون در اهواز گفت: «نگران هستیم اگر واکسیناسیون سریع‌تر انجام نشود در ماه آینده با پیک جدید بیماری روبه‌رو شویم» (ایسنا ۱۰مهر۱۴۰۰).

 

در کرمانشاه، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «در حال حاضر ۱۰۹۴بیمار مبتلا به کرونا بستری که از این تعداد ۲۱۷نفر در بخش هایICU بستری هستند که حال ۴۰نفر آنها وخیم است. علاوه بر اینها در شبانه روز گذشته ۴۹۱نفر به‌صورت موقت بستری شده و داروی "رمدسیویر" دریافت کردند» (ایسنا ۱۰مهر۱۴۰۰).

 

در اصفهان، بر اساس اعلام دانشگاه پزشکی: «طی ۲۴ساعت اخیر ۴۱۵بیمار مبتلای قطعی کرونا بوده‌اند که ۳۱۹نفر از آنها در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند. در حال حاضر ۲۰۰۹بیمار مبتلا به کرونا در استان اصفهان بجز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند که ۳۱۲بیمار در بخش ICU تحت درمان قرار گرفته‌اند. طی ۲۴ساعت اخیر ۲۸نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۰مهر۱۴۰۰).

 

در فارس، معاون دانشگاه پزشکی با توجه به افزایش بیماران بستری گفت: «۳۱۳بیمار جدید طی ۲۴ساعت گذشته در بیمارستانهای استان بستری شده‌اند. هم‌اکنون ۲۰۸۴بیمار بستری که از این تعداد ۲۲۳بیمار به‌دلیل وخامت شرایط جسمی در ICU هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۰مهر۱۴۰۰).

 

در کردستان، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «بیماری قارچ سیاه که اخیراً در کشور شیوع پیدا کرده از نیمه دوم شهریور استان ما را هم درگیر کرده و تاکنون ۲۷بیمار شناسایی و یک نفر فوت شده است» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۱۰مهر۱۴۰۰).

 

در ایلام، رئیس دانشگاه پزشکی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا گفت: «طی ۲۴ساعت گذشته ۱۳۰مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۰مهر۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۰مهر۱۴۰۰ (۲ اکتبر ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ad7afa67-9f5d-4e7b-b41f-4720df3223ce"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات