728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۴۲هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۴۲هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

  • دبیرکمیته علمی ستاد کرونا: واکسینه شدن زیر ۱۸ ساله‌ها با سینوفارم نیاز به مجوز بهداشت جهانی دارد، سینوفارم مجوز ندارد
  • دانشگاه پزشکی قم: تکلیف هیچ‌کس در قم با کرونا مشخص نیست. روز گذشته ۱۲نفر فوت کردند و امروز این رقم به ۱۶ رسید
  • دانشگاه پزشکی شیراز: نه تنها میزان بستری و ورودی جدید بیمارستانها هم‌چنان بالاست، بستریهای ICU نیز آمار بالایی دارد
  • رئیس دانشگاه پزشکی کردستان: در۲۴ساعت گذشته ۳۸۲بیمار شناسایی شد. ۹۲۷بیمار بستری و ۷۹بیمار در (ICU) هستند
  • روزنامه حکومتی رسالت: پیک ششم احتمالاً آبان می‌رسد، این سویه «لامبدا» است که در کشورهای همسایه پیدا شده است

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۶مهر ۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۴۲هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۵۶۵۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۵۸۰۸نفر، در البرز به ۱۲۹۲۸نفر، در اصفهان به ۲۹۴۷۰نفر، در ایلام به ۴۲۰۳نفر، در تهران به ۱۰۳۷۰۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۳۳۷۰نفر، در خراسان رضوی به ۳۶۲۲۵نفر، در خوزستان به ۲۷۰۹۱نفر، در سمنان به ۶۰۷۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۲۶۰۰نفر، در فارس به ۱۵۸۵۹نفر، در قزوین به ۴۸۸۴نفر، در قم به ۱۲۱۵۵نفر، در کرمان به ۱۱۷۳۲نفر، در کرمانشاه به ۷۸۹۴نفر، در گلستان به ۹۹۷۰نفر، در گیلان به ۱۵۴۶۵نفر، در مازندران به ۱۶۵۶۵نفر و در یزد به ۷۳۲۳نفر رسیده است.

عابدینی، دبیر کمیته علمی کرونا در مورد واکسیناسیون افراد زیر ۱۸سال با سینوفارم گفت: «سینوفارم برای زیر ۱۸سال تأیید جهانی ندارد. واکسینه شدن افراد زیر ۱۸سال با واکسن سینوفارم نیاز به مجوز بهداشت جهانی دارد. تنها در کشور‌های چین و امارات واکسیناسیون توسط واکسن سینوفارم برای افراد زیر ۱۸سال اجرا می‌شود و ایران باید با مطالعات بالینی به مدارک موثقی برای تاثیر واکسن سینوفارم در این گروه سنی دست می‌یافت یا منتظر نتایج آن در چین و امارات می‌ماند» (فرارو ۶مهر۱۴۰۰).

در قم، رئیس دانشگاه پزشکی قم گفت: «تکلیف هیچ‌کس در قم با کرونا مشخص نیست. یکی از معضلات مهم کارشناسان بهداشتی در قم، نوسان شدید فوتیهای کرونا است زیرا مشخص نیست که روند مرگ و میر در قم با روند واکسیناسیون و کاهش پیک چرا در یک شیب نزولی پیوسته قرار نمی‌گیرد. روز گذشته ۱۲نفر فوت کردند و امروز این رقم به ۱۶ رسید» (ایسنا ۶مهر۱۴۰۰).

در فارس، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «طی شبانه روز گذشته، ۳۲۱بیمار جدید در بیمارستانهای استان بستری شده‌اند. نه تنها میزان بستری و ورودی جدید روزانه به بیمارستانهای استان هم‌چنان بالاست، بیماران بستری در ICU نیز آمار بالایی را به خود اختصاص داده‌اند. نتیجه آزمایشگاهی ۴۰درصد موارد مراجعه به مراکز درمانی کرونا مثبت است که این خود زنگ خطری جدی برای مردم فارس محسوب می‌شود» (خبرگزاری حکومتی مهر ۶مهر۱۴۰۰).

در اصفهان، رؤسای دانشگاههای پزشکی اصفهان و کاشان اعلام کردند: «در حال حاضر ۲۵۱۴بیمار مبتلا به کرونا بستری که از این تعداد ۴۲۱نفر در ICU بستری هستند و در ۲۴ساعت گذشته ۲۶ نیر جان خود را از دست داده‌اند» (ایمنا ۶مهر۱۴۰۰).

در کردستان، رئیس دانشگاه پزشکی از شناسایی ۳۸۲بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در ۲۴ساعت گذشته تاکنون در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۹۲۷بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان بستری و ۷۹بیمار در بخش ویژه (ICU) بستری هستند» (ایسنا ۶مهر۱۴۰۰).

روزنامه حکومتی رسالت امروز نوشت: «پیک ششم در راه است و احتمال می‌دهند که آبان ماه این پیک از راه برسد، این دام تازه، شیوع سویه جدید «لامبدا» است که رد آن در کشورهای همسایه پیدا شده و صاحبنظران از مدتها قبل در این باره به قدر کفایت هشدار داده‌اند و اکنون بیش از روزها و هفته‌های گذشته، خطر اوج‌گیری دوباره کرونا و شکل‌گیری «پیک ششم» به‌دلیل احتمال ورود سویه‌های جدید مطرح است. اگر نتوانیم جمعیت واکسیناسیون را تا ۶۰درصد برسانیم، باید نگران پیک ششم باشیم»

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۶مهر ۱۴۰۰ (۲۸سپتامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bdac2385-d235-4e23-a10f-8c74cd357f7a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات