728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۳۷هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۳۷هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

 

  • زالی: در حال حاضر ۵۶بیمار مبتلا به قارچ سیاه در بیمارستانهای لقمان، امیراعلم، رسول اکرم و خمینی تهران بستری هستند.
  • رئیس بیمارستان امین اصفهان: هنوز نتوانستیم تختی را برای بیماران غیرکرونایی‌های خالی کنیم. هم‌چنان تختهای بیمارستانی در اشغال کرونا است.
  • آذربایجان شرقی، یکی از پنج استانی است که دارای شهرستانهای قرمز و خیلی پرخطر است تبریز هم‌چنان قرمز است.
  • دانشگاه پزشکی اهواز: وضعیت، شکننده است. واکسیناسیون باید تا آبان به ۸۰درصد برسد در حالی که اکنون ۲۷درصد است.
  • روزنامه جهان صنعت: به‌نظر می‌رسد واکسیناسیون بین ۷ تا ۱۰ماه طول بکشد و این باعث می‌شود نتوانیم از پاندمی خارج شویم.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۲مهر۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۳۷هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۵۴۳۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۵۵۳۳نفر، در اردبیل به ۵۵۱۵نفر، در البرز به ۱۲۸۱۳نفر، در اصفهان به ۲۹۰۷۰نفر، در تهران به ۱۰۲۶۵۶نفر، در خراسان جنوبی به ۳۸۳۱نفر، در خراسان رضوی به ۳۵۸۲۵نفر، در خراسان شمالی به ۵۶۵۴نفر، در خوزستان به ۲۶۷۸۶نفر، در سمنان به ۶۰۴۰نفر، در فارس به ۱۵۶۷۹نفر، در قزوین به ۴۸۱۹نفر، در قم به ۱۲۰۰۵نفر، در کرمان به ۱۱۶۰۷نفر، در کرمانشاه به ۷۷۶۴نفر، در گیلان به ۱۵۲۶۵نفر، در مازندران به ۱۶۴۴۵نفر، در مرکزی به ۷۹۸۸نفر، در هرمزگان به ۷۴۶۰نفر و در یزد به ۷۲۶۸نفر رسیده است.

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «در حال حاضر ۵۶بیمار مبتلا به قارچ سیاه در بیمارستانهای لقمان، امیراعلم، رسول اکرم و خمینی بستری هستند. ۶۲۰۰بیمار کرونایی در تهران بستری هستند. از ۱۳۴۰بیمار جدید کرونایی بستری شده در تهران ۲۰۱نفر در ICU بستری شده‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲مهر۱۴۰۰).

در اصفهان، رئیس بیمارستان امین گفت: «اوضاع در بیمارستان مطلوب نیست. هنوز نتوانستیم تختی برای بیماران غیرکرونایی خالی کنیم. هم‌چنان تختهای بیمارستانی در اشغال کرونا است و با ظرفیت کامل مشغول خدمت رسانی به بیماران کرونایی است» (تلویزیون رژیم ۲مهر۱۴۰۰). دانشگاههای پزشکی اصفهان و کاشان اعلام کردند: ۲۸۱۰بستری کرونایی داریم که ۴۰۱نفر در ICU بستری هستند و در ۲۴ساعت گذشته ۳۴بیمار جان خود را از دست دادند (ایمنا ۲مهر۱۴۰۰).

در آذربایجان شرقی، شهرستانهای تبریز و ملکان هم‌چنان در وضع قرمز کرونایی هستند. آذربایجان‌شرقی یکی از پنج استانی است که دارای شهرستانهای قرمز و خیلی پرخطر در رنگ‌بندی جدید است و هم‌اکنون حدود ۱۷۰۰بیمار کرونایی در بیمارستانها بستری هستند (خبرگزاری حکومتی مهر۲مهر۱۴۰۰).

در خوزستان معاون دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به احتمال وقوع پیک بعدی در آبان‌ماه، گفت: «وضعیت، شکننده است. پوشش واکسیناسیون باید تا آبان به ۸۰درصد برسد در حالی که اکنون ۲۷درصد است» (ایسنا ۲مهر۱۴۰۰).

در گلستان، رئیس دانشگاه پزشکی گلستان با اشاره به شکنندگی وضعیت در استان گفت: «امروز ۳۳۰بیمار بستری هستند که از این تعداد ۷۰بیمار در ICU هستند که حال ۳۰نفر مساعد نیست» (خبرگزاری نیروی قدس ۲مهر۱۴۰۰).

در فارس، معاون دانشگاه پزشکی شیراز با اشاره به بستری شدن ۲۶۴نفر در ۲۴ساعت گذشته گفت: «هم اکنون ۲۳۹۱بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند که ۲۴۹بیمار در ICU هستند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۲مهر۱۴۰۰).

روزنامه حکومتی جهان صنعت: «به‌نظر می‌رسد واکسیناسیون کامل بین ۷ تا ۱۰ماه طول بکشد و این طولانی شدن باعث می‌شود نتوانیم از وضعیت پاندمی خارج شویم. یکی از نگرانی‌های اصلی این است که وقتی در کشور ما مشکلی پیش می‌آید، ماندگار و مزمن می‌شود. اکنون هم کرونا آمده و مانده است‌. منتها این مشکل به‌دلیل خطرات جانی که برای مردم دارد، واقعاً با دیگر مسائل و مشکلات متفاوت است» (جهان صنعت ۱مهر۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲مهر۱۴۰۰ (۲۴سپتامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ac254060-61fa-4f66-a693-06b45f71757b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات