728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۳۳هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۳۳هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

به گفته فرماندار رشت از آغاز شیوع کرونا ۴۳۰۷نفر یعنی نیم درصد جمعیت فوت کرده‌اند

 

  • وزیر بهداشت رژیم: در برخی استانها ابتلا و فوت بالاست، فاجعه است. ۹ استان رفتم، تمام ICUهارا دیدام. اوضاع بسیار خراب است. اعتماد مردم را از دست داده‌ایم، مردم به حرف من به‌عنوان وزیر اعتماد ندارند. زیرا فرد دیگری مخالف آن را می‌گوید.
  • فرماندار بوکان: آمار ابتلا و بستری در بوکان فراتر از پیش‌بینی افزایش یافته و بیشتر از بالاترین رکورد پاییز گذشته است.
  • به اعتراف فرماندار رشت نیم درصد جمعیت ۸۸۱هزار نفره رشت در اثر کرونا فوت کرده‌اند. اگر این را به کل کشور تعمیم دهیم، شمار قربانیان۴۲۰هزار می‌شود، البته ضریب فوت در شهرها و روستاهای دورافتاده در فقدان امکانات اولیه پزشکی بسیار بیشتر است.
  • دانشگاه پزشکی کرمانشاه: شبانه روز گذشته ۱۹نفر با ابتلا قطعی کرونا جان باختند. ۱۳۲۶بیمار کرونایی بستری هستند.
  • دانشگاههای پزشکی اصفهان و کاشان: ۲۹۹۶بستری داریم ۵۱۰نفر در ICU هستند و در ۲۴ساعت گذشته ۴۳نفر جان باختند.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۳۰شهریور۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۳۳هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان غربی به ۱۵۳۷۸نفر، در البرز به ۱۲۷۰۸نفر، در اصفهان به ۲۸۷۶۰نفر، در بوشهر به ۴۹۲۴نفر، در تهران به ۱۰۱۸۲۶نفر، در خراسان جنوبی به ۳۸۰۶نفر، در خراسان رضوی به ۳۵۳۷۵نفر، در خراسان شمالی به ۵۶۱۴نفر، در خوزستان به ۲۶۵۶۶نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۲۴۰۵نفر، در فارس به ۱۵۵۵۴نفر، در کردستان به ۶۷۹۷نفر، در کرمان به ۱۱۴۶۲نفر، در کرمانشاه به ۷۶۷۴نفر، در گیلان به ۱۵۱۲۰نفر، در لرستان به ۱۴۶۲۵نفر و در همدان به ۸۱۸۸نفر رسیده است.

 

عین اللهی وزیر بهداشت رئیسی در اعترافی بی‌سابقه گفت: «مرگ و میر روزانه ۶۰۰ و ۷۰۰نفر واقعاً فاجعه است... در برخی استانها میزان ابتلا بالاست، مرگ و میر هم بالاست... این فاجعه است. من ۹ استان را رفتم و تمام آی‌سی‌یوهای آن را دیده‌ام. اوضاع بسیار خراب است... مهمترین مسأله برای بیمار کرونا نگهداری و اکسیژن او است. بیشتر مرگ‌ها هم در عصر و شب یعنی در مواقعی که پرسنل درست رسیدگی نمی‌کنند، اتفاق می‌افتد... من وقتی به مشهد رفتم، واقعاً فاجعه بود. وقتی به بیمارستان امام رضا رفتم، بیش از ۸۰درصد از بیماران اینتوبه بودند. اکنون مشکلات روان‌پزشکی کرونا از خود کرونا بیشتر است. امروز آنچه که متأسفانه در بین مردم از دست داده‌ایم، اعتماد است. من به‌عنوان وزیر مردم به حرفم اعتماد ندارند. زیرا فرد دیگری مخالف آن را می‌گوید». وی در وحشت از افشای حقایق مربوط به کرونا گفت: «مطالب مختلف را به جامعه نکشانند، هر چه هست در همین کمیته صحبت شود و اجماع شود. در هیچ جلسه‌یی ۱۰۰درصد افراد موافق نیستند، بلکه همیشه موافق و مخالف وجود دارد، اما وقتی به نتیجه رسیدید، همه به آن نتیجه احترام گذاشته و در بیرون مخالف آن را نگوییم. این درست و اخلاقی نیست. ». (ایسنا ۳۰شهریور۱۴۰۰). .

 

روزنامه حکومتی همدلی امروز از تاثیر واکسنهای موجود در بروز خیز مجدد بیماری در استانهای شرقی و شمالی خبر داد و نوشت: پس از چند روز کاهش آمار مبتلایان و قربانیان آمارهای وزارت بهداشت از افزایش دوباره آمار کرونا خبر می‌دهد.

در آذربایجان غربی، فرماندار بوکان گفت: «بالاترین رکورد بستری شدگان در بوکان به ثبت رسید. آمار ابتلا و بستری به شکل غیرمتعارف و فراتر از پیش‌بینی افزایش یافته و بیشتر از بالاترین رکورد ثبت شده پاییز سال گذشته است، سرعت و سطح موج پنجم در بوکان نسبت به موج‌های قبل بسیار زیاد است. ازدحام در مراکز درمانی بسیار بالاست» (ایرنا ۳۰شهریور۱۴۰۰).

در گیلان، بنا به گزارش امروز ایرنا فرماندار و رئیس ستاد کرونای رشت گفت در این شهرستان با۸۸۱هزار جمعیت از آغاز کرونا تاکنون، ۴۳۰۳نفر یعنی حدود نیم درصد جمعیت بر اثر کرونا فوت کردند. اگر این نسبت را به کل کشور تعمیم دهیم شمار جان‌باختگان به حدود ۴۲۰هزار نفر بالغ می‌شود. این در حالیست که مردم شهرها و روستاهای دورافتاده به‌دلیل امکانات کمتر بهداشتی و درمانی بسیار آسیب پذیرتر هستند و ضریب فوت در آنها بسیار بیشتر است.

در کرمانشاه دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «طی شبانه روز گذشته ۱۹نفر با ابتلا قطعی به کرونا جان خود را از دست دادند. هم‌اکنون ۱۳۲۶بیمار کرونایی بستری هستند که علاوه بر آن ۶۳۰نفر هم با بستری موقت رمدسیویر دریافت می‌کنند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۳۰شهریور۱۴۰۰).

در اصفهان، دانشگاههای پزشکی اصفهان و کاشان اعلام کردند: ۲۹۹۶بیمار مبتلا به کرونا بستری داریم که ۵۱۰نفر در ICU بستری هستند و در ۲۴ساعت گذشته ۴۳بیمار جان خود را از دست دادند (ایمنا ۳۰شهریور۱۴۰۰).

در کرمان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: ۲۹بیمار کرونایی دیگر در ۲۴ساعت گذشته فوت کردند و ۵۵۹نفر بستری هستند (خبرگزاری نیروی قدس ۳۰شهریور۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۰شهریور۱۴۰۰ (۲۱سپتامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/77adb19f-8709-470f-a78d-47fb07eaee04"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات