728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۲۸هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۲۸هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

  • خبرگزاری نیروی قدس: بستری شدن ۳۷نفر و یک فوتی در هر ۳دقیقه نشان‌گر آن است که شرایط هم‌چنان شکننده است
  • سلامت نیوز: تا رسیدن به وضعیت دی ۹۹ فاصله زیادی وجود دارد و نباید از خیز ششم که ممکن است آبان آغاز شود، غافل شد
  • دانشگاه پزشکی کردستان: هر لحظه تعداد مبتلایان و بستریها رو به افزایش است و ظرفیت بیمارستانها تکمیل شده است.
  • دانشگاه پزشکی قزوین: نسبت به روز گذشته مبتلایان ۳۳درصد بیماران در ICU هشت درصد و فوتیها ۴۰درصد افزایش داشته است
  • دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی:روند فوت بر اثر کرونا هم‌چنان ادامه دارد و در ۲۴ساعت گذشته ۲۷نفر جان باختند

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۲۶شهریور ۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۲۸هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۵۲۰۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۵۱۱۳نفر، در اردبیل به ۵۴۰۵نفر، در البرز به ۱۲۵۳۳نفر، در اصفهان به ۲۸۳۳۰نفر، در تهران به ۱۰۰۵۶۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۳۲۵۵نفر، در خراسان رضوی به ۳۴۵۲۵نفر، در خراسان شمالی به ۵۵۴۹نفر، در خوزستان به ۲۶۲۴۱نفر، در زنجان به ۴۱۷۵نفر، در سمنان به ۵۹۸۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۲۲۸۵نفر، در فارس به ۱۵۳۵۹نفر، در قزوین به ۴۷۰۹نفر، در قم به ۱۱۷۸۰نفر، در کردستان به ۶۷۰۷نفر، در کرمان به ۱۱۲۶۷نفر، در کرمانشاه به ۷۵۰۴نفر، در گیلان به ۱۴۸۹۵نفر، در مازندران به ۱۶۲۴۰نفر، در هرمزگان به ۷۳۳۵نفر و در همدان به ۸۱۰۸نفر رسیده است.

سایت حکومتی سلامت نیوز نوشت: «خیز پنجم کرونا با سویه دلتا هندی را که از ابتدای تیرماه از جنوب بر مرکز کشور سایه انداخت، بدون شک باید مرگبارترین خیز ۱۹ماه گذشته برشمرد. تلفات روزانه کرونا به‌ویژه اواخر مردادماه چند بار رکورد زد و در دوم شهریورماه با ۷۰۹مورد مرگ در بالاترین حد ایستاد. تا رسیدن به وضعیت دیماه سال۱۳۹۹ فاصله زیادی وجود دارد و نباید از خیز ششم کرونا که در آبان ماه ممکن است آغاز شود، غافل شد» (سلامت نیوز ۲۶شهریور۱۴۰۰).

در کردستان، معاون دانشگاه پزشکی وضعیت کرونا از افزایش مبتلایان، بستریها و به تبع مرگ و میرهای ناشی از کرونا خبر داد و گفت: «هر لحظه مبتلایان و بستریها رو به افزایش است و ظرفیت تخت‌های بیمارستان مختص این بیماران تکمیل شده است. اکنون بستریها به بیش از ۹۰۰نفر رسیده که بالاترین آمار سال جاری است» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۶شهریور۱۴۰۰).

در قزوین، رئیس دانشگاه پزشکی با اشاره به افزایشی شدن آمار مبتلایان کرونایی گفت: «در مقایسه با روز گذشته آمار مبتلایان به کرونا ۳۳درصد افزایش داشته است. هم‌چنین ۸درصد بیماران بدحال در بخش ICU و ۴۰درصد موارد مرگ و میر افزایش داشته است» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۶شهریور۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی گفت: «روند فوت شهروندان استان بر اثر ابتلا به کرونا هم‌چنان ادامه دارد و در ۲۴ساعت گذشته ۲۷نفر جان خود را از دست دادند. هم‌چنین۳۴۰نفر به تعداد بستری شدگان اضافه شد. ۲۲۰۵نفر بستری هستند که ۳۱۹نفر در ICU و۷۸ نفر تحت ونتیلاتور قرار دارند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۶شهریور۱۴۰۰).

 

در اصفهان، دانشگاههای پزشکی اصفهان و کاشان اعلام کردند: ۳۳۶۳بیمار مبتلا به کرونا بستری داریم که ۵۳۲نفر در ICU بستری هستند و در ۲۴ساعت گذشته ۵۰بیمار جان خود را از دست دادند (ایمنا ۲۶شهریور ۱۴۰۰).

 

در قم، رئیس دانشگاه پزشکی قم با اشاره به پذیرش ۱۲۷بیمار در ۲۴ساعت گذشته در اورژانس قم گفت: «۱۱۶نفر از این افراد بستری و ۱۸نفر بر اثر کرونا فوت کردند. ۷۵۰نفر در قم بستری هستند که حال ۲۰۵نفر وخیم است « (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۶شهریور۱۴۰۰).

 

در سمنان، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «افزایش موارد ابتلا نگران‌کننده شده و آمار روزانه موارد مثبت قطعی به بیش از ۲۰۰نفر در روز گذشته رسیده و این مایه نگرانی است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۶شهریور۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۶شهریور۱۴۰۰ (۱۷سپتامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1a27b5a6-f7c9-4ca2-85b7-a90a8b6f96eb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات