728 x 90

آمار فاجعه‌بار جان‌باختگان کرونا از نیم میلیون نفر گذشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

 

آمار فاجعه‌بار جان‌باختگان کرونا از نیم میلیون نفر گذشت

 

رژیم آخوندها و شخص خامنه‌ای مسئول مستقیم این فاجعه بزرگ است

عملکردهای رژیم مانند پنهان‌کاری، ممنوعیت ورود واکسن، عدم کمک به زحتمکشان و فرستادن آنها به سرکار که قربانیان

را چندین برابر کرده، در عداد جنایت علیه بشریت است، خامنه‌ای و دیگر سردمداران باید در برابر عدالت قرار گیرند

 

اکنون جان‌باختگان کرونا با محتاطانه‌ترین ارزیابی‌ها به‌نحو حیرت آوری از مرز نیم میلیون گذشته است. فاجعه جانگداز و بی‌سابقه‌یی که حاصل سیاست‌های جنایتکارانه و چپاولگرانه رژیم آخوندی به‌ویژه باند خامنه‌ای و سپاه پاسداران است که با استراتژی کلان تلفات انسانی تلاش می‌کردند مانع خیزشهای بزرگ شود. فریبکاری، دروغگویی، پنهان‌کاری، چپاولگری، ممنوعیت ورود واکسن، عدم کمک به کارگران و زحتمکشان از سرمایه‌ها و ثروتهایی که توسط خامنه‌ای و پاسداران به سرقت رفته است و فرستادن آنها به قتلگاه کرونا گوشه‌ای از عملکردهای این رژیم است که قربانیان پاندمی در ایران را چند برابر کرده و بدون تردید در عداد جنایت علیه بشریت است، خامنه‌ای و دیگر سردمداران رژیم به‌خاطر این جنایت بزرگ باید در برابر عدالت قرار گیرند

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر سه‌شنبه ۵بهمن ۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۵۰۰هزار نفر بیشتر است. آمار جان‌باختگان در آذربایجان شرقی به ۱۷۲۷۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۸۸۵۸نفر، در اردبیل به ۶۳۸۵نفر، در البرز به ۱۴۵۵۳نفر، در اصفهان به ۳۴۶۹۰نفر، در ایلام به ۴۷۷۸نفر، در بوشهر به ۵۵۷۴نفر، در تهران به ۱۱۶۷۸۵نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۳۸۸۵نفر، در خراسان جنوبی به ۴۴۴۱نفر، در خراسان رضوی به ۴۰۲۶۰نفر، در خراسان شمالی به ۶۴۳۳نفر، در خوزستان به ۳۰۱۷۰نفر، در زنجان به ۴۸۳۰نفر، در سمنان به ۶۵۹۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۳۸۱۰نفر، در فارس به ۱۸۹۵۰نفر، در قزوین به ۵۸۸۹نفر، در قم به ۱۳۴۵۰نفر، در کردستان به ۸۲۴۷نفر، در کرمان به ۱۳۴۹۲نفر، در کرمانشاه به ۹۳۵۴نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۷۸۹نفر، در گلستان به ۱۰۸۷۰نفر، در گیلان به ۱۷۳۲۰نفر، در لرستان به ۱۶۵۱۵نفر، در مازندران به ۱۸۱۴۰نفر، در مرکزی به ۹۱۳۸نفر، در هرمزگان به ۸۲۷۵نفر، در همدان به ۹۲۵۸نفر و در یزد به ۸۲۸۸نفر رسیده است.

وزارت بهداشت در آمار مهندسی شده خود شمار مبتلایان ۲۴ساعته گذشته را ۹۳۷۸نفر اعلام کرد که نسبت به هفته قبل همین روز بیش از دو و نیم برابر افزایش داشته است. در چنین شرایطی حمید عمادی عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «با اصرار بر بازگرداندن مدارس و دانشگاه‌ها به شرایط عادی اشتباه بزرگی مرتکب می‌شویم. در دنیا شرایط بحرانی است، در تهرانی که ده میلیون جمعیت دارد ابتلای حتی یک درصد به‌معنای بیمار شدن صد هزار نفر است» (شفقنا ۵بهمن ۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، مدیر شبکه سلامت گفت: «روند ابتلاء صعودی است تست‌های مثبتPCRافزایش ۵برابری داشته و در دو هفته از ۴درصد به ۱۸ تا ۱۹درصد رسیده است. مراجعه مبتلایان افزایش یافته است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۵بهمن ۱۴۰۰).

در مازندران، وضعیت زرد کرونا بازگشته و در کمتر از ۲هفته به وضعیت نارنجی و حتی قرمز می‌رسد. تعداد بستریهای به ۳۰۰نفر افزایش یافته و میزان مراجعات برای نمونه گیریهای کرونایی هم به‌شدت در حال زیاد شدن است» (انتخاب ۵بهمن ۱۴۰۰).

 

در بوشهر، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «شمار مبتلایان روزانه به ۳۰درصد افزایش یافته است. میزان مراجعه بیماران به اورژانس‌های بیمارستانی افزایش یافته به‌نحوی که حتی با ازدحام در این مراکز روبه‌رو شده‌ایم» (ایرنا ۵بهمن ۱۴۰۰).

در یزد، سخنگوی دانشگاه پزشکی با اشاره به روند صعودی بستریهای گفت: «در شبانه روز گذشته ۸۰بیمار مبتلا به کرونا بستری شدند. هم‌اکنون ۲۸۷بیمار بستری که ۶۶نفر از آنها در ICU نگهداری می‌شوند» (ایسنا ۵بهمن ۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۵بهمن ۱۴۰۰ (۲۵ژانویه ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/177e5f93-6d5a-479f-9fe4-8a5e224d0a7f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات