728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۶۰شهر از ۱۳۳هزار و ۷۰۰نفر گذشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۶۰شهر از ۱۳۳هزار و ۷۰۰نفر گذشت

  • معاون وزیر بهداشت: در چهل و سه شهری که اعلام کردیم که بعداً هم ممکن است بیشتر بشود، همه شهر تقریباً تعطیل است بجز موارد ضروری، ما چاره‌ای دیگر به غیر از این متأسفانه نداریم... چاره‌ای دیگه غیر از این نداشتیم.
  • زالی: ۶۰۵۰بیمار کرونایی در تهران بستری و ۱۸۰۰تن از آنها در بخش مراقبتهای ویژه هستند.از دیشب ۸۵۰بیمار بستری و فقط ۵۰۰نفر ترخیص شدند، از نظر مرگ و میر هم هم‌چنان آمارها در تهران افزایشی است.
  • محرز: نمی‌دانید چه خبر است آدم وحشت می‌کند وقتی می‌بیند مریض منتظر است جا خالی بشود، تو راهرو یک کپسول اکسیژن بهش بسته شده است.
  • عضو شورای شهر تهران: تعداد فوتی‌های پایتخت به ۱۵۰ و ۱۶۰نفر رسیده که نسبت به اردیبهشت ۱۵ تا ۲۰برابر شده است.
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: بهشت زهرا در شرایط بحرانی قرار دارد.
  • دانشگاه علوم پزشکی کرمان: فوتیهای کشور تا بهمن به حدود ۷۹ تا ۸۰هزار نفر می‌رسد یعنی ۴۰هزار نفر دیگر فوت می‌کنند.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۵آبان۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۶۰شهر از ۱۳۳هزار و ۷۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۴۷۳۶نفر، در آذربایجان غربی به ۳۸۷۱نفر، در البرز به ۳۶۹۸نفر، در اردبیل به ۱۴۹۳نفر، در اصفهان به ۷۳۷۲نفر، در ایلام به ۱۱۰۴نفر، در تهران به ۳۲۲۴۱نفر، در خراسان رضوی به ۱۰۰۴۲نفر، در سمنان به ۲۰۱۲نفر، در سیستان و بلوچستان به ۳۶۰۱نفر، در فارس به ۳۴۹۶نفر، در قزوین به ۱۳۴۲نفر، در قم به ۵۷۸۵نفر، در کردستان به ۲۳۹۶نفر، در کرمان به ۲۰۸۵نفر، در کرمانشاه به ۲۸۶۳نفر، در لرستان به ۵۷۲۸نفر، در مرکزی به ۱۸۷۷نفر، در هرمزگان به ۱۶۷۰نفر و در یزد به ۲۰۴۱نفر رسیده است.

رئیسی معاون وزیر بهداشت رژیم گفت: «تقریباً تو چهل و سه تا شهری که ما اعلام کردیم که بعداً هم ممکن است بیشتر هم بشود یا تغییر بکند از شهری به شهر دیگر حتماً همه شهر تقریباً تعطیل است بجز موارد ضروری که باید باز باشد و ما هم چاره‌ای دیگر به غیر از این متأسفانه نداریم ما خیلی سعی کردیم بالاخره اختلالی تو زندگی مردم ایجاد نشود ولی با این وضعیت چاره‌ای دیگه غیر از این نداشتیم» (تلویزیون رژیم ۴آبان).

مینو محرز عضو ستاد کرونا گفت: «ما حتی اسفند و فروردین به این شدت بیمار نداشتیم. تخت خالی پیدا نمی‌شود. اصلاً نمی‌دانید چه خبر است آدم وحشت می‌کند وقتی می‌بیند مریض منتظر است جا خالی بشود همینطوری تو راهرو یک کپسول بهش بسته شده، ما باید چی کار کنیم که به اینجا نرسد که رسیده حالا هم باز چه جوری جلویش را بگیریم؟» (تلویزیون رژیم ۳آبان).

شریفی اپیدمیولوژیست دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: «زمان طلایی کنترل ویروس زمانی بود که نباید اجازه ورود بیماری به کشور را می‌دادیم و باید پروازها را لغو می‌کردیم. اگر با این سرعتی که هم‌اکنون پیش رویم، ادامه دهیم ممکن است به جایی برسیم که دیگر بیمارستانهای ما ظرفیت پذیرش بیمار را نداشته باشند و تخت ICU دیگری برای بیماران کرونایی بدحال نداشته باشیم. فوتیهای ایران تا ۱۰ بهمن‌ماه (حدود ۱۰۰روز آینده) به حدود ۷۹ تا ۸۰هزار نفر خواهد رسید یعنی ظرف ۳ماه آینده حدود ۴۰هزار مرگ دیگر ناشی از ابتلا به کرونا در ایران رخ خواهد داد» (سایت خبر فوری رژیم ۵آبان).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «۶۰۵۰بیمار کرونا در بیمارستانها و مراکز درمانی استان تهران و ۱۸۰۰بیمار در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند. از دیشب ۸۵۰بیمار بستری و متأسفانه فقط ۵۰۰نفر ترخیص شدند. از نظر مرگ و میر هم در مقایسه با روزهای گذشته کاهشی مشاهده نمی‌شود و هم‌چنین آمارها در تهران افزایشی است» (تلویزیون رژیم ۴آبان).

میرلوحی، عضو شورای شهر تهران گفت: «تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در پایتخت به ۱۵۰ و ۱۶۰نفر رسیده و نسبت به اردیبهشت که تعداد فوتی‌ها حداکثر ۹نفر بود، ۱۵ تا ۲۰برابر شده است. برخی از کارشناسان معتقدند آلودگی هوا و کرونا با یکدیگر می‌تواند از دلایل افزایش فوتی‌ها باشد» (همشهری ۵آبان).

حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: «در حال حاضر سازمان بهشت زهرا (س) در شرایط بحرانی قرار دارد که این موضوع یک حالت فوق‌العاده برای این سازمان ایجاد کرده» (خبرآنلاین ۵آبان).

در لرستان، سخنگوی وزارت بهداشت رژیم گفت: «در لرستان شیب صعودی موارد ابتلا و بستری به شکل نگران کننده‌ای در حال امتداد است. الیگودرز، پل دختر، دورود و کوهدشت در فهرست ۴۳شهرستان بحرانی قرار دارند. موارد بستری در لرستان ۴۳ به ازای ۱۰۰هزار نفر است که با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشور است. موارد مرگ و میر در استان، ۳۰نفر به ازای یک میلیون نفر است که این نیز بالاتر از میانگین کشوری است» (ایرنا ۵آبان).

در کرمانشاه رئیس ستاد کرونا گفت: «ظرفیت فعلی تختهای بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی در استان ۸۷۸تخت است، هم‌اکنون ۸۵۲بیمار بستری هستند. اگر سرعت افزایش بستریهای کرونا از این فراتر رود قطعاً امکانات درمانی موجود جوابگوی بیماران نخواهد بود. هفته گذشته ۸۰تخت جدید اضافه شد، اما همه تخت ها سریعاً پر می‌شود، تنها در شبانه روز گذشته ۱۹۱بیمار کرونایی جدید بستری شدند و این یعنی حدوداً هر هفت دقیقه یک بیمار» (ایسنا ۵آبان).

در یزد، سخنگوی دانشگاه پزشکی صدوقی گفت: «تا هشت صبح امروز ۶۸۴بیمار در یزد شناسایی شدند که ۱۴۱نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و ۶۱نفر در اورژانس بستری هستند. یزد رتبه نخست ابتلا را دارد» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۵آبان).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۵ آبان ۱۳۹۹ (۲۶ اکتبر ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e6de263e-1f52-4287-952a-853cce3f886f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات