728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۸شهر کشور از ۱۱۹هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۸شهر کشور از ۱۱۹هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

  • حریرچی: با توجه به کثرت مراجعین سرپایی و بستری کرونا، بستری بیماران غیر اورژانس تا اطلاع ثانوی ممنوع شد
  • دانشگاه علوم پزشکی البرز: در ۲۴ساعت گذشته ۱۹بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان استان به ۱۲۸۱ رسید. البرز در سه روز گذشته، به ترتیب با ۶۳۶، ۶۶۳ و ۶۸۹ بستری، بالاترین میزان بستری ۷ماه گذشته را داشت
  • دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: شمار بستریهای تحت پوشش این دانشگاه به جز دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به ۱۵۵۳نفر رسید. ۲۸۴بیمار در ICU هستند. در ۲۴ساعت اخیر ۱۹بیمار جان باختند
  • دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان: با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا ظرفیت تختهای بیمارستانی استان تکمیل است
  • هشت ماه بعد از شروع پاندمی کرونا، بعد از جانباختن حداقل ۱۱۸هزار نفر، خامنه‌ای در وحشت از انفجار خشم مردم در یک اقدام نمایشی دستور داده بیمارستانهای نیروهای مسلح در خدمت بیماران کرونایی قرارگیرد
  • مسئول شورای ملی مقاومت ۷ماه پیش اعلام کرده بود: «بیمارستانهای سپاه و مراکز درمانی نمایندگان ولی‌فقیه که دارای بالاترین امکانات پزشکی است، باید به روی همهٔ بیماران باز شود و در اختیار مردم قرار بگیرد. حقوق معوقهٔ پرستاران و کادر پزشکی و کارکنان زحمتکش بیمارستانها باید بلادرنگ از بودجه و کلان سرمایه‌های سپاه پاسداران پرداخت شود».

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۱۸مهر۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۵۸شهر از ۱۱۹هزار و ۴۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۳۲۵۷نفر، در البرز به ۳۲۶۵نفر، در اصفهان به ۶۱۰۴نفر، در تهران به ۲۸۵۱۱نفر، در خراسان رضوی به ۸۹۷۰نفر، در خوزستان به ۷۵۹۸نفر، در سمنان به ۱۸۱۶نفر، در قزوین به ۱۱۴۱نفر، در قم به ۵۱۵۰نفر، در کردستان به ۲۱۵۶نفر، در گیلان به ۴۷۳۱نفر، در مازندران به ۵۵۰۲نفر و در همدان به ۳۱۸۳نفر رسیده است.

حریرچی، معاون وزارت بهداشت رژیم گفت: «با توجه به کثرت مراجعین سرپایی و بستری مبتلا به کرونا، بستری سایر بیماران غیر اورژانسی در بیمارستانها (طبق بخشنامه معاونت درمان وزارت بهداشت) تا اطلاع ثانوی ممنوع شد» (ایسنا ۱۸مهر).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در حال حاضر تعداد کل بستریهای استان به ۹۶۴نفر رسیده. تعداد بستری شدگان در ICU نیز ۱۸۲نفر بوده که از این تعداد، ۵۴نفر به ونتیلاتور متصل هستند و تعداد کل فوت‌شدگان به ۱۱۷۶نفر رسیده است که روند افزایشی آنان بسیار خطرناک است»(جوان ارگان سپاه پاسداران ۱۸مهر).

در خوزستان، رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت: «ظرفیت بیمارستانها پر شده و جای خالی برای بیمار جدید کرونایی نداریم مدیر درمان تأمین اجتماعی ۴بیمارستان در سطح استان دوباره به چرخه پذیرش بیماران کرونایی بازگشتند». رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: «ما امروز در پیک دوم کرونا بیشترین تعداد بیمار را در بیمارستانهای استان بستری کردیم»(تلویزیون شبکه خوزستان ۱۷مهر).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «کل موارد بستری در بیمارستانهای تحت پوشش این دانشگاه به جز دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به یک‌هزار و ۵۵۳نفر رسیده است. ۲۸۴بیمار مبتلا به کرونا در بخش ICU هستند. طی ۲۴ساعت اخیر ۱۹بیمار جان خود را از دست داده‌اند»(سایت خبر فوری رژیم ۱۷ مهر).

در کردستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا ظرفیت تختهای بیمارستانی استان برای بستری بیماران در حال تکمیل است»(تلویزیون شبکه کردستان ۱۷مهر).

درکرمان، رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان «از تکمیل ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی خبر داد و گفت: بخش ICU بیمارستان دیگر گنجایش ندارد. تصمیم گرفتیم بیماران ICU را به مرکز بحران انتقال دهیم. موج سوم کرونا وضعیت بحرانی را در شهر رفسنجان رقم زده و آمار بیماران به‌شدت رو به افزایش است و خطرات جانی همشهریان را تهدید می‌کند»(ایسنا ۱۸مهر).

در البرز، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۱۹بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان به ۱۲۸۱نفر رسید. از سه روز گذشته، به ترتیب با ۶۳۶، ۶۶۳ و ۶۸۹بیمار بستری، البرز در بالاترین میزان بستری بیماران طی هفت ماه گذشته قرار گرفته است» (ایلنا ۱۸مهر).

هشت ماه بعد از شروع پاندمی کرونا، در شرایطی که ماههاست کارگزاران و متخصصان رژیم از کمبود امکانات بیمارستانی و بهداشتی و درمانی شکایت می‌کنند و بعد از جانباختن حداقل ۱۱۸هزار نفر، ستاد کل نیروهای مسلح رژیم آخوندی اعلام کرد پس از صدور فرمان خامنه‌ای به پاسدار «محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در تاریخ ۱۷مهر ۹۹ کلیه مراکز درمانی و بیمارستانهای نیروهای مسلح با حداکثر ظرفیت در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار گرفت». این فرمان که متن آن نیز منتشر نشده، یک اقدام نمایشی نظام منحوس ولایت فقیه است که خامنه‌ای در وحشت از انفجار خشم مردم به آن متوسل شده است.

مسئول شورای ملی مقاومت روز ۱۷ اسفند۱۳۹۸ در اولین هفته‌های بروز کرونا اعلام کرد: «بیمارستانهای سپاه و مراکز درمانی نمایندگان ولی‌فقیه که دارای بالاترین امکانات پزشکی است، باید به روی همهٔ بیماران باز شود و در اختیار مردم قرار بگیرد. همهٔ تجهیزات ریز و درشت در این مراکز متعلق به مردم ایران است. خامنه‌ای باید ۱۰۰میلیارد دلار سرمایه و دارایی‌های ”ستاد اجرایی فرمان خمینی“ ملعون و ثروت عظیم انباشته در تعاونی‌های سپاه و بسیج و نیروی انتظامی و بنیاد مستضعفان و پولهایی را که در عراق و سوریه و یمن و غزه و لبنان هزینه می‌کند به بهداشت و درمان مردم ایران اختصاص دهد... بودجه اتمی و موشکی رژیم و سرمایه‌ها و امکانات هلال‌احمر که برای صدور ارتجاع و تروریسم مراکز متعددی در خاورمیانه و آفریقا دایر کرده است، باید صرف درمان مبتلایان کرونا و بیماران محروم شود. حقوق معوقهٔ پرستاران و کادر پزشکی و کارکنان زحمتکش بیمارستانها باید بلادرنگ از بودجه و کلان سرمایه‌های سپاه پاسداران پرداخت شود».

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۸مهر۱۳۹۹ (۹ اکتبر ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1a5bf865-c286-4050-80ae-fac5c032a0cb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات