728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۰شهر کشور از ۱۱۶هزار نفر گذشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۰شهر کشور از ۱۱۶هزار نفر گذشت

  • رئیس شورای شهر تهران: در یک قدمی سونامی قربانیان کرونا هستیم باید تعطیلی ۲هفته و کامل تهران باشد.
  • عضو شهر تهران: دیروز شاهد مرگ ۱۳۶تهرانی بودیم. محدودیت یک هفته‌یی بیهوده است. حداقل باید دو هفته تعطیل شود.
  • مشاور وزیر بهداشت: توان و ظرفیت بیمارستانها و کادر درمان رو به اتمام است. شاید موارد مبتلا و مرگ و میر از وضعیت موجود هم بسیار فراتر روند.
  • استاندار تهران: در ۱۱شهریور ۲۸۶۰تا بستری داشتیم در ۱۱مهر ۴۸۶۸تا و فوتی‌هایمان هم به تناسب رو به افزایش بود.
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران: ما در بیمارستانها و دانشگاههای علوم پزشکی امروز نسبتاً آرایش جنگی گرفتیم.
  • سخنگوی وزارت بهداشت: میزان ابتلا و مرگ و میر آذربایجان شرقی بالاتر از میانگین کشوری است. ۱۱۱۰نفر بستری و ۲۳۵نفر در ICU هستند.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۱۳مهر۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۵۰شهر از۱۱۶هزار نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۳۹۷۸نفر، در آذربایجان غربی به ۳۰۱۷نفر، در البرز به ۳۱۸۵نفر، در اصفهان به ۵۸۳۴نفر، در بوشهر به ۱۴۱۰نفر، در تهران به ۲۷۴۲۱نفر، در خراسان رضوی به ۸۶۹۴نفر، در زنجان به ۱۰۹۸نفر، در سمنان به ۱۷۰۱نفر، در فارس به ۳۱۱۶نفر، در قم به ۵۰۶۵نفر، در کردستان به ۲۱۱۶نفر، در کرمان به ۱۷۷۸نفر، در کرمانشاه به ۲۵۴۳نفر، در گیلان به ۴۶۵۶نفر، در لرستان به ۵۱۴۲نفر، در مازندران به ۵۴۳۲نفر، در مرکزی به ۱۵۰۵نفر و در هرمزگان به ۱۵۵۵نفر رسیده است.

اردکانی، مشاور وزیر بهداشت رژیم گفت: «وقتی تعداد بیماران بیش از حد توان بیمارستانها و کادر بهداشتی و درمانی باشد، واقعاً امکان مراقبت و نجات همه بیماران نیست. وقتی یک پرستار به جای دو تخت ICU مجبور می‌شود از بیماران ۶ تخت یا بیشتر مراقبت کند، مجبور است از کیفیت مراقبت کم کند. شاید موارد مبتلا و مرگ و میر از وضعیت موجود هم بسیار فراتر روند» (ایرنا ۱۳مهر)

در تهران، خداکرمی، عضو شورای شهر تهران گفت: «اگر وضعیت کرونا در تهران قرمز است که هست و دیروز شاهد مرگ ۱۳۶نفر در تهران بودیم، به جای یک هفته حداقل باید دو هفته تهران تعطیل شود. احیای اقتصاد مهم است اما جان شهروندان باید در اولویت قرار داشته باشد... متخصصان بر این عقیده‌اند که با تعطیلی یک هفته‌یی تنها شاهد فراز و فرود منحنی اپیدمی خواهیم بود و مجدداً بعد از آن پیک دیگری آغاز خواهد شد.این محدودیتها را حداقل باید دو هفته اعمال کنیم و اگر قرار است محدودیتها دو هفته اعمال نشود، بیهوده امور شهر را متوقف یا کند نکنیم و همان ایمنی گله‌ای را پیش ببریم» (ایرنا ۱۳مهر). رئیس شورای شهر تهران گفت: «باید تعطیلی ۲هفته و کامل تهران باشد. در یک قدمی سونامی قربانیان کرونا هستیم» (همشهری ۱۳مهر).

محسنی بندپی استاندار گفت: «در ۱۱شهریور ۲۸۶۰تا بستری داشتیم در ۱۱مهر ۴۸۶۸تا و میزان فوتی‌هایمان هم به تناسب افزایش بستری رو به افزایش بود. فردا یک جلسه فوق‌العاده هست در دفتر رحمانی فضلی برای وضعیت تهران و محدودیتهای دیگری که ما پیشنهاد داریم. همه دانشگاهها دروس‌شان به‌صورت مجازی است حضوری و فیزیکی ممنوعیت دارند». کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: «الآن در بعضی از بیمارستانها بعضی از روزها بالای ۱۰۰- ۱۵۰نفر استعلاجی ناشی از کرونا داریم حالا شما حساب کنید که بار سنگین درمان این بیماران کمبود پرسنل به‌دلیل آلودگی پرسنل خستگی هشت ماهه پرسنل ما، همین‌طور فشار می‌آورد به بیمارستانها. واقعیت این است که ما در بیمارستانهای‌مان و در دانشگاههای علوم پزشکی امروز نسبتاً آرایش جنگی به خودمان گرفتیم». مسعود یونسیان استاد همه‌گیرشناسی دانشگاه تهران گفت: «اگر شما با همین منوال بخواهید پیش بروید تعداد مرگ روزانه به ۸۰۰نفر در روز یعنی ۴برابر این هم ممکن است برسد» (تلویزیون رژیم۱۲مهر).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «با توجه به افزایش تعداد بیماران حاد ممکن است در هفته‌های آینده با مرگ و میر ۲ تا ۳برابری مواجه شویم که وضعیت را به فاجعه تبدیل می‌کند. اصفهان از نظر شیوع کرونا به‌شدت بحرانی شده و هیچ نقطه‌ای در استان وضعیت مناسبی ندارد. موارد ICU چندین روز است از ۲۵۰مورد افزایش پیدا کرده، نیاز به تختهای بیشتری داریم. پرسنل تخصصی ICU محدود هستند، ضمن این‌که برخی از همین افراد درگیر بیماری شده‌اند و آنهایی که سالم هستند دچار فرسودگی و خستگی شده‌اند که افزایش بیماران ICU بار سنگینی به آنها تحمیل می‌کند. برای بیش از نیمی از این بیماران لوله‌گذاری انجام شده است و متأسفانه نرخ مرگ و میر در این افراد بالا است. از ابتدای شیوع کرونا، متوسط تعداد بیماران بستری ۱۶۴نفر در روز بود، هفته گذشته متوسط بیماران بستری به ۳۱۲نفر در روز رسید و صف انتظار برای بستری بیماران در بخش دولتی ایجاد شده بود، مجبور شدیم تعدادی از بیمارستانهای خصوصی و تأمین اجتماعی را نیز وارد چرخه پذیرش کرونا کنیم. به‌زودی وضعیتی که برای بیمارستانهای دولتی ایجاد شد، در بیمارستانهای خصوصی هم اتفاق می‌افتد و صف انتظار در تمام بیمارستانهای استان تکرار شود» (ایسنا ۱۲مهر).

آذربایجان شرقی، سخنگوی وزارت بهداشت رژیم گفت: «از اوایل شهریور ۹۹ دوباره شاهد سیر صعودی موارد این بیماری در آذربایجان شرقی هستیم که هم‌چنان ادامه دارد. میزان ابتلا و مرگ و میر بالاتر از میانگین کشوری است. هم‌اکنون ۱۱۱۰نفر در این استان بستری و ۲۳۵نفر در ICU هستند.»

در خراسان رضوی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: «در دو هفته اخیر ۵۷دانش‌آموز، معلم و کادر مدارس سبزوار و شهرستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان به کرونا مبتلا شده‌اند و مراجعه به مراکز درمانی افزایش یافته و تعداد بستریها نیز به‌طور چشمگیری رو به افزایش است» (جوان ارگان س‍پاه پاسداران ۱۳مهر).

در زنجان، مدیرکل پدافند غیرعامل استان زنجان از اعمال محدودیتهای یک هفته‌یی در شهرهای قرمز استان زنجان خبر داد و گفت مدارس و دانشگاه‌ها نیز به‌مدت یک هفته به‌شکل غیرحضوری برگزار می‌شوند (خبرگزاری نیروی قدس ۱۳مهر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۳مهر۱۳۹۹ (۴ اکتبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/91b1cdad-a5ba-404d-a999-4757c8b03a32"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات