728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۴۰شهر کشور از ۱۰۸هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۴۰شهر کشور از ۱۰۸هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

گشتهای منفور «ارشاد کرونا» برای مقابله با اعتراضهای مردمی در اصفهان

  • وضعیت بحرانی اصفهان به اذعان کارگزاران رژیم: ۱۲۷۸بیمار در اصفهان بستری و ۲۱۶نفر در ICU هستند. ظرفیت بیمارستانها در حال تکمیل است و نیازمند بیمارستانهای خصوصی، خیریه و غیردولتی هستیم. شمار فوتی‌ها از ۱۰نفر در روز به ۳۰نفر رسیده است. برای مقابله با اعتراضات مردمی، گشتهای «ارشاد کرونا» راه انداخته‌اند. بیمارستانهای خمینی شهر ظرفیت پذیرش ندارند.
  • کمیته اپیدمیولوژی دانشگاه تهران: در ۲هفته آینده شاهد افزایش موارد ابتلا و فوت خواهیم بود و ممکن است فاجعه در راه باشد.
  • دانشگاه علوم پزشکی یزد: در ۱۰روز اخیر آمار بیماران کرونایی بستری شده در استان ۴۰درصد افزایش یافته است.
  • مرکز فوریتهای پزشکی فارس: شمار مبتلایان با شتاب زیاد رو به افزایش است. ۱۰۹نفر از پرسنل اورژانس به کرونا مبتلا شدند.
  • دانشگاه علوم پزشکی قم: در ۲۴ساعت گذشته ۱۸۴نفر بستری شدند. ۷۱۵بستری داریم که حال ۱۱۷نفر وخیم است.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۲مهر۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۴۰شهر از ۱۰۸هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۳۳۸۳نفر، در اردبیل به ۱۳۰۵نفر، در اصفهان به ۵۲۴۹نفر، در بوشهر به ۱۳۳۵نفر، در خراسان جنوبی به ۷۲۲نفر، در خراسان رضوی به ۷۹۸۲نفر، در خراسان شمالی به ۱۹۰۹نفر، در خوزستان به ۶۹۷۱نفر، در سمنان به ۱۴۱۱نفر، در فارس به ۲۹۷۶نفر، در قم به ۴۸۴۰نفر، در کردستان به ۲۰۶۱نفر، در کرمان به ۱۷۰۱نفر، در گیلان به ۴۳۹۶نفر، در مازندران به ۵۲۰۷نفر، در مرکزی به ۱۴۱۳نفر، در هرمزگان به ۱۴۷۵نفر و در همدان به ۲۸۰۲نفر رسیده است.

حریرچی، معاون وزارت بهداشت رژیم گفت: «جهش ژنتیکی اخیر کرونا و افزایش قدرت سرایت پذیری آن نگران‌کننده است. با افزایش قدرت سرایت پذیری ویروس، خصوصاً انتقال درون خانوادگی به میزان زیادی افزایش یافته است. در صورت ابتلا یک فرد اکثر اعضای خانواده به بیماری کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند»(انتخاب ۱مهر).

مردانی، عضو کمیته کشوری کرونا گفت: «ظرفیت تیم‌های درمانی محدود بوده و خستگی و ضعف ناشی از کار بر این عزیزان مستولی شده است. اکثر رزیدنتها و همکاران ما مبتلا شده و ۱۶۴نفر از پزشکان و پرستاران فوت شده‌اند»(خبرگزاری حکومتی مهر ۲مهر).

یونسیان، عضو کمیته اپیدمیولوژی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: «انتظار داریم موارد ابتلا و مرگ و میر موج سوم بیش از موج دوم باشد. در ۲هفته آینده شاهد افزایش موارد ابتلا و فوت کرونا خواهیم بود و اگر اقدام مؤثر صورت نگیرد ممکن است فاجعه در راه باشد»(شفقنا ۲مهر).

در اصفهان، سخنگوی وزارت بهداشت رژیم گفت: «از نیمه دوم خرداد نمودار موارد ابتلا و بستری کرونا در اصفهان دوباره صعودی شد و این روند هم‌چنان ادامه دارد. هم‌اکنون ۱۲۷۸بیمار در بیمارستانهای استان به‌علت ابتلا به کووید۱۹ بستری هستند و ۲۱۶نفر نیز در ICU هستند. ظرفیت تختهای بیمارستانی و مراکز درمانی این استان به مرور در حال تکمیل است و نیازمند استفاده از ظرفیت بیمارستانهای خصوصی، خیریه و غیردولتی هستیم»(ایرنا ۲مهر). سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در استان (به غیر از شهرستان کاشان و آران و بیدگل) موارد حاد در روز از ۲۰۰نفر عبور کرده و متأسفانه با افزایش ۱ و نیم تا ۲برابری مرگ و میر مواجه هستیم. در مرداد و شهریور تعداد مرگ و میر به ۱۰نفر در روز رسید، طی یک هفته گذشته به بالای ۲۰ و حتی ۳۰نفر در روز رسیده است. در خمینی شهر موارد شیوع و هم بستری بسیار بالا است، تا جایی که بیمارستانها ظرفیت خالی ندارند و اضافه بیماران این شهرستان در اصفهان بستری می‌شوند»(ایسنا ۲مهر).

در همین حال برای جلوگیری از بروز خشم و نارضایتی مردم به‌گفته سخنگوی ستاد کرونا در اصفهان «گشتهای ارشاد کرونا» راه‌اندازی شده و «با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و نیروی مقاومت بسیج در بازارها، پاساژها، رستورانها، صنوف و مراکز پرتجمع شهر تذکرات لازم را به افراد یا واحدهایی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند تذکر می‌دهند»(خبرگزاری نیروی قدس ۱مهر).

در فارس، رئیس مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی گفت: «ابتلای افراد به کرونا در استان با شتاب زیاد رو به افزایش است. تمامی نگرانی ما این است که در فصل پاییز شیوع سرماخوردگی، ویروس آنفلوانزا با کرونا همراه شود و موج جدید این بیماری را تشدید کند و ما نتوانیم پاسخگو باشیم»(جوان ارگان سپاه پاسداران ۱مهر).

در قم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۱۸۴نفر بستری شدند. در حال حاضر ۷۱۵ بستری کرونایی در بیمارستانها بوده که حال ۱۱۷نفر آنها وخیم است»(خبرگزاری سپاه پاسداران ۲مهر).

در یزد، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در ۱۰روز اخیر آمار بیماران بستری استان ۴۰درصد افزایش یافته است. ۵۶نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.در شهریورماه ۷۶نفر جان خود را از دست داده‌اند»(خبرگزاری صدا و سیمای رژیم ۲مهر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲مهر۱۳۹۹ (۲۳ سپتامبر ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5e4d1878-ea32-48fd-992e-3d19f9f5813f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات