728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۴۰شهر کشور از ۱۰۵هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۴۰شهر کشور از ۱۰۵هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

  • روحانی بار دیگر مردم را مقصر شیوع کرونا معرفی کرد و گفت مراعات مردم از ۸۲درصد به ۶۲درصد کاهش یافته و اگر مردم مراقبت را کنار بگذارند، افزایش بیماری و افزایش بستری و افزایش مرگ و میر خواهیم داشت
  • مردانی: همه استانها وضعیت قرمز دارند. ۱۰ تا ۱۲درصد بیمارانی که در بخش‌های بیمارستان بستری هستند، ۵۰درصد بیمارانی که وارد ICU می‌شوند و ۹۰درصد بیمارانی که به ونتیلاتور متصل شوند فوت می‌کنند
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم: ۶۳۱نفر در قم بستری هستند، روز گذشته ۱۳بیمار کرونایی جان خود را در قم از دست دادند
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: استان از وضعیت هشدار فراتر رفته و بندرعباس، بندر لنگه و میناب در شرایط بحرانی هستند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۲۹شهریور۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۴۰شهر از ۱۰۵هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در اصفهان به ۴۹۵۴نفر، در تهران به ۲۵۴۲۵نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۷۸۶نفر، در خراسان جنوبی به ۶۶۲نفر، در خراسان رضوی به ۷۷۱۳نفر، در خراسان شمالی به ۱۸۷۴نفر، در خوزستان به ۶۸۶۶نفر، در فارس به ۲۹۳۱نفر، در قزوین به ۹۴۶نفر، در قم به ۴۷۶۰نفر، در کرمانشاه به ۲۴۳۲نفر، در گلستان به ۲۹۹۶نفر، در گیلان به ۴۳۴۶نفر، در لرستان به ۴۶۹۸نفر، در مازندران به ۵۱۴۷نفر، در مرکزی به ۱۳۸۳نفر و در هرمزگان به ۱۴۵۵نفر رسیده است.

امروز بار دیگر روحانی از سیاست‌های جنایتکارانه رژیم که باعث افزایش بی‌سابقه پاندمی کرونا شده است دفاع کرد و گفت: «یکسری دوگانگی‌هایی است که در فضای مجازی و یا در برخی از روزنامه‌ها مطرح می‌شود، باید دوگانه‌انگاریهای نادرست در دوران کرونا مانند ”سلامت یا معیشت“، ”سلامت یا دیانت“، ”سلامت یا فعالیت اجتماعی“، ”سلامت یا آموزش و مهارت“ کنار گذاشته شود و همه این دوگانه‌ها در کنار هم مدنظر قرار گیرد». وی با وقاحت بار دیگر مردم را مقصر فاجعه کرونا معرفی کرد و گفت: «مراعات مردم در کشور در هفته‌های قبل از ۸۲درصد به ۶۲درصد کاهش یافته» و «اگر مردم بخواهند مسأله مراقبت را کنار بگذارند، با مشکل بزرگی مواجه می‌شویم. هر جا مراعات مردم پایین آمده از هفته بعد افزایش بیماری و هفته بعد تعداد افراد بستری و هفته بعد هم مرگ و میر اضافه می‌شود».

مردانی عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «وزارت بهداشت اعلام کرده است که همه استانها وضعیت قرمز دارند، بنابراین وضعیت، وضعیت خوبی نیست. ۱۰ تا ۱۲درصد بیمارانی که بستری هستند، فوت می‌شوند. ۵۰درصد بیمارانی که وارد ICU می‌شوند، از بین می‌روند و ۹۰درصد از بیمارانی که به ونتیلاتور متصل شوند نیز از بین می‌روند. با افزایش تعداد مبتلایان بدون شک با افزایش مرگ و میر مواجه می‌شویم» (ایسنا ۲۹شهریور).

مصطفوی رئیس مرکز تحقیقات بیماریهای نوپدید انستیتو پاستور گفت: «در ۱۲ استان روند کرونا صعودی است یا احتمالاً شروع یک پیک جدید را تجربه می‌کنند. ما مجدداً در تهران هم با افزایش قابل توجه موارد بستری مواجه شده‌ایم. موارد بستری دو برابر شده است؛ یعنی ما با اشغال مجدد و قابل توجه تخت‌های بیمارستانی پایتخت مواجه هستیم» (اعتماد انلاین ۲۹شهریور).

در تهران، نوری عضو شورای شهر گفت: «وارد پیک‌سوم شده‌ایم. مبتلایان و فوتی‌ها دوباره افزایش یافته. فصل پاییز به‌زودی آغاز می‌شود و نگرانی‌های ما افزایش یافته است. آمار فوتی‌ها در تهران بیش از ۶۰نفر است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۹شهریور).

در قم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در حال حاضر ۶۳۱مشکوک به کرونا در قم بستری هستند. وضعیت در قم فوق قرمز است. روز گذشته ۱۳بیمار جان خود را در قم از دست دادند». دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد: «با توجه به پیک شدید کرونا و تراکم زیاد بیماران و ایجاد شرایط فوق بحرانی، هر گونه تجمع و گردهمایی در سطح استان ممنوع است. مقرر شد بیمارستان فرقانی به‌صورت کامل در کنار بیمارستان امیرالمومنین (ع) و کامکار در اختیار کرونا باشد و بیمارستان امام رضا هم در خصوص پذیرش بیماران کرونایی اقدام کند» (ایرنا ۲۸شهریور).

در اصفهان، رئیس بیمارستان امین گفت: «خستگی کادر درمان در حدی است که اصلاً در مورد آن حرفی نمی‌توان زد، این لباس‌ها و شرایط بیمارستانی که هر روز شاهد مرگ و میر بیماران کرونایی هستند، پرسنل را از نظر روحی و جسمی خسته می‌کند، کما ‌این‌که کار کردن در این شرایط استرس کادر درمان برای احتمال درگیری خودشان و یا خانواده‌ها را بالاتر می‌برد، خطر بسته شدن بیمارستان اتفاق دور از ذهنی نیست» (ایلنا ۲۸شهریور).

در هرمزگان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «اکنون بندرعباس، بندر لنگه و میناب از لحاظ تعداد بیمار در شرایط بحرانی هستند و وضعیت پارسیان، جاسک و بستک نیز از هشدار عبور کرده است. شمار فوتی‌ها به ۷۵۱نفر افزایش یافته است. ۱۹۵بیمار بستری هستند که ۴۸بیمار در ICU هستند و حال ۱۳نفر وخیم است» (ایسنا ۲۹شهریور).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۹شهریور۱۳۹۹ (۱۹سپتامبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0e5a4222-6f2e-45bc-a8fc-e88f70339111"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات