728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۰۸شهر کشور از ۹۶هزار نفر گذشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۰۸شهر کشور از ۹۶هزار نفر گذشت

به گزارش وزارت بهداشت ۲۸ استان با ۹۳درصد جمعیت کشور در وضعیت قرمز و یا هشدار قرار دارند

  • رئیسی معاون وزارت بهداشت: احتمالاً تا دو سال با ویروس کووید۱۹ زندگی خواهیم کرد. در حال حاضر در شرایط بحرانی هستیم، بیشتر استانهای کشور به‌ویژه استانهای شمالی و تهران در وضع قرمز قرار دارند.
  • سازمان نظام پزشکی: اشتباه این بود که درست پیش‌بینی نکردیم کرونا تا کی طول می‌کشد. برخی بازگشاییها به این دامن زد. نبرد سخت در پاییز امسال است. پزشکان و پرستاران بسیار خسته‌اند، بسیاری از آنان بیمار شدند، عده زیادی جان باختند، هر هفته چهار مطب خصوصی تعطیل می‌شود... هر روز خبر درگذشت یکی از همکاران را می‌شنویم، همه اینها روحیه پزشکان و پرستاران را آسیب‌پذیر کرده است.
  • معاون دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد: تعداد مبتلایان در استان یک و نیم برابر میانگین کشوری است.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۷شهریور۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۰۸شهر ایران متأسفانه از مرز ۹۶هزار نفر گذشت. شمار قربانیان در اردبیل به ۱۱۳۲نفر، در اصفهان به ۴۳۲۰نفر، در تهران به ۲۳۳۵۵نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۶۵۷نفر، در خراسان جنوبی به ۵۱۴نفر، در خراسان رضوی به ۶۷۷۵نفر، در خراسان شمالی به ۱۵۱۹نفر، در خوزستان به ۶۴۴۷نفر، در سمنان به ۱۲۴۲نفر، در فارس به ۲۶۹۸نفر، در کردستان به ۱۹۴۶نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۵۹۵نفر، در گلستان به ۲۷۶۶نفر، در لرستان به ۴۱۱۷نفر، در مازندران به ۴۶۶۸نفر و در مرکزی به ۱۲۳۱نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت امروز اعلام کرد: «استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. هم‌چنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند» . این ۲۸استان ۹۳درصد جمعیت کشور را در بر می‌گیرد.

رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت رژیم گفت​: «همه ما باید بدانیم احتمالاً تا دو سال با ویروس کووید۱۹ زندگی خواهیم کرد.در حال حاضر در شرایط بحرانی هستیم، بیشتر استانهای کشور به‌ویژه استانهای شمالی و تهران در وضع قرمز قرار دارند»(خبرگزاری حکومتی مهر ۷شهریور).

کرمان‍پور مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی گفت: «ادامه‌دار شدن کرونا، پزشکان و پرستاران را بسیار خسته کرده است، بسیاری از آنان بیمار شدند، عده زیادی جان باختند، مشکلات مالی برای پزشکان بخش خصوصی نیز به‌علت کمتر مراجعه کردن مردم به مطب بسیار زیاد است. هر هفته چهار مطب در کشور تعطیل می‌شود... هر روز خبر درگذشت یکی از همکاران را به‌علت کرونا در اقصی نقاط کشور می‌شنویم، همه این مسائل روحیه پزشکان و پرستاران را آسیب‌پذیر کرده و در کنار کار سخت شبانه‌روزی و پر اضطراب، کادر بهداشتی درمانی را به‌شدت تحت فشار قرار داده است . اشتباهی که رخ داد این بود که درست پیش‌بینی نکردیم مدت زمان اپیدمی کرونا تا کی طول می‌کشد و متأسفانه برخی بازگشایی‌ها... به این مسأله دامن زد . همه می‌دانیم که نبرد سخت در پاییز امسال مانده است»(ایرنا ۷شهریور).

در تهران، یک عضو هیأت علمی دانشگاه بهشتی گفت: «پرسنل بهداشت و درمان ماه‌ها است بدون استراحت در حال خدمت‌رسانی هستند و بسیار خسته شده‌اند، از طرفی نرخ بالای مرگ و میر بیماری کرونا موجب خستگی مضاعف و در برخی موارد افسردگی پزشکان و پرستاران و کادر درمان می‌شود، چرا که پرسنل کادر درمان با بهبودی بیماران انگیزه می‌گیرند و با از دست دادنشان غصه می‌خورند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۷شهریور).

در البرز، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته هشت بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در استان به ۹۲۵نفر رسید»(ایسنا ۷شهریور).

در کهگیلویه و بویراحمد، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «تعداد مبتلایان در استان یک و نیم برابر میانگین کشوری بوده و در حال حاضر شهرستانهای بویراحمد، کهگیلویه، چرام، لنده در وضعیت قرمز هستند»(خبرگزاری نیروی قدس ۶شهریور).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۷شهریور۱۳۹۹ (۲۸ اوت۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cb18ccec-93c8-45e1-9d5a-1bf9d542d2cb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات